Vering linksachter als een plank
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 24 augustus 2007 02:08 PM

Aloha,

De laatste week had ik wat last van lucht in het achterste systeem van de CX. Bij remmen zakte de auto achter en loslaten van de remmen ging de kont weer omhoog. De auto veerde verder prima.

Daarop ben ik gisteravond even aan de slag geweest om de achterremmen te ontluchten. Auto op bokken, wielen eraf, middelste stand, krik onder de draagarm om druk te creeren en ontluchten maar. Dat ging goed en linksachter kwam er behoorlijk wat lucht uit. Rechts stukken minder maar dat leek ook goed te gaan. Alles weer gemonteerd, paar keer gegymnastiekt en gaan met die banaan. Of toch niet.

De auto reageert prima op de hoogte regelaar, omhoog en omlaag in acceptabele tijden. Alleen linksachter is er geen veerslag meer dus de hele achterkant reageert als een plank. Als ik rechtsachter duw krijg ik gewoon de normale veerslag. Iemand een idee hoe dit met het ontluchten van doen heeft? De bol zelf moet gewoon prima zijn, ze veerde immers eergisteren nog als de brandweer.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 24 augustus 2007 02:20 PM
  [ # 1 ]

ik denk toch dat je bol overleden is.
lees je membraam is gescheurd.

dus nieuwe bol erop klaar, beste beide kanten tegelijk vervangen.
net als met banden, 2 verschillende op 1 as is taboe.

mvgr wupke: Wink

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 24 augustus 2007 02:22 PM
  [ # 2 ]

Het zijn wel ‘oudere’ bollen die waterman gemonteerd heeft destijds. Maar hoe waarschijnlijk is dat, dat die gescheurd is?

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 24 augustus 2007 02:29 PM
  [ # 3 ]
T(h)ijs schreef:

Het zijn wel ‘oudere’ bollen die waterman gemonteerd heeft destijds. Maar hoe waarschijnlijk is dat, dat die gescheurd is?

wat dacht je van ik verwed er 100 euro op…
zo zekers is dat 100% je bol kaduuk..

mvgr wupke Wink

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten

Gepost: 29 augustus 2007 12:20 AM
  [ # 4 ]

2 nieuwe bollen gemonteerd en het veert weer als vanouds. Nu weet ik ook waar al die ‘lucht’ vandaan kwam bij het ontluchten.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook