Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Han S schreef:JanO schreef:
Han, ben jij je vliegenmepper soms kwijt?
fftopic
Hij is grappig hé?
(het is overigens een spinnetje)
ja, vindt m’n kat ook. kan niet meer lezen als jij een bericht plaatst.
Han S schreef:JanO schreef:
Han, ben jij je vliegenmepper soms kwijt?
fftopic
Hij is grappig hé?
(het is overigens een spinnetje)
Spinnetjes eindigen bij mij ook onder de vliegenmepper ops:
Maar ik trapte er wel in; ik heb even aan m’n beeldscherm gepeuterd .
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Ik geloof heel graag dat een 6 cylinder een mooier geluid heeft, maar om heel eerlijk te zijn hoor ik hem het liefst helemaal niet. Een XM is een grote reiswagen, de meest comfortabele auto die ik ken en daarin wil ik zo weinig mogelijk motorgeluid.
om hem echt te laten brullen moet je hem aardig in de toeren jagen, 100 tot 130 km p/u hoor je je alleen maar een beetje snorren, ik denk dat een tct vele malen minder geruisloos is
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Xsara Coupe schreef:Dat ligt er aan in welke versnelling je het doet
Heu… de ‘Drive’-versnelling ben ik bang…
Groetjes Erik!
Ah, das waar ook. Die verdomde automaten…
Echte mannen hebben een v6.24 met handbak
Xsara Coupe

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Han S schreef:
Ik geloof je graag, maar alle XM’s hebben een bekrachtigd stuur. Kun je ook de verschillen beschrijven?
Mijn XM stuurt als een scheermes in de boter, er is niet veel verschil tussen 80km/u en 180km/u kwa gevoel, behalve dan dat die bomen naast de weg veel sneller gaan.
Wat is het verschil in technische zin? Weet je dat ook?
FWIW: ik heb eens een DS (ID) gehad zonder stuurbekrachtiging, dan heb je het over zwaar sturen met inparkeren.
Ik heb nog net geen Jaguar en een motor, maar we hebben beiden een TCT en een 206 XS 1.6-16V. Het rijden in de TCT ervaar ik als een verademing als ik net uit de 206 kom…....
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
ronaldeponald schreef:Ik geloof heel graag dat een 6 cylinder een mooier geluid heeft, maar om heel eerlijk te zijn hoor ik hem het liefst helemaal niet. Een XM is een grote reiswagen, de meest comfortabele auto die ik ken en daarin wil ik zo weinig mogelijk motorgeluid.
om hem echt te laten brullen moet je hem aardig in de toeren jagen, 100 tot 130 km p/u hoor je je alleen maar een beetje snorren, ik denk dat een tct vele malen minder geruisloos is
Valt reuze mee hoor, het zijn meer de bijgeluiden zoals windgeruis en de banden dan de motor….Een V6 met handbak heeft dezelfde handbak met dezelfde verhoudingen als de TCT….De V6 automaat doet bij 130 exact 3000 tpm, de TCT doet dan net 115 km/uur
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Heb een V6-12 V gereserveerd bij mijn dealer, mijn draadje loopt hier trouwens over.
Das dus de V6 met PRV motor,wel gekoppeld aan een automatische versnellingsbak. maar ik vind zo een V6 lekker soepel rijden,ook met een automaat, laat ze zich gewillig voortsleuren,maar ik kan het er eens mee zijn dat deze V6 niet gemaakt is om sportief uit de hoek te komen met zijn 170 PK, maar wel gemaakt is om lekker soepel te cruisen zonder moe te worden.
En deze V6, welke ik ga kopen,loopt heel soepel!! net een zoemende bij

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Blooper1963 schreef:... maar ik kan het er eens mee zijn dat deze V6 niet gemaakt is om sportief uit de hoek te komen met zijn 170 PK, maar wel gemaakt is om lekker soepel te cruisen zonder moe te worden.
Ach, wat is sportief? Ik ben gisteren van Delft naar Stuttgart maar 1 keer op de autobahn ingehaad (een F40 ).
Meeste mensen vinden een auto niet sportief als ie niet stuitert.
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
bijgeluiden zoals windgeruis en de banden dan de motor
windruis vind ik ook nihil, zeker vergeleken met alle andere merken die ik gereden heb, verder vind ik dat een v6 pas echt tot zn recht komt met een automaat icm cruise controll, maar dat ben ik weer
daarintegen vind ik het in het opgefokte koekblik van mn vrouw wel weer leuk om te schakelen, maar in de “luxe wagen” nooit meer een schakelbak voor mij

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
ronaldeponald schreef:bijgeluiden zoals windgeruis en de banden dan de motor
windruis vind ik ook nihil, zeker vergeleken met alle andere merken die ik gereden heb, verder vind ik dat een v6 pas echt tot zn recht komt met een automaat icm cruise controll, maar dat ben ik weer![]()
daarintegen vind ik het in het opgefokte koekblik van mn vrouw wel weer leuk om te schakelen, maar in de “luxe wagen” nooit meer een schakelbak voor mij
Yep!! de V6 welke ik ga kopen,heeft dit ook allemaal! automaat met cruisecontrol Nu zal ik eens de voordelen van een automaat kunnen ervaren,ik denk dat er maar één nadeel is bij de automaat,en das het iets hogere verbruik. ze zouden ook erg fragiel zijn die automaten,maar ik denk dat alles afhangt van een tijdig onderhoud van die bak!! dus tijdig olie wisselen en die filter er ook af en toe eens uithalen onder de bak
dus tijdig olie wisselen en die filter er ook af en toe eens uithalen onder de bak
filter ops: waar dan ?

Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
ehh ja waar zit dat dan??? ?

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hangt er natuurlijk vannaf welke bak er op zit!
Bij mij zit er de automaat, 4HP18 onder,en als je deze op een brug plaatst,en je hebt ‘t aftapplugje gevonden, dan zou net daar achter een dekseltje zitten,bevestigt met drie boutjes.
Daar onder zit een specie filter,zoals bij een wasmachine,zo een plastic ding welke je er kan uithalen en reinigen,al dan niet vervangen,bij overdreven vervuiling.
ik heb ergens een tekening waar het opstaat, zal dit zo meteen ff posten