3 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Wat zijn de voordelen van een V6?
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 augustus 2007 09:48 PM
  [ # 31 ]
Han S schreef:
JanO schreef:

Han, ben jij je vliegenmepper soms kwijt? Surprisedfftopic

Hij is grappig hé? Very Happy

(het is overigens een spinnetje)

ja, vindt m’n kat ook. kan niet meer lezen als jij een bericht plaatst.

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 13 augustus 2007 09:58 PM
  [ # 32 ]
Han S schreef:
JanO schreef:

Han, ben jij je vliegenmepper soms kwijt? Surprisedfftopic

Hij is grappig hé? Very Happy

(het is overigens een spinnetje)

Spinnetjes eindigen bij mij ook onder de vliegenmepper Surprisedops:
Maar ik trapte er wel in; ik heb even aan m’n beeldscherm gepeuterd Very Happy .

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 13 augustus 2007 11:09 PM
  [ # 33 ]

Ik geloof heel graag dat een 6 cylinder een mooier geluid heeft, maar om heel eerlijk te zijn hoor ik hem het liefst helemaal niet. Een XM is een grote reiswagen, de meest comfortabele auto die ik ken en daarin wil ik zo weinig mogelijk motorgeluid.


om hem echt te laten brullen moet je hem aardig in de toeren jagen, 100 tot 130 km p/u hoor je je alleen maar een beetje snorren, ik denk dat een tct vele malen minder geruisloos is

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 13 augustus 2007 11:13 PM
  [ # 34 ]

Dat ligt er aan in welke versnelling je het doet Wink

Xsara Coupe

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 13 augustus 2007 11:16 PM
  [ # 35 ]
Xsara Coupe schreef:

Dat ligt er aan in welke versnelling je het doet Wink

Heu… de ‘Drive’-versnelling ben ik bang… Wink

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 13 augustus 2007 11:17 PM
  [ # 36 ]

Ah, das waar ook. Die verdomde automaten…
Echte mannen hebben een v6.24 met handbak Wink

Xsara Coupe

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 13 augustus 2007 11:31 PM
  [ # 37 ]
Han S schreef:

Ik geloof je graag, maar alle XM’s hebben een bekrachtigd stuur. Kun je ook de verschillen beschrijven?

Mijn XM stuurt als een scheermes in de boter, er is niet veel verschil tussen 80km/u en 180km/u kwa gevoel, behalve dan dat die bomen naast de weg veel sneller gaan.

Wat is het verschil in technische zin? Weet je dat ook?

FWIW: ik heb eens een DS (ID) gehad zonder stuurbekrachtiging, dan heb je het over zwaar sturen met inparkeren.

Ik heb nog net geen Jaguar en een motor, maar we hebben beiden een TCT en een 206 XS 1.6-16V. Het rijden in de TCT ervaar ik als een verademing als ik net uit de 206 kom…....

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 13 augustus 2007 11:35 PM
  [ # 38 ]
ronaldeponald schreef:

Ik geloof heel graag dat een 6 cylinder een mooier geluid heeft, maar om heel eerlijk te zijn hoor ik hem het liefst helemaal niet. Een XM is een grote reiswagen, de meest comfortabele auto die ik ken en daarin wil ik zo weinig mogelijk motorgeluid.


om hem echt te laten brullen moet je hem aardig in de toeren jagen, 100 tot 130 km p/u hoor je je alleen maar een beetje snorren, ik denk dat een tct vele malen minder geruisloos is

Valt reuze mee hoor, het zijn meer de bijgeluiden zoals windgeruis en de banden dan de motor….Een V6 met handbak heeft dezelfde handbak met dezelfde verhoudingen als de TCT….De V6 automaat doet bij 130 exact 3000 tpm, de TCT doet dan net 115 km/uur

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 augustus 2007 11:43 PM
  [ # 39 ]

Heb een V6-12 V gereserveerd bij mijn dealer, mijn draadje loopt hier trouwens over.
Das dus de V6 met PRV motor,wel gekoppeld aan een automatische versnellingsbak. maar ik vind zo een V6 lekker soepel rijden,ook met een automaat, laat ze zich gewillig voortsleuren,maar ik kan het er eens mee zijn dat deze V6 niet gemaakt is om sportief uit de hoek te komen met zijn 170 PK, maar wel gemaakt is om lekker soepel te cruisen zonder moe te worden.
En deze V6, welke ik ga kopen,loopt heel soepel!! net een zoemende bij Wink

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 13 augustus 2007 11:57 PM
  [ # 40 ]
Blooper1963 schreef:

... maar ik kan het er eens mee zijn dat deze V6 niet gemaakt is om sportief uit de hoek te komen met zijn 170 PK, maar wel gemaakt is om lekker soepel te cruisen zonder moe te worden.

Ach, wat is sportief? Ik ben gisteren van Delft naar Stuttgart maar 1 keer op de autobahn ingehaad (een F40 Wink ).

Meeste mensen vinden een auto niet sportief als ie niet stuitert.

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 14 augustus 2007 12:00 AM
  [ # 41 ]

bijgeluiden zoals windgeruis en de banden dan de motor


windruis vind ik ook nihil, zeker vergeleken met alle andere merken die ik gereden heb, verder vind ik dat een v6 pas echt tot zn recht komt met een automaat icm cruise controll, maar dat ben ik weer Very Happy

daarintegen vind ik het in het opgefokte koekblik van mn vrouw wel weer leuk om te schakelen, maar in de “luxe wagen” nooit meer een schakelbak voor mij Cool

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 augustus 2007 12:05 AM
  [ # 42 ]
ronaldeponald schreef:

bijgeluiden zoals windgeruis en de banden dan de motor


windruis vind ik ook nihil, zeker vergeleken met alle andere merken die ik gereden heb, verder vind ik dat een v6 pas echt tot zn recht komt met een automaat icm cruise controll, maar dat ben ik weer Very Happy

daarintegen vind ik het in het opgefokte koekblik van mn vrouw wel weer leuk om te schakelen, maar in de “luxe wagen” nooit meer een schakelbak voor mij Cool

Yep!! de V6 welke ik ga kopen,heeft dit ook allemaal! automaat met cruisecontrol Very Happy Nu zal ik eens de voordelen van een automaat kunnen ervaren,ik denk dat er maar één nadeel is bij de automaat,en das het iets hogere verbruik. ze zouden ook erg fragiel zijn die automaten,maar ik denk dat alles afhangt van een tijdig onderhoud van die bak!! dus tijdig olie wisselen en die filter er ook af en toe eens uithalen onder de bak Wink

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 14 augustus 2007 12:08 AM
  [ # 43 ]

dus tijdig olie wisselen en die filter er ook af en toe eens uithalen onder de bak


filter Surprisedops:  waar dan ?

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 14 augustus 2007 12:08 AM
  [ # 44 ]

ehh ja waar zit dat dan??? ?

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 augustus 2007 12:20 AM
  [ # 45 ]

Hangt er natuurlijk vannaf welke bak er op zit!
Bij mij zit er de automaat, 4HP18 onder,en als je deze op een brug plaatst,en je hebt ‘t aftapplugje gevonden, dan zou net daar achter een dekseltje zitten,bevestigt met drie boutjes.
Daar onder zit een specie filter,zoals bij een wasmachine,zo een plastic ding welke je er kan uithalen en reinigen,al dan niet vervangen,bij overdreven vervuiling.
ik heb ergens een tekening waar het opstaat, zal dit zo meteen ff posten Wink

Profiel  
 
 
3 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook