Hmm…dan kan ik net zo goed zoeken naar een Blaupunkt met cd-speler erin die werkt op de stuurbediening….zonder wisselaar erbij…
Die zijn toch geleverd als originele radio op de XM Type 2?
Misschien kan ik eens langs de dealer…
met de type 1 citroen/clarion radio’s is het of stuurbediening of cd-wisselaar de stekkers hiervan moeten in de zelfde plug, weet alleen niet of hier verlopen voor zijn .vast wel..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Ik kijk ff in het systeem van service.citroen.nl hoeveel een radio kost.

Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Als die van mij niet origineel is,kan je nog altijd overwegen om er zo een type clarion in te zetten! Ik moet die van mij,als ik haar heb,er eens uit pielen.Dan kan ik zien,wat er daar allemaal voor aansluitingen op zitten!
Nog een vraagje? Zit er op een XM type 1,geen +15AC draad in de stekker?? Als ik het goed heb,betrefd de Xm,welke ik mij aangeschaft heb, een ’ 92 exclusive!maar ik heb geen stuur met radiobediening,was dit een optie? en zo ja,kan ik zo een stuur inbouwen?Dus ik bedoel,voor een exclusive,zou die bekabeling aanwezig zijn?? Zo ja,dan ga ik op zoek naar een mooi stuur met radiobediening en ik ben zinnes om er een dubbeldin radio,DVD,navigator in te plaatsen! Ik maak een adapterplaatje op de maat van dubbeldin en bevestig dat op de huidige opening,mits het bakje weg te halen,onder de radio. Verder ga ik er isso stekkers aan zetten ,aan de bedrading van de XM,en ga ook ergens zoeken,om een contactgestuurde +15AC af te takken,zodat ik de radio stil kan leggen met de contactsleutel,mocht deze draad niet aanwezig zijn.
Blooper1963 schreef:Als die van mij niet origineel is,kan je nog altijd overwegen om er zo een type clarion in te zetten! Ik moet die van mij,als ik haar heb,er eens uit pielen.Dan kan ik zien,wat er daar allemaal voor aansluitingen op zitten!
Nog een vraagje? Zit er op een XM type 1,geen +15AC draad in de stekker?? Als ik het goed heb,betrefd de Xm,welke ik mij aangeschaft heb, een ’ 92 exclusive!maar ik heb geen stuur met radiobediening,was dit een optie? en zo ja,kan ik zo een stuur inbouwen?Dus ik bedoel,voor een exclusive,zou die bekabeling aanwezig zijn?? Zo ja,dan ga ik op zoek naar een mooi stuur met radiobediening en ik ben zinnes om er een dubbeldin radio,DVD,navigator in te plaatsen! Ik maak een adapterplaatje op de maat van dubbeldin en bevestig dat op de huidige opening,mits het bakje weg te halen,onder de radio. Verder ga ik er isso stekkers aan zetten ,aan de bedrading van de XM,en ga ook ergens zoeken,om een contactgestuurde +15AC af te takken,zodat ik de radio stil kan leggen met de contactsleutel,mocht deze draad niet aanwezig zijn.
van oorsprong zit er standaard geen bekabeling in voor de stuurbediening, maar kan wel zo zijn dat het er ooit op is gezet door een vorig eigenaar en die een gewone kap op het stuur heeft gezet. ik heb evt thuis nog wel een bekabeling met sleepring voor radiobed. aan het stuur voor type 1
Groet Roy
xm'metje schreef:met de type 1 citroen/clarion radio’s is het of stuurbediening of cd-wisselaar de stekkers hiervan moeten in de zelfde plug, weet alleen niet of hier verlopen voor zijn .vast wel..
overgens alleen met een clarion cd-wisselaar ,de rest weet ik niet
Groet Roy

Totaal aantal Berichten: 591
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Misschien is dit wat voor je?
Paar dagen in de gaten houden, 15 seconden voor sluitingtijd een mooi bod doen je hebt ‘m!
Lijkt me een mooi ding. Braille knopjes ?!? (lijkt me wat moeilijk rijden) en aansluiting voor CD
Sweef
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Dank je Sweef. Ik zie wel hoor. Deze radio ziet er “minder” ingewikkeld uit dan die van mij, en iets minder modern. Je zou dus denken dat die van mij ook een wisselaar zou moeten kunnen aansturen.
Kwam er vandaag trouwens achter via een XM-folder van het Type 1 dat er op het Type 1 zowel zwart als grijs leer is geleverd. Waren al mijn vermoedens toch waar.

Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Matthijs2006 schreef:Dank je Sweef. Ik zie wel hoor. Deze radio ziet er “minder” ingewikkeld uit dan die van mij, en iets minder modern. Je zou dus denken dat die van mij ook een wisselaar zou moeten kunnen aansturen.
Kwam er vandaag trouwens achter via een XM-folder van het Type 1 dat er op het Type 1 zowel zwart als grijs leer is geleverd. Waren al mijn vermoedens toch waar.
http://www.marktplaats.nl Advertentienr.: 11480503113
wel wat versleten
Hmmm, nee dit is té...dit kan niet goed zijn, dit leer….ziet er niet uit.
Uit de folder maakte ik op dat er leer geleverd is dat zwart was, en leer dat net niet zwart was, maar zeer donkergrijs. Cuir Noir en Cuir Gris. Zie de NL XM-folder van 9/91. Beige leer was kennelijk toen nog niet leverbaar.
Maar wat dat van MP is, geen idee. Lijkt wel grijs gespoten beige leer.

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
oh? zoek je ook stoelen?
haha, heb net 8 2 complete grijze alcantara interieurs gekocht. alles verwarmd en el instelbaar en met één el. middenarmsteun.
Ga ik do-dag ophalen in Hamburg met den diesel.
Ben benieuwd wat het wordt.
foto’s rode sweef:

Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ik heb t al eens eerder gezien, maar dan in nette staat.
in de NL folder van 1990 noemen ze t zwarte leer trouwens Gris...
sowwy off-topic
Nee zoek geen stoelen e.d. Heb een leder interieur en nog een 2e compleet lederen interieur in de garage liggen.

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
haha! ik kan straks muh hele huis meubileren met dat spul.. En jij ook zo te zien..
Maar genoeg off topic weer, sorry!
foto’s rode sweef:
Ik vind het totaal niet erg dat in mijn topics off-topic wordt gepraat.
Je gaat dus misschien alcantara inbouwen? Als je nog een keer van het beige spul afwilt, dan wil ik het wel.