kga vandaag op vakantie, en ik neem mee mn fietsendrager met daarop zo ongeveer 55 kilo, samen met de drager gaat dit richting de 65 kilo.
zou dit gewicht op de kont invloed hebben op het veersysteem (of veerring zoals in een ander draadje gelezen )
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Ik denk dat je het wel zal voelen, ze zakt iets meer door bij het optrekken, maar de kogel druk mag 75kg bedragen dus je zit oké hoor.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
eXpelliarMus schreef:Ik denk dat je het wel zal voelen, ze zakt iets meer door bij het optrekken, maar de kogel druk mag 75kg bedragen dus je zit oké hoor.
als het goed is zakt ie juist niet verder door bij het optrekken.
dat is het voordeel van het veerbollensysteem; die veerkompjoeters corrigeren de boel bij wisselende lading.

Totaal aantal Berichten: 245
- Xsara 1.6i coupe chrono
ieksEmmu schreef:eXpelliarMus schreef:Ik denk dat je het wel zal voelen, ze zakt iets meer door bij het optrekken, maar de kogel druk mag 75kg bedragen dus je zit oké hoor.
als het goed is zakt ie juist niet verder door bij het optrekken.
dat is het voordeel van het veerbollensysteem; die veerkompjoeters corrigeren de boel bij wisselende lading.
Ik wou al zeggen als het goed is merk je nagenoeg niks.

Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Juist! dat is juist het voordeel en ook de reclame van een hydraulisch veersysteem! past zich altijd aan de rijhoogte aan, met of zonder belading.
je merkt er niets van alleen als je in je spiegel kijkt dan zie je twee fietsen dus als je een beetje snelle xm hebt is het wel oppassen dat je niet vergeet dat er nog twee fietsen achter hangen
ieksEmmu schreef:dat is het voordeel van het veerbollensysteem; die veerkompjoeters corrigeren de boel bij wisselende lading.
Niet eens veerkompjoeters , voorbeeld:
Auto draait stationair, is op normale hoogte. Je plaatst de fietsen+drager, kont zakt naar beneden omdat de veerbollen in elkaar gedrukt worden.
LHM is niet (noemenswaardig) te comprimeren, dus de stikstof in de bollen comprimeert, waardoor de bollen - en dus je vering - harder worden.
Hoogteregelaar krijgt andere stand, en stuurt olie naar de veerpoten totdat de auto weer op normale hoogte komt, en maximale veeruitslag behouden wordt. Hierdoor blijft ook de mechanische resonantiefrequentie van de vering redelijk hetzelfde. (lage frequentie = deinen, hoge frequentie = stuiteren).
Werkt op elke hydropneumatisch geveerde auto
Groetjes Erik!

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Lampie schreef:ieksEmmu schreef:dat is het voordeel van het veerbollensysteem; die veerkompjoeters corrigeren de boel bij wisselende lading.
Niet eens veerkompjoeters
, voorbeeld:
Auto draait stationair, is op normale hoogte. Je plaatst de fietsen+drager, kont zakt naar beneden omdat de veerbollen in elkaar gedrukt worden.
LHM is niet (noemenswaardig) te comprimeren, dus de stikstof in de bollen comprimeert, waardoor de bollen - en dus je vering - harder worden.
Hoogteregelaar krijgt andere stand, en stuurt olie naar de veerpoten totdat de auto weer op normale hoogte komt, en maximale veeruitslag behouden wordt. Hierdoor blijft ook de mechanische resonantiefrequentie van de vering redelijk hetzelfde. (lage frequentie = deinen, hoge frequentie = stuiteren).
Werkt op elke hydropneumatisch geveerde auto
Kijk aan, duidelijk!
Dus eigenlijk kan iek die koempjoeters eruit slopen…

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hebben de XM’s geen hydractive vering? dan zijn ze m.i. toch computergestuurd? of ken ik er nu echt niks van :
Een kennis vroeg laatst of ik even wat laminaat bij zijn zoon wou ophalen met de XM, omdat hij een Matiz heeft. Heb ik dus gedaan, 27 pakken laminaat er in, bank naar voren, vracht totaan bijna het dak en gewoon weer omhoog komen en veren alsof er niets aan de hand was.
Die paar fietsen merk je niks van.
HAha, had dat eens met wat stenen, motor uit en die stenen inladen, staat er iemand bij te kijken, en die ziet die auto zakken, logisch, auto staat uit.
Zegt die man als de stenen erin ziten, ik zou maar rustig rijden, hij ligt zo laag.
Valt wel mee hoor zeg ik. Start auto, wacht een paar seconden, haha en rijd weg. Die kop van die vent man toen de xm omhoog kwam.Hahaha
Echt onvergetelijk.
Net als die kerel van de apk die vroeg waar de koplamp verstelling zat.
beter langharig als kortzichtig

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Bing17 schreef:Net als die kerel van de apk die vroeg waar de koplamp verstelling zat.
Die zitten er echt wel, maar ik snap de insteek.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
nou ik ben net terug, en ik heb nog nooit zo lekker met een fietsendrager gereden, die fietsen bewogen nieteens bij mn vorige auto…..een duitse van de 7serie…....ook een heeel luxe wagen reed het 100% minder lekker
kheb hem er wel opgehangen met de motor uit in de laagste stand, anders sta ik 15 min dampen te happen
Net als die kerel van de apk die vroeg waar de koplamp verstelling zat.
whaaahaahaaa, nee je maakt een geintje
nu je het zegt, voor mn vakantie wilde ik hem nog ff snel laten apk keuren en toen ik de xm naar binnen reed kon het ineens nietmeer, ikke uithoren die gasten blijkt dat meneer deze auto niet aan zn jonge binkies toevertrouwd.
Quote : veels te ingewikkeld voor die jonge gasten !

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ronaldeponald schreef:
Quote : veels te ingewikkeld voor die jonge gasten !
een keuring stelt toch niks voor, een reparatie okee…

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Wat die koplampen betrefd,ik zie dat er 2 soorten te koop zijn voor het type I,ik veronderstel gewone,en dan heb je nog zelregelende?? welke zitten er nou op een V6-type 1 exclusive???