Na een aardige tijd zoeken naar een dagelijkse gebruiks auto heb ik me vorige week toch een cx gekocht. Ik reed eerst in een aldi 80 maar die was ik zoooo zat dat ik deze al een paar maanden eerder verkocht had, en tot nu toe dagelijks in mijn gsa gereden heb, maar die wil ik de winters en veel regen en rottigheid in de herfst niet aandoen.
De CX is nog niet gebruiksklaar, een project om al rijdend intussen helemaal klaar te maken, Er zit wat laswerk aan de accubak en wielkasten aan waar ik gisteren al aan begonnen ben. Ook moet alles ff goed uitgebaggerd worden en opnieuw helemaal getectyleerd voor de winter. In het verleden heeft ze wel een profesionele tectyl behandeling gehad waardoor ze nog in een vrij behoorlijke staat verkeerd. Portieren en achterklep zijn nagenoeg nog roestvrij!, en ook is de carroserie nog mooi strak. Verder heb ik nog een heel lijstje af te werken met dingetjes die ik voor de apk nog in orde moet maken, en tenslotte als dat klaar is enkele schoonheidsfoutjes herstellen (voorbumper spuiten/vervangen, velgen, hemel bekleding, dashboard vakjes, infobalkje ed.)
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Ze staat momenteel met pech langs de weg!, strax maar ff door de anwb terug naar m,n werk laten brengen. Er is een leiding van de linker voorveerbol geknapt onder het reservewiel., van de week maar even vervangen en gelijk de rest van de leidingen nalopen./ vervangen.
Verder nog een vraagje. De vorige eigenaar van mijn cx is aan het hobbyen geweest
, en heeft de claxon verwijderd en wilde daar een luchthoorn maken oid, maar nu weet ik dus niet waar de claxon hoort te zitten en welke draden ervan zijn om er weer 1 aan te sluiten. Ook heeft ie aan de radiateur zitten knutselen waardoor ik nu opzoek moet naar een radiateur inclusief koelvin(nen?) met bevestigingen aan de radiateur en slangen die aan de radiateur zitten. Jaja knutselaars helpen meer omzeep dan dat ze goed doen aan een auto!!!! Beter kunnen ze er met hun poten vanaf blijven als ze geen verstand hebben of weten wat ze eigenlijk doen.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gefeliciteerd met de aankoop! Eerst al een GSA en nu een CX, een ware Citrofiele combinatie. Heel veel plezier ermee en su6 met klussen.
Enne….foto’s????
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Foto,s zal ik binnenkort even maken
Zodra ze weer rijd dan. ops:
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
gefeliciteerd. ben zeer benieuwd naar de foto’s.
die claxon zit voor de radiateur ergens. de luchthoorn, die gewoon naast de andere claxon standaard is, boven de relais op de linker wielbak.
Okee, nou die zijn bij mijn cx foetsie. Heb alleen de compressor voor de luchthoorn erbij gehad en een zwart kastje waar klaxon opstaat en waar diverse stekkers in kunnen?? Maar dan moet er dus ergens een losse stekker hangen bij het linker voorwiel en bij de radiateur??? Kan iemand mischien een foto maken van hoe het er precies uit moet zien, waarop ook de stekkers te zien zijn? hmm leuk he, van die prutsers die ergens aan beginnen en de volgende eigenaar hun teringzooi mag opknappen.,
De cx staat nu iig weer op mijn werk, van de week eerst maar de leingkjes demonteren en nieuwe laten maken ergens.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
zou met liefde en plezier een foto maken, maar ik ben ook zo’n prutser die alles heeft veranderd. iemand nog een origineeltje?










Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gefeliciteerd met de aanschaf van de CX
Gelukkig heb je er betere plannen mee dan de vorige eigenaar want wat die gedaan heeft is zonde. Deze auto`s moeten orgineel gehouden worden.
Veel plezier en succes met de CX
Enne.. WE WILLEN FOTO`S ZIEN
De jouwe doen het in iedergeval, ik heb aan de radiateur ook voor nood zitten prutsen om de koelvinnen er tegenaan te krijgen zodat t werkt en stevig zit, maar t lijkt niet op hoe het hoort te zijn. De vorige eigenaar had die koelvin gewoon los in de bak voor de radiateur gepleurd, en aan de radiateur zitten geen bevestigingsmoertjes oid meer om een vin aan vast te maken, ben dus creatief in de weer geweest met beugeltjes en stripjes. Wat die claxon betreft hoeft het ook niet persee orgineel te zitten als het maar werkt, daarvoor heb ik allereerst de juiste stekker(s) nodig om op aan te kunnen sluiten, vandaar dat ik wil weten hoe ze eruit zien en waar ik ze vinden kan. Foto,s van een orginele radiateur met hoe de koelvin(nen?) erop horen te zitten zijn ook welkom trouwens. (of iemand die zo,n ding compleet heeft liggen met vin(nen) erop, en de slangen eraan) wil ik deze graag overnemen!! het gaat om een cx 2.5 gti sans turbo!!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
ff scrollen en dan zie je hoe en waar de oorspronkelijke, standaard, dubbele luchthoorn erop zit.
http://www.drtheo.nl/CX/modellen.htm
op deze turbo zitten ze iets verder opzij en zijn ze zwart dus lastiger zichtbaar:
op een GTi Ph.II zijn ze IIRC rood, ook mooi
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
in ieder geval van harte!
en we wachten idd met smart op de foto’s wink
Hm, bedankt voor de foto, is duidelijk zo, echter….. niet meer nodig vrees ik . Na inspectie vandaag op de brug ivm de geknapte leiding van de veerbol l.v bleken er veel meer leidingen onder de motor ruimte in een dergelijke bruine staat te verkeren, en ook de krul leiding tussen de hoofdbol en de voorraadbol liet het vanmiddag spontaan afweten. Samen met het werk om al die leidingen te vervangen en het werk wat mij al bekent was aan de auto heb ik besloten de 2 gesprongen leidingen te vervangen en dan de cx weer te verkopen aan iemand die zin heeft om het allemaal op z,n gemakkie af te maken. Ik heb er zoveel tijd niet voor en de staat van de bewuste leidingen en het extra werk wat dit met zich meebrengt vielen me wat tegen. Ik heb namelijk snel een auto nodig om dagelijks in te kunnen zetten zodra het weer te slecht word om nog met de gsa doorheen te moeten, want das pas zonde!!!! Die is nog zooooo mooi. Ik was niet opzoek naar een 3e hobby auto. Gsa is wat dat betreft genoeg(Heb ook nog een fiatje 600 voor de hobby) Mocht iemand intresse hebben in de cx dan graag een pb. Morgen zal ik nog ff foto,s posten en komt ie ook op marktplaats. Portieren en achterklep zijn voor 95% roestvrij en er zit een nieuw lijkend visgraad interieur in. Ook zitten er nog een hoop reserve onderdelen bij waaronder 2 dorpels(niet verrot op de cx, is gewoon reserve’
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Misschien is het een idee om een BX of een Xantia voor de winter aan te schaffen? Ook HP, meer winterbestendig en als je een goede koopt ook minder onderhoud en dus niet nog een hobby projectje
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Dat is nu ook precies het plan! Een van de opvolgers van de gs/a kopen en
de cx verkopen aan iemand die er tijd in wil stoppen om hem van de winter klaar te maken en die er daarna lekker mee kan rijden en hem als hobby auto gebruiken. Ik vind het wel heel erg jammer en heb er echt oprecht van genoten om er een weekje in te rijden maar tis helaas niet anders
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Ik heb de geknapte leidingen vandaag vervangen en ze is weer in de benen! Mooi gezicht als je haar weer omhoog ziet komen
Heb vandaag bij van der laan 2 gebruikte leidingen gehaald die ik zelf in de vorm moest buigen. Moest ie ook nog 50 euro voor hebben! Kan aan mij liggen maar ik vind het best veel voor 2e hands. Ik had om nieuw gevraagd maar die had ie blijkbaar niet, of geen zin.
Hier trouwens nog de beloofde foto,s
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)














































Totaal aantal Berichten: 43409
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Art schreef:Ik heb de geknapte leidingen vandaag vervangen en ze is weer in de benen! Mooi gezicht als je haar weer omhoog ziet komen
![]()
Heb vandaag bij van der laan 2 gebruikte leidingen gehaald die ik zelf in de vorm moest buigen. Moest ie ook nog 50 euro voor hebben! Kan aan mij liggen maar ik vind het best veel voor 2e hands. Ik had om nieuw gevraagd maar die had ie blijkbaar niet, of geen zin.
Dat is serieus veel geld voor een 2 hands leiding. Jammer… vroeger was ie duidelijk veel goedkoper…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste