15 van de 17
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende > 
   
DS van giel
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 29 juli 2011 10:36 PM
  [ # 211 ]

goede avond,

van de week heb ik de pakkingen van het spruitstuk laten vervangen. De garage heeft daarvoor het voorscherm verwijderd. Nu ben ik de auto aan het in laden en het viel mij op dat de verstralers verkeerd staan. Nu blijkt dat de draden voor het laten draaien van de verstralers en de hoogte verstelling daarvan verkeerd zijn aangesloten. Ik heb er een tijdje naar zitten kijken en ermee geprutst, maar ik heb werkelijk geen idee hoe het in eerste instantie zat.

Heeft iemand een foto, of kan iemand het mij heel duidelijk uitleggen hoe dit moet worden aangesloten?

Alvast bedankt,

Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 06 augustus 2011 07:48 PM
  [ # 212 ]

goede avond,

ben zonet terug van een lekker weekje vakantie op de sprookjescamping in Hardenberg. We waren dit jaar voor het eerst met de snoek op vakantie. Wat was het een genot om te rijden. Ik ben nog nooit zo lekker weg geweest naar de camping. Qua bagageruimte was het geen probleem, ik kon net zoveel meenemen als andere jaren dat we met de xsara op pad gingen. Ik moet er alleen wel bij vermelden dat ik een inmense bult bagage bovenop de vouwwagen plak: lang leve de sjorband!!!!

Tijdens de vakantie heb ik nog een anwb route gereden, de Dr Picard route. Dit was een mooie lange route langs diverse touristische plekjes in zowel Nederland als Duitsland. Tevens heb ik weer het verbruik bijgehouden en ik kwam nu op 1 op 7.8 op lpg. Niet verkeerd dacht ik, was natuurlijk wel alles binnendoor.

Kan iemand mij nog aanwijzingen geven hoe ik de hoogte verstelling van de lampen en de verstralers moet aansluiten. Deze staan nog steeds niet goed en ik kom er niet 123 uit hoe deze zijn aangesloten.
Een foto of een duidelijke omschrijving zou welkom zijn.

Groet Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 augustus 2011 09:43 PM
  [ # 213 ]
Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 07 augustus 2011 10:22 AM
  [ # 214 ]

bedankt driverd, ik ga even op de site kijken of ik het wat groter kan maken zodat ik het goed kan bekijken.

Tijdens het rijden met de vouwwagen liep de temperatuur op tot ongeveer 92 graden met. Dit is volgens mij geen probleem. Ik heb de extra vin kortgesloten zodat, als ik een file in rijd, ik deze handmatig aan kan zetten. Indien de temperatuur oploopt tijdens het rijden, heeft het dan zin om de vin aan te zetten? Ik heb zelf het gevoel dat ik dan de rijwind meer blokkeer of is dat niet zo?

Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 augustus 2011 10:51 AM
  [ # 215 ]

Die Duitse site is erg leuk: Je kan “langs de doorgesneden DS lopen”.
Bij oplopende temperatuur kan je preventief de elektrische fan inschakelen. Dat moet helpen. Blokkeert de rijwind zeker niet (als de fan goed aangesloten is, dat wil zeggen: Plus en min niet verwisseld). 92 graden is overigens geen enkel probleem. Het koelsysteem staat onder druk, dus kookt nog niet bij 100 graden Celsius.

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 07 augustus 2011 11:29 AM
  [ # 216 ]

Aanvullend: bij goede radiateurdop.

knuffel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 16 oktober 2011 01:42 PM
  [ # 217 ]

gister heb ik de twee veerbollen voor vervangen voor twee nieuwe exemplaren. Tijdens het rijden veerde de auto de laatste tijd steeds slechter en had ik last van lucht in het systeem. Ik vermoede al dat er een bol lek was, maar bij het vervangen van de twee bollen kwam ik tot de conclussie dat ze alletwee lek waren; dat is toch wel erg toevallig.
Maar goed de auto rijdt weer als vanouds, straks nog even poetsen en dan is hij weer klaar voor een rit naar Keulen. Ik hab een vriend van mij tijd terug een bon voor zijn verjaardag gegeven waarmee een dag met de auto weg mag, hij is namelijk helemaal waus van ds’n. En nu gaat hij het volgende weekeinde naar Keulen met mijn ds.

Tevens heb ik een “nieuwe citroen” gekocht. De xsara was aan vervanging toe en na een korte zoektocht ben ik nu eigenaar van citroen c5 2.0i 16v break exclusive uit 2003. Wat is dit toch een heerlijke auto. Zoveel luxe en ruimte en daarbij rijdt deze ook nog heerlijk.

Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 14 april 2012 10:19 PM
  [ # 218 ]

Lees nu pas je ‘thread’. Leuk. Rit naar Keulen was fantastisch en heeft de vrouw ook enthousiast gemaakt. Het effect is inmiddels bekend Smile

Zo’n DS23 kan prima meekomen me het Duitse verkeer. Ik denk dat ik in m’n DS20 meer moeite zou hebben. Snelheid loopt al terug bij het hellinkje Naviduct… Maar het scheelt ook bijna 50 pk’s.

Binnenkort maar eens een toertje doen met de gezinnetjes….

Ik leer het wel…

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 15 april 2012 10:12 AM
  [ # 219 ]

hee Revrok,

mijn ds kan best met het verkeer meekomen. Die van jouw ook, maar merk een groot verschil in het optrekken of doortrekken bij 100 km per uur. Neemt niet weg dat de jouwe super rijdt.

Ik heb een paar weken terug een caravan gekocht en vraag mij af of het verantwoord is om deze met de ds te gaan trekken. Het betreft een wilk 540 met een eigen gewicht van, volgens mij, 1200 kg en een laadgewicht van 300, dus totaal 1500.

Voor nu staan een aantal km voor de boeg met de ds (c5 blijft staan met prijzen van 1.80 per liter); ga vanuit wervershoof naar eindhoven, waar een maat van mij woont, en vervolgens van eindhoven naar nijmegen en van nijmegen vanavond weer naar huis. Heb er zin an.

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 15 april 2012 10:42 PM
  [ # 220 ]

Kijk eens op het typeplaatje onder de motorkap. Wat staat daar bij P.T.R.?

Bijvoorbeeld zoals hier te zien is:
Volgens mij is PTC het maximaal eigen gewicht en PTR het maximaal treingewicht.

Afbeelding heb ik ‘geleend’ van keesgoudswaard.info waarvoor dank.

Ik leer het wel…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 april 2012 10:48 PM
  [ # 221 ]
giel schreef:

Ik heb een paar weken terug een caravan gekocht en vraag mij af of het verantwoord is om deze met de ds te gaan trekken. Het betreft een wilk 540 met een eigen gewicht van, volgens mij, 1200 kg en een laadgewicht van 300, dus totaal 1500.

Alles gaat en staat met het kentekenbewijs en het remsysteem. Het PTR maakt voor de NL wet niets uit. Een ds met aanhanger voorzien van oplooprem mag niet meer dan 1200 kg trekken, MITS het trekgewicht op het kentekenbewijs vermeld is. Geen gewichten vermeld, dan max 750 kg.

Zie:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/171316/P0/

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 23 juni 2012 01:53 PM
  [ # 222 ]

naderhand toch maar besloten om met de c5 weg te gaan. De caravan is toch wel pittig aan het gewicht denk ik, voor de ds.

Ik heb nu echter een klein probleempje:
als ik een krappe bocht maak of hard optrek bij een stoplicht gaat de kont naar de laagste stand. Na een paar seconden gaat de kont weer in de rijstand.

Kan iemand mij vertellen waar dit aan ligt en wat ik hieraan kan doen?

Groet Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 25 juni 2012 06:02 PM
  [ # 223 ]

goedemiddag,

heeft iemand enig idee waarom mijn auto bij stevig optrekken en of een krappe bocht zijn kont in de laagste stand laat zakken om vervolgens na een paar seconden weer omhoog te komen?

Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
Tukker
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 31-07-2011

- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
Gepost: 25 juni 2012 06:59 PM
  [ # 224 ]

Is het de achterste zinken zeker? Of het front toe.
Sinking aan de achterkant is meestal een vuile hoogteregelaar. Rising (veel) aan de voorzijde is meestal onjuiste wieluitlijning.

1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 25 juni 2012 09:27 PM
  [ # 225 ]

het is zeker de achterkant. Ik voel de achterkant namelijk na een klein tijdje weer omhoog komen.

Ik zal van het weekeinde de hoogteregelaar schoonmaken en kijken of het euvel daarmee verdwijnt. Bedankt voor de info.

Wat heeft dat eigenlijk te maken met een krappe bocht?

Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
 
15 van de 17
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook