1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
fietsendrager ?
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 04 augustus 2007 11:49 AM

kga vandaag op vakantie, en ik neem mee Very Happy mn fietsendrager met daarop zo ongeveer 55 kilo, samen met de drager gaat dit richting de 65 kilo.


zou dit gewicht op de kont invloed hebben op het veersysteem (of veerring zoals in een ander draadje gelezen Laughing )

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 04 augustus 2007 01:24 PM
  [ # 1 ]

Ik denk dat je het wel zal voelen, ze zakt iets meer door bij het optrekken, maar de kogel druk mag 75kg bedragen dus je zit oké hoor. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 04 augustus 2007 10:19 PM
  [ # 2 ]
eXpelliarMus schreef:

Ik denk dat je het wel zal voelen, ze zakt iets meer door bij het optrekken, maar de kogel druk mag 75kg bedragen dus je zit oké hoor. Wink

als het goed is zakt ie juist niet verder door bij het optrekken.
dat is het voordeel van het veerbollensysteem; die veerkompjoeters corrigeren de boel bij wisselende lading.

Profiel  
 
mark15
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006

- Xsara 1.6i coupe chrono
Gepost: 04 augustus 2007 11:53 PM
  [ # 3 ]
ieksEmmu schreef:
eXpelliarMus schreef:

Ik denk dat je het wel zal voelen, ze zakt iets meer door bij het optrekken, maar de kogel druk mag 75kg bedragen dus je zit oké hoor. Wink

als het goed is zakt ie juist niet verder door bij het optrekken.
dat is het voordeel van het veerbollensysteem; die veerkompjoeters corrigeren de boel bij wisselende lading.

Ik wou al zeggen als het goed is merk je nagenoeg niks. Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 augustus 2007 02:46 AM
  [ # 4 ]

Juist! dat is juist het voordeel en ook de reclame van een hydraulisch veersysteem! past zich altijd aan de rijhoogte aan, met of zonder belading.

Profiel  
 
xmrijder
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 05 augustus 2007 03:02 AM
  [ # 5 ]

je merkt er niets van alleen als je in je spiegel kijkt dan zie je twee fietsen dus als je een beetje snelle xm hebt is het wel oppassen dat je niet vergeet dat er nog twee fietsen achter hangen

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 06 augustus 2007 02:45 AM
  [ # 6 ]
ieksEmmu schreef:

dat is het voordeel van het veerbollensysteem; die veerkompjoeters corrigeren de boel bij wisselende lading.

Niet eens veerkompjoeters Wink , voorbeeld:
Auto draait stationair, is op normale hoogte. Je plaatst de fietsen+drager, kont zakt naar beneden omdat de veerbollen in elkaar gedrukt worden.
LHM is niet (noemenswaardig) te comprimeren, dus de stikstof in de bollen comprimeert, waardoor de bollen - en dus je vering - harder worden.
Hoogteregelaar krijgt andere stand, en stuurt olie naar de veerpoten totdat de auto weer op normale hoogte komt, en maximale veeruitslag behouden wordt. Hierdoor blijft ook de mechanische resonantiefrequentie van de vering redelijk hetzelfde. (lage frequentie = deinen, hoge frequentie = stuiteren).
Werkt op elke hydropneumatisch geveerde auto Smile

Groetjes Erik!

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 06 augustus 2007 11:42 AM
  [ # 7 ]
Lampie schreef:
ieksEmmu schreef:

dat is het voordeel van het veerbollensysteem; die veerkompjoeters corrigeren de boel bij wisselende lading.

Niet eens veerkompjoeters Wink , voorbeeld:
Auto draait stationair, is op normale hoogte. Je plaatst de fietsen+drager, kont zakt naar beneden omdat de veerbollen in elkaar gedrukt worden.
LHM is niet (noemenswaardig) te comprimeren, dus de stikstof in de bollen comprimeert, waardoor de bollen - en dus je vering - harder worden.
Hoogteregelaar krijgt andere stand, en stuurt olie naar de veerpoten totdat de auto weer op normale hoogte komt, en maximale veeruitslag behouden wordt. Hierdoor blijft ook de mechanische resonantiefrequentie van de vering redelijk hetzelfde. (lage frequentie = deinen, hoge frequentie = stuiteren).
Werkt op elke hydropneumatisch geveerde auto Smile

Kijk aan, duidelijk! Smile

Dus eigenlijk kan iek die koempjoeters eruit slopen… Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 augustus 2007 02:33 PM
  [ # 8 ]

Hebben de XM’s geen hydractive vering? dan zijn ze m.i. toch computergestuurd? of ken ik er nu echt niks van Confused: Laughing

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 06 augustus 2007 03:41 PM
  [ # 9 ]

Een kennis vroeg laatst of ik even wat laminaat bij zijn zoon wou ophalen met de XM, omdat hij een Matiz heeft. Heb ik dus gedaan, 27 pakken laminaat er in, bank naar voren, vracht totaan bijna het dak en gewoon weer omhoog komen en veren alsof er niets aan de hand was.

Die paar fietsen merk je niks van.

Profiel  
 
Bing17
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 23-02-2005

Gepost: 06 augustus 2007 07:06 PM
  [ # 10 ]

HAha, had dat eens met wat stenen, motor uit en die stenen inladen, staat er iemand bij te kijken, en die ziet die auto zakken, logisch, auto staat uit.

Zegt die man als de stenen erin ziten, ik zou maar rustig rijden, hij ligt zo laag.

Valt wel mee hoor zeg ik. Start auto, wacht een paar seconden, haha en rijd weg. Die kop van die vent man toen de xm omhoog kwam.Hahaha
Echt onvergetelijk.

Net als die kerel van de apk die vroeg waar de koplamp verstelling zat.
Cool

beter langharig als kortzichtig

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 06 augustus 2007 07:33 PM
  [ # 11 ]
Bing17 schreef:

Net als die kerel van de apk die vroeg waar de koplamp verstelling zat.
Cool

Die zitten er echt wel, maar ik snap de insteek. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 13 augustus 2007 12:19 PM
  [ # 12 ]

nou ik ben net terug, en ik heb nog nooit zo lekker met een fietsendrager gereden, die fietsen bewogen nieteens bij mn vorige auto…..een duitse van de 7serie…....ook een heeel luxe wagen reed het 100% minder lekker

Auto draait stationair, is op normale hoogte. Je plaatst de fietsen+drager, kont zakt naar beneden omdat de veerbollen in elkaar gedrukt worden.


kheb hem er wel opgehangen met de motor uit in de laagste stand, anders sta ik 15 min dampen te happen Laughing

 

Net als die kerel van de apk die vroeg waar de koplamp verstelling zat.

whaaahaahaaa, nee je maakt een geintje Shocked  Shocked

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 13 augustus 2007 12:24 PM
  [ # 13 ]

nu je het zegt, voor mn vakantie wilde ik hem nog ff snel laten apk keuren en toen ik de xm naar binnen reed kon het ineens nietmeer, ikke uithoren die gasten blijkt dat meneer deze auto niet aan zn jonge binkies toevertrouwd.


Quote : veels te ingewikkeld voor die jonge gasten !


Rolling Eyes

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 13 augustus 2007 01:49 PM
  [ # 14 ]
ronaldeponald schreef:

Quote : veels te ingewikkeld voor die jonge gasten !


een keuring stelt toch niks voor, een reparatie okee…  Rolling Eyes

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 augustus 2007 02:21 PM
  [ # 15 ]

Wat die koplampen betrefd,ik zie dat er 2 soorten te koop zijn voor het type I,ik veronderstel gewone,en dan heb je nog zelregelende?? welke zitten er nou op een V6-type 1 exclusive???

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook