1 van de 2
 1 2 Volgende > 

vraagje over ‘omgebouwde break’
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 03 september 2007 08:44 PM

Zou zo`n break makkelijk op grijs kenteken te zetten zijn?

Ik zou deze auto best om willen ruilen voor mijn huidige zakelijke auto (kpn-groene 306 break op grijs kenteken), maar alleen dan als ze op grijs kenteken te krijgen is (anders betaal ik veeeel te veel wegenbelasting, ik zou `m dan wel op lpg gooien o.i.d. en dan zou ik 4x zoveel wegenbelasting betalen als dat ik nu doe!).

Ik heb wel eens wat gelezen hier dat een CX break zonder verhoogd dak net op het randje zit wat betreft geel of grijs kenteken.

Ik hoop dat iemand hier nog iets zinnigs over te melden heeft Wink

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3198

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 03 september 2007 08:56 PM
  [ # 1 ]

Daarmee wil ik OOIT mijn laatse ritje wel maken Wink

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 735

Gepost: 03 september 2007 08:56 PM
  [ # 2 ]

Als je de break netjes wil hebben,moet er een verhoogd dak in.
Bij die break zul je de bodemplaat eruit moeten halen,de hemel moet je eruit snijden,zelfs met de verstevigingsdelen in het dak moet je aan de gang.
Je kunt beter op zoek gaan naar een ambulance,dat is geen enkel probleem.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 03 september 2007 09:34 PM
  [ # 3 ]
ray schreef:

Als je de break netjes wil hebben,moet er een verhoogd dak in.
Bij die break zul je de bodemplaat eruit moeten halen,de hemel moet je eruit snijden,zelfs met de verstevigingsdelen in het dak moet je aan de gang.
Je kunt beter op zoek gaan naar een ambulance,dat is geen enkel probleem.

Gr Raymond

Een ambulance is eigenlijk ook mooier, maar deze is wel aparter (en hij staat te koop vlakbij waar m`n zwager/schoonzus wonen Wink ).

Ik ga er eens een nachtje over slapen… Het grootste probleem vind ik eigenlijk nog dat ze niet op diesel rijdt.

EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 september 2007 09:49 PM
  [ # 4 ]

gooi je er toch een dieselblok in. is eenvoudiger dan andersom.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 03 september 2007 10:06 PM
  [ # 5 ]

Tegenwoordig is het voordeel voor particulieren om een grijs kenteken wagen te rijden in plaats van een geel kenteken wagen te verwaarlozen. Alleen bedrijven hebben nog voordeel. Dus als jij diue wagen niet op naam van een bedrijf kan zetten heeft het amper zin om een grijs kenteken wagen aan te schaffen. Tenzij de wagen 25+ jaar ous is, maar dan maakt het niet uit of je grijs of geel (of blauw Wink ) kenteken hebt.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

25trd
> 4000 berichten

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 03 september 2007 11:33 PM
  [ # 6 ]
Lelijke Eend schreef:

Tegenwoordig is het voordeel voor particulieren om een grijs kenteken wagen te rijden in plaats van een geel kenteken wagen te verwaarlozen. Alleen bedrijven hebben nog voordeel. Dus als jij diue wagen niet op naam van een bedrijf kan zetten heeft het amper zin om een grijs kenteken wagen aan te schaffen. Tenzij de wagen 25+ jaar ous is, maar dan maakt het niet uit of je grijs of geel (of blauw Wink ) kenteken hebt.

Dat is nu net de grap, ik hèb een bedrijf en rijd daarom goedkoop op grijs kenteken…

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 03 september 2007 11:35 PM
  [ # 7 ]

ken geen frans maar staat hier op me scherm een cx diesel ambulance
voor 400 euro met pas 120000km 1/89 Wink

Profiel  

2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641

Gepost: 03 september 2007 11:40 PM
  [ # 8 ]

Hé jongens… letten we wel op…
Dit is dus een extreem zeldzame verlengde uitvoering hè...
Is vanachteren uitgebouwd met een extra 10cm, net zoals die ene van Vanadis.
De meeste CX lijkwagens hebben enkel een aangepaste achterklep, zoals die ene die afgelopen weekend op FranceMobil stond.

Maar helaas kan ik je niet wijzer maken met betrekking tot de hoogte-breedte vereisten van een grijs-kenteken.
Zal voor een deel wellicht ook aan de oorspronkelijke franse registratie liggen, weet niet hoe dat zit met lijkwagens.
Zou gewoon de RDW eens bellen…. of…. bel Vanadis, want die hebben er 1.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 03 september 2007 11:42 PM
  [ # 9 ]
25trd schreef:
Lelijke Eend schreef:

Dat is nu net de grap, ik hèb een bedrijf en rijd daarom goedkoop op grijs kenteken…

In dat geval heb ik niets gezegd !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

25trd
> 4000 berichten

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 03 september 2007 11:45 PM
  [ # 10 ]
2Black schreef:

Hé jongens… letten we wel op…
Dit is dus een extreem zeldzame verlengde uitvoering hè...
Is vanachteren uitgebouwd met een extra 10cm, net zoals die ene van Vanadis.
De meeste CX lijkwagens hebben enkel een aangepaste achterklep, zoals die ene die afgelopen weekend op FranceMobil stond.

Maar helaas kan ik je niet wijzer maken met betrekking tot de hoogte-breedte vereisten van een grijs-kenteken.
Zal voor een deel wellicht ook aan de oorspronkelijke franse registratie liggen, weet niet hoe dat zit met lijkwagens.
Zou gewoon de RDW eens bellen…. of…. bel Vanadis, want die hebben er 1.

Ik ga even met m`n beste Frans (wat bij tijd en wijle nog niet zo slecht is Wink ) met de verkoper in conclaaf en ga even uit proberen te vinden wat voor een laadruimte deze dame heeft.
En dat het een zeldzaam exemplaar betreft, dat was me al wel duidelijk Cool

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 03 september 2007 11:46 PM
  [ # 11 ]
Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 04 september 2007 12:44 AM
  [ # 12 ]

die ambuce wil volgens het verhaal niet starten….

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 04 september 2007 12:47 AM
  [ # 13 ]

ok spreek en lees geen frans maar weet je ook waardoor hij niet wil starten

vond hem eigelijk wel er aardig uitzien voor die prijs Confused

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 04 september 2007 12:56 AM
  [ # 14 ]

staat er niet bij en heb ook geen zin om ernaar te informeren, want het ‘is maar een serie 2’.

tenzij iemand natuurlijk echt geïnteresseerd is….

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1412

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 04 september 2007 03:30 AM
  [ # 15 ]

Ik zag gisteren nog een mooie Série 2 Ambulance op de snelweg rijden, zo’n gestroomlijnde met van die zwarte stijlen. Vind ik persoonlijk de mooiste van de ambulances.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook