


Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 20-08-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 12 Pure Tech 82 Live
Ik tank sinds ik de Picasso heb (en een neft heb ipv een diesel) euro 95 omdat die goedkoper is dan de super 98, is er een groot verschil tussen de 95 en 98? Wat voor invloed heeft dat voor de motor? Ik tank altijd bij Dats (van Coruyt) omdat ik een precentje krijg via mijn werk, is dat wel deftige naft? Of tank ik beter bij de grote merken?
VW Transporter T2 ‘75
Citroën Berlingo ‘99
Citroën Xsara Picasso ‘06
Citroën C4 Cactus ‘16


























Totaal aantal Berichten: 7855
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
95 tanken mag echt geen enkel probleem vormen. Ik zou wel liever naar een pomp van een bekend merk gaan, maar dat is misschen alleen gevoelsmatig..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!


























Totaal aantal Berichten: 7855
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Jaeger schreef:Als je motor gemaakt is voor 98 en je tankt 95 dan krijg je na lange tijd een lamme motor. Andersom gaat hij iets pittiger zijn, maar kan je wel dacht ik kleppen verbranden (niet zeker).
Je kan nu ook voorhebben dat wanneer je de motor afzetten hij gaat napingelen.
In principe heb je gelijk, ware het niet dat de moderne PSA benzinemotoren zonder uitzondering goed op Euro 95 kunnen lopen. In het instructieboekje staat hooguit dat het ‘voor het rijcomfort’ beter is 98 te tanken maar strikt noodzakelijk is dit zeker niet en schade zal de motor er niet door oplopen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
tenzij je het uitzonderlijke geluk hebt in het bezit te zijn van een HPi motor toch?


























Totaal aantal Berichten: 7855
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
voge schreef:tenzij je het uitzonderlijke geluk hebt in het bezit te zijn van een HPi motor toch?
Er zijn inderdaad uitzonderingen. De HPI (PSA miskleun) moet gevoed met 98, de XM V6.24 is nog zo’n rijdend prototype dat echt geen genoegen neemt met 95.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!



Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 20-08-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 12 Pure Tech 82 Live
neen het is geen HPi moter dat ik heb, kortom ik kan verder met een gerust hart goedkoop tenken, alleszins mercikes
VW Transporter T2 ‘75
Citroën Berlingo ‘99
Citroën Xsara Picasso ‘06
Citroën C4 Cactus ‘16
die zitten voor zover ik weet alleen in C5’s, en ook niet zo veel… Maar inderdaad, 95 voldoet prima!