1 van de 2
 1 2 Volgende > 

XM aankoop vraagjes!
citroenzot
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Gepost: 23 augustus 2007 01:24 AM

Hallo!

Ben net weze kijken naar een prachtige xm break TCT automaat. Hij is van ‘97 en heeft nog geen 40.000km!!  Surprised

état irreprochable wordt al es gemakkelijk bij een advertentie geplaatst maar hier is het echt het geval! Zo vind je ze niet gauw!

Heb m’n tong een paar keer in een knoop moeten draaien om niet meteen te zeggen: “hij is voor mij!!”
Toch ga k m’n best doen om er eerst nog een nachtje over te slapen.

Ik heb de auto proefgereden en hij doet alles perfect zoals het een xm betaamd. De motor loopt als een horloge en volgens de, erg aannemelijk huidige eigenaar, is er echt niets mis aan deze wagen. Toch moet hij gaan en reden daarvoor is het verbruik van 10 à 11l per 100km.
Soit, maar dat lijkt mij heel deftig voor een TCT automaat..

Toch een bedenking:
Waarom zitten er geen elektrische zetels in, ondanks dat het een full option (behalve open dak..) zou zijn en het topmodel destijds..

Tijdens een hydroliek oefeningetje op de oprit gaf de BC de opmerking “let op - Hydrolische druk” en “let op - remdruk” bij het opstijgen na in de laagste stand te hebben gestaan. Kan dit een BC-foutje zijn of kunnen er andere zaken aan de hand zijn..?

Verder:
Er staat geen origineel LM onder dus dat moet wel geregeld worden.
Het info-schermpje vd BC is zoals zo vaak een deel gescrambled, kan je dat makkelijk vervangen?

Voor de rest had ik geen opmerkingen. Was echt onder de indruk…  Laughing

Iemand TCT (automaat) ervaringen en desbetreffend positieve of negatieve opmerkingen?

Grtz

Profiel  

markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505

Gepost: 23 augustus 2007 01:58 PM
  [ # 1 ]

Misschien zit er te weinig LHM in ?
Info Display gaat vaker stuk , staat ergens op het net wel gebruiksaanwijzing van hoe dit te doen . Ook met fototjes .
Weet zo even niet waar . Even Googgelen Wink

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  

dirkjec5
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 266

- C5 16hdi break
Gepost: 23 augustus 2007 03:07 PM
  [ # 2 ]

als je hem van laagste stand omhoog laat komen is dat wel normaal dat je lichtje even aan gaat, doet die van mij ook en is juist helemaal ververst, zolang het maar uit gaat op rijhoogte geen zorgen om maken

xm 21td 95’

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 23 augustus 2007 06:09 PM
  [ # 3 ]

das die groene met beige leder?

Profiel  

ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 606

Gepost: 23 augustus 2007 06:16 PM
  [ # 4 ]

foto’s Confused:

Very Happy

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  

Aerdvark
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 129

Gepost: 24 augustus 2007 03:54 AM
  [ # 5 ]

Automaa ervaring heb ik zat, rijdt geweldig maar na 150000 is alles extra. De mijne ging tot 290000 en moest toen gereviseerd worden.
Duurt nog heel lang dus ...

Ik had die handleiding voor repareren display, stond ooit op rocketfuel.com maar is niet meer.

Eigenlijk is het heel simpel: haal dashboard uit elkaar, zodanig dat je het display eruit kunt halen. Is een soort print met daaraan een flexibele “brede plattekabel” dat weer aan een lcd achtig glazen display zit. Die brede platte kabel, een kunststof strook met koperbanen erin, laat op een of andere manier los van de print, ieder los spoortje is een kapotte pixel. Ik heb toentertijd de strook er af gepruts, de print en koperspoortjes goed schoongemaakt en toen weer in elkaar gezet. Ik heb e.e.a. klem gezet in de behuizing: als de spoortjes maar goed op de print zitten. Is echt waar, goed te doen. Ik als elektra man had er 2,5 uur voor nodig maar dat was dan inclusief het repareren van de spoortjes omdat ik te hard had gepoetst. SO be warned.

Verder nix. Heb een Snoek en wens nog steeds een XM. Dat dan weer wel…

Profiel  

citroenzot
> 200 berichten
RankRankRank

- XM 2.1 TD Pullman
Gepost: 24 augustus 2007 04:38 PM
  [ # 6 ]

Dit is em! Idd die groene dus IeksEmme!
http://www.2dehands.be/citroën-xm-break-2-0i-16v-23627705.html?afdeling=auto&auto_carros=6&auto_merk=12&qq=xm&rubriek=auto_be

Jammer dat onze op geld beluste overheid de schonere LPG rijders zo afstraft, anders had ik al niet meer getwijfeld..

Ben nog wat rekensommetjes ah maken. Ik weet nog niet wat er gaat winnen, het hart of het verstand Cool

Maar wat een wagen…  Shocked

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 24 augustus 2007 05:40 PM
  [ # 7 ]

Niet om het een of ander, maar een TCT is heel iets anders dan een 16v…

Xsara Coupe

Profiel  

citroenzot
> 200 berichten
RankRankRank

- XM 2.1 TD Pullman
Gepost: 24 augustus 2007 05:45 PM
  [ # 8 ]

Ha da is een foutje in de advertentie. Het gaat wel degelijk om een turbo CT..

Met wat goede wil zie je het op de foto Cool

Profiel  

easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 644

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 24 augustus 2007 11:50 PM
  [ # 9 ]

Mooie bak iig. Alleen die spoilerachter op en vijfspaaks velgen lijkt nergens naar.

Lijkt idd op een turbo ct aan de zijkant te zien, maar het is lastig. Het kan ook zijn dat ze injection er op hebben staan. Maar dat is eigenlijk nooit bij een T2. Maar jij hebt hem vast in het echt gezien, dan weet je het direct.
Als het een nederlandse is dan zoeken we het snel op bij de RDW, weet je ook direct wat je hebt.

Veel geluk er mee als je hem gaat kopen.

Profiel  

eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1902

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 25 augustus 2007 12:15 AM
  [ # 10 ]

Oooooooooooh wat een heerlijke kar!
Ik vind die achterspoiler juist wel erreg mooi.
En dat leer….
ERG mooi.

Profiel  

sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 591

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 25 augustus 2007 12:31 AM
  [ # 11 ]

machtig prachtig!

Jee, wel erg mooi zeg!
Vind die spoiler ook best mooi, wielen liever origineel, maar ziet er wel snel uit.

Profiel  

ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 606

Gepost: 25 augustus 2007 06:34 PM
  [ # 12 ]

hele mooie break, ik vind de kofferklepspoiler hem erg goed staan….....de velgen daarintegen wat minder

erg mooi, ik zeg kopen die handel Wink

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  

citroenzot
> 200 berichten
RankRankRank

- XM 2.1 TD Pullman
Gepost: 19 september 2007 02:38 AM
  [ # 13 ]

Ok, de “Xm” waarover ik het hier eerder al had die is het niet geworden…

Het financiële plaatje om met zo’n ding van A naar B te gaan viel lelijk tegen en hier bij ons wordt fiscaal gezien nog es een kl**ot afgetrokken wanneer je wat milieuvriendelijker op LPG wilt gaan rondtoeren.

Maar! Plan B!  Wink

Ben net naar een andere xm gaan zien. Deze keer een “XM”  Wink

Beetje ouder dus, een serie één van ‘94 met 2.1td. Zo heb ik er al eentje onder me gehad, dus ik had al iets meer background toen ik de garage binnenstapte…

Soit, een pareltje weer! (Voor minder kom ik niet buiten, weet je..  Twisted Evil )
Heeft 156.000km en heeft reeds alle grote kosten achter de rug. De huidige eigenaar liet nl. alles maken zodra het stuk ging. Zelfs het dashboardkastpompje werkt nog om van een detail te spreken Wink

Het interieur is subliem en ook langs buiten is er bitterweinig op aan te merken. Zoals bij zovelen heeft iemand die enorme vooroverhang es tegen een paaltje gerusst en er zit een onder-de-verf-roestvlek naast de tankklep. Voor de rest top! En ongeschonden wieldoppen Wink

Dus is ie voor mij!  Cool

Als ik de tijd vind, kan ik er zaterdag al achter en zodra dat gebeurd is en ik er de hogedrukspuit heb tegengezet zorg ik voor een eerste fotoronde!

‘t volgende project wordt een DS.. Maar dat wordt nog ff wachten..  Razz

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 19 september 2007 02:49 AM
  [ # 14 ]
citroenzot schreef:

Ok, de “Xm” waarover ik het hier eerder al had die is het niet geworden…

Het financiële plaatje om met zo’n ding van A naar B te gaan viel lelijk tegen en hier bij ons wordt fiscaal gezien nog es een kl**ot afgetrokken wanneer je wat milieuvriendelijker op LPG wilt gaan rondtoeren.

Maar! Plan B!  Wink

Ben net naar een andere xm gaan zien. Deze keer een “XM”  Wink

Beetje ouder dus, een serie één van ‘94 met 2.1td. Zo heb ik er al eentje onder me gehad, dus ik had al iets meer background toen ik de garage binnenstapte…

Soit, een pareltje weer! (Voor minder kom ik niet buiten, weet je..  Twisted Evil )
Heeft 156.000km en heeft reeds alle grote kosten achter de rug. De huidige eigenaar liet nl. alles maken zodra het stuk ging. Zelfs het dashboardkastpompje werkt nog om van een detail te spreken Wink

Het interieur is subliem en ook langs buiten is er bitterweinig op aan te merken. Zoals bij zovelen heeft iemand die enorme vooroverhang es tegen een paaltje gerusst en er zit een onder-de-verf-roestvlek naast de tankklep. Voor de rest top! En ongeschonden wieldoppen Wink

Dus is ie voor mij!  Cool

Als ik de tijd vind, kan ik er zaterdag al achter en zodra dat gebeurd is en ik er de hogedrukspuit heb tegengezet zorg ik voor een eerste fotoronde!

‘t volgende project wordt een DS.. Maar dat wordt nog ff wachten..  Razz

Heb die break ook niet gekocht!! ik betrouw na 10 jaar die KM stand niet!! verder wel een propere wagen!!
Ik heb mijn hart gevolgd en deze gekocht welke ik in dit draadje beschrijf!! Wink

Profiel  

citroenzot
> 200 berichten
RankRankRank

- XM 2.1 TD Pullman
Gepost: 19 september 2007 10:24 PM
  [ # 15 ]

Amai, mooie V6 heb je straks! Smile

Zo’n raket wordt m’n nieuwe break niet, maar er staan wel al enkele puntjes op het meerjarenplan. Zwart leder hoort daar al bij, en origineel LM voor onder een serie I.

Ik zou ook graag de zwarte (intussen bijna grijze) koestwerkplastiek in de koetswerkkleur hebben, maar ik vermoed dat een “pack look” oid. toen nog niet bestond… Het zilvergrijs is een nadeel, dat ik er bij deze wagen in ieder geval graag bij neem.

Heb altijd spijt gehad dat ik m’n vorige Xm heb weggedaan, maar nu heb ik er weer eentje!  Very Happy

Succes nog! En volgende als we mekaar nog es tegenkomen op een meetingske is het misschien met de nieuwe XM Wink

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook