2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
C5-Airscape
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 20 augustus 2007 04:44 PM
  [ # 16 ]

Ik heb de foto’s nog eens goed bekeken en mijn eigen photoshop-oog zegt dat er helemaal niets van klopt Laughing

Of - en zo ja wat het dus uiteindelijk wordt zullen we af moeten wachten.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7277
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 20 augustus 2007 04:50 PM
  [ # 17 ]

wel eindelijk eens (lm)velgen van formaat Very Happy

 

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 20 augustus 2007 05:00 PM
  [ # 18 ]

Het dak is een dak zoals dat van de p207cc maar dan van koolstofvezel. Hierdoor heb je voordeel van een stalen klap dak, maar met het uiterlijk van een stoffen kap, iets in die richting Wink

http://dl.free.fr/a9b4GYFIJ/TeasingC5Airscape.pdf

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 20 augustus 2007 05:06 PM
  [ # 19 ]
PjotrBlom schreef:

Het dak is een dak zoals dat van de p207cc maar dan van koolstofvezel. Hierdoor heb je voordeel van een stalen klap dak, maar met het uiterlijk van een stoffen kap, iets in die richting Wink

http://dl.free.fr/a9b4GYFIJ/TeasingC5Airscape.pdf

Of het uiterlijk van een coupé, met het voordeel van een cabrio Rolling Eyes  Wink

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 20 augustus 2007 05:12 PM
  [ # 20 ]
DigiDaan schreef:

Ik denk eerder nog dat dit een soort hardtop betreft, aangezien er geen naden zitten in de achterste bogen van de dakcontructie..

Waar blijven die bogen dan? Op de foto van de achterkant lijkt het wel veel op de Pluriel-constructie qua “bogen” dan.
Het ziet er in elk geval niet uit dat het dak wegklapt ofzo.


Jeroen

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 20 augustus 2007 08:58 PM
  [ # 21 ]
beerpeet schreef:
PjotrBlom schreef:

Het dak is een dak zoals dat van de p207cc maar dan van koolstofvezel. Hierdoor heb je voordeel van een stalen klap dak, maar met het uiterlijk van een stoffen kap, iets in die richting Wink

http://dl.free.fr/a9b4GYFIJ/TeasingC5Airscape.pdf

Of het uiterlijk van een coupé, met het voordeel van een cabrio Rolling Eyes  Wink

niet helemaal:

Een stoffen dak lijkt mooi, “een echte cabrio”, maar heeft als nadeel dat het niet waanzinnig weerbestendig is, behalve als je een duur multilaags dak neemt (XK8, BM6, porsj)
Stof met glas bestaat ook nog niet. (wel stof met schuifdak:Mini)

Een stalen CC-klapdak is bruikbaarder, maar ziet er niet zo stoer uit en is vooral erg zwaar. Bovendien zit dit extra gewicht hoog. Een stalen dak is te combineren met glas (BM3, Mégane) zelfs apart te openen (Eos) dat laatste is echt zwaar.

Het C-Airscape dak ziet er dankzij een bruin getextureerd oppervlak uit als stof, is dankzij de koolstofvezel contructie licht, en is stijf genoeg om glas in te stoppen.

Of het in prodcutie gaat is natuurlijk afwachten, dat er een C5coupé komt staat vast (X75). Tov de 407coupe heeft alleen een cabrio echte meerwaarde, maar de 407c krijgt vooralsnog geen opvolger (geen 408coupé)

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 20 augustus 2007 10:39 PM
  [ # 22 ]

Citroën komt weer als eens later als Peugeot, mijn broer heeft net een 407coupe besteld

als ze deze cabrio niet op de markt brengen scheelt er iets met de voeling naar hun klanten toe volgens mij
dit kan echt een succes worden

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 20 augustus 2007 11:28 PM
  [ # 23 ]

Iedereen heeft het over de C-Airscape, maar de correcte naam is wel C5 Airscape.

Foto’s in hoge resolutie :
 

Persdossier :
 

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 21 augustus 2007 03:51 PM
  [ # 24 ]

sterker nog het is C^5 Airscape, met de 5 als superscript (C tot de macht 5)

http://www.netcarshow.com/citroen/2007-c5_airscape_concept/1600x1200/wallpaper_05.htm

maar goed het is officieel ook CpuntjeCrosser niet C-Crosser… Rolling Eyes

toch jammer dat ze geen echt nieuwe naam konden verzinnen.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 21 augustus 2007 09:37 PM
  [ # 25 ]

Ja maar in de tekst van het persdossier wordt de 5 niet meer in superscript weergegeven…

Waarom vind je dit geen “echt nieuwe naam” ? “Airscape” is toch nieuw, en door er “C5” voor te zetten geeft Citroën aan hoe de opvolger van de huidige C5 er uit gaat zien.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 21 augustus 2007 09:38 PM
  [ # 26 ]
c5breakhdi schreef:

Ja maar in de tekst van het persdossier wordt de 5 niet meer in superscript weergegeven…

Waarom vind je dit geen “echt nieuwe naam” ? “Airscape” is toch nieuw, en door er “C5” voor te zetten geeft Citroën aan hoe de opvolger van de nieuwe C5 er uit gaat zien.

De huidige heet al C5 dus C^5 is geen nieuwe naam.  Rolling Eyes

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 23 augustus 2007 01:25 PM
  [ # 27 ]

Het gaat om de toevoeging Airscape. En men wil de verwijzing naar de C5 niet laten ontbreken.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
MWH.C
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1789
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 02 september 2007 06:22 PM
  [ # 28 ]

vooral over het dak

eerlijk is eerlijk, ik moet zeggen dat ik ook wel wat BMW-kenmerkén vind in deze concept. Het is geen eigen ontwerp van Citroën, vind ik. Het is een samenstelling van verschillende dingen, die ook wel eens op andere modellen terugkomen, waaronder wat BMW’s.
Het dak van de 6-serie, de lampen (maar dat is een voortzetting van de C4 en C5 facelift, waar díe koplampen vandaan komen is een ander verhaal), de lijn in de zijkant heeft wel iets van de 3 coupé en in de achterlichten kan ik desnoods ook nog wel wat van BMW zien (maar ik zou er niet 1-2-3 aan denken). Dus, ik geef ze toch wel een beetje gelijk qua dat design-jatten. De nieuw C5 vind ik geen volwaardige Citroën qua design, het is net wat de standaard allemaal (wat aangetoond wordt doordat het van BMW is, die is expert op saaie standaardvormen ). Ik had liever een mini-C6 gehad zeg maar, maar dat zou de verkoopcijfers geen goed doen (de C6 doet het slécht… ), dus hebben ze het safe gespeeld, jammer genoeg. Ook dat van de ontbrekende hydropneumatiek vind ik zoiets. Citroën gaat wat mij betreft te ver met zich aanpassen aan de algemene smaak, het moet zichzelf blijven, en de trouwe Citrofielen te vriend houden, want veel Citroënkopers, vooral de grotere modellen, zijn liefhebbers…

Hij mag gewoon komen van mij hoor. Maar nog even over de grote voorruit in het koolstofvezel met stof beklede dak, in Autoweek staat daarover: “Het voorste deel van het dak lijkt van glas, waarbij het in dichte toestand oogt alsof de Airscape een gigavoorruit heeft. In de praktijk zorgt dit voor een enorm licht interieur.” Wat ik dus niet snap, is dat ze zeggen dat het een ruit LIJKT, en niet ís, maar dat het toch voor een licht interieur zorgt, wat weer niet logisch is als het geen ruit is… Heeft iemand misschien nog een bron waar een en ander bevestigd wordt? Ik wíl het nu weten, nu ik het me afvraag.

Op http://www.citroen.be staat weer: “Uiteraard ontleent C5 Airscape zijn raffinement in belangrijke mate aan zijn onuitgegeven wegklapbaar dak. Het bovenste gedeelte dat uitgevoerd werd in glas, zorgt ervoor dat de inzittenden in een zee van licht baden.” Volgens de officiele site is dit dus wél van glas.

Ik heb intussen ook wat verder gekeken, en kijk naar een stukje op http://www.citroen.nl :
Innovatief vouwdak
Het geheel nieuwe ontwerp van het vouwdak verraadt het vooruitstrevend karakter van de C5 Airscape. In gesloten stand lijkt de voorruit door te lopen, omdat het voorste gedeelte van het dak van glas lijkt. Hierdoor baadt het interieur in het licht. Het volledig van carbon vervaardigde dak laat zich heel eenvoudig in- en uitvouwen, zonder het esthetische aspect van de auto uit het oog te verliezen. Het invouwen gaat automatisch en vereist geen bijzondere handelingen; ook hoeft het bergvak bij de bagageruimte niet apart te worden geopend.”

Dit is een officiele site, dus je zou zeggen dat ze weten waar ze het over hebben, maar hier staat toch echt weer dat het van glas líjkt. Als zelfs de officiele sites elkaar al tegenspreken…. In de Autoweek stond ook een foto van de Airscape met dak dicht, en zo op papier zie je het toch beter. Ik vind het er heel nep uit zien, het sluit té mooi aan op de ruit. Maar het is een concept, dus misschien is het een speciale nieuwe constructie of zo, bij een concept kan dat nog. Samengevat: Ik snap er geen hout meer van… Iemand anders wel? Is het nu wel of geen glas…  Confused:

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 02 september 2007 07:34 PM
  [ # 29 ]

volgens de oorspronkelijke Franse tekst in Citroëns persbericht is het dak bovenop gedeeltelijk van glas, maar over de overgang voorruit-dak wordt niet gesproken.

De (gesjopte?) plaatjes laten praktisch één glasvlak zien, van voorruit tot ver in het dak. Dat is dus optisch bedrog, in de open plaatjes kan je zien dat de voorruit op de raamlijst ligt, ipv tot de raamlijst. In het beweegbare deel van het dak zit nog een taps stuk glas.

Ik had liever een mini-C6 gehad zeg maar, maar dat zou de verkoopcijfers geen goed doen (de C6 doet het slécht… ),

In Nederland worden er niet veel verkocht, maar dat ligt m.i. niet aan de vormgeving. De C5 opvolger kan natuurlijk geen mini-C6 worden, omdat dat ontwerp, hoe mooi ook, al weer 8jaar oud is.

Stilstand is achteruitgang.

De vergelijking Airscape-BMW gaat voor mij mank, de X7 is qua design, een mooie mix van C-Airdream en GS. Origineel Citroën dus…

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 03 september 2007 11:22 AM
  [ # 30 ]

wow! ik vrees dat deze wagen niet echt goedkoop word Sad zou ik anders wel graag in rondtoeren Smile

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook