8 van de 12
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Schrik van de SM
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 09-02-2008

- C8 2.2 16v Ligne Ambiance
Gepost: 29 maart 2008 09:08 PM
  [ # 106 ]

Tuuurlijk ... wel

of

Tuuurlijk ... niet?

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 30 maart 2008 09:39 PM
  [ # 107 ]
Tinfoil schreef:

Feit is dat Alfieri in 1965 al een V6 had gemaakt in een prototype en dat verder ontwikkeld heeft voor de SM en daarom dat de motor er tamelijk snel was….

ik heb altijd gehoord en gelezen dat het eigenlijk een V8 was, waarvan ze 2 cylinders “afgezaagd” hebben ...

Om het onderwerp nieuw leven in te blazen:

ik heb onlangs contact gehad met een Fransman die een 72er carburateur verkoopt voor eur. 6.500.
De auto is in een aparte kleur bordeaux rood gespoten (was origineel Bleu Delta), technisch in orde met redelijk wat roest aan de bodem, bij de wielkasten. Interrieur op een kleinigheidje na in orde.
De motor is origineel, na 111.000 km gereviseerd en heeft nu 55.000 gelopen.

Kan dat wat zijn?

Feit dat der twee cillinder zijn afgezaagd klopt NIET!

Als je naar de v8 van maserati kijkt zie je dat het blok een totaal ander bouw heeft dan de v6 motor met tussenas…

de voornaamste reden dat het een v6 op 90° is is omdat maserati dan zijn fabrieksmachines niet moest aanpassen naar een motor op 60 graden…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25387
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 maart 2008 12:44 PM
  [ # 108 ]
Tinfoil schreef:

Tuuurlijk ... wel

of

Tuuurlijk ... niet?

alles kan maar lijkt me sterk… Dat blok alleen al is al 10.000 waard asl ie echt gereviseerd is…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 31 maart 2008 01:35 PM
  [ # 109 ]

Heb je foto’s ????

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 09-02-2008

- C8 2.2 16v Ligne Ambiance
Gepost: 31 maart 2008 10:27 PM
  [ # 110 ]

ik heb geen idee hoe ik de foto’s op dit forum kan krijgen, dus heb ik ze even hier neergezet:

 

en niet gruwelen van de kleur ...

... daar gaat mijn geheime identiteit ...  Confused

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 09-02-2008

- C8 2.2 16v Ligne Ambiance
Gepost: 04 april 2008 09:45 AM
  [ # 111 ]

niemand een mening?

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 04 april 2008 11:15 AM
  [ # 112 ]
Tinfoil schreef:

ik heb geen idee hoe ik de foto’s op dit forum kan krijgen, dus heb ik ze even hier neergezet:

Op de fotopagina’s staat >> “Link to this picture”, daaronder staat o.a. “post in a forum” met een url daar onder. En als je die url hier plaatst krijg je dit;

Prachtig hé!  Laughing

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43051
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 april 2008 11:45 AM
  [ # 113 ]

Te weinig foto’s en dus is het erg moeilijk om een goed oordeel te vormen.

Kun je nog meer pic’s regelen?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25387
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 april 2008 12:23 PM
  [ # 114 ]
Tinfoil schreef:

niemand een mening?

Haal het aankoop advies maar even van deze site af. (zie de Tiplijst) Dan kan je gerichtere vragen gaan stellen aan de verkoper.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 04 april 2008 04:33 PM
  [ # 115 ]

Aan het plaatwerk te zien….. toch niet zo bijster hoor…. (tamelijk rot zouden we hier in belgie zeggen….en de motor… tja zou ik een wagen zoeken met een betere carosserie

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 09-02-2008

- C8 2.2 16v Ligne Ambiance
Gepost: 06 april 2008 03:08 PM
  [ # 116 ]

ik heb de goede man inmiddels gemaild dat ik de auto niet koop;
behalve het plaatwerk, waarvoor nog wel iets te bedenken is, is de kleur voor mij ook een issue.
Ik weet gewoon dat ik de auto ooit weer in haar originele kleur wil hebben, en dat kost een berg geld. Daarnaast las ik op het forum dat iemand (excuses dat ik even niet weet wie) in het eerste jaar al zo’n 8,000 euri kwijt was aan “normaal” onderhoud van de auto, terwijl dat een goede was ...
Dat geld zit er op dit moment even niet in ...

Voor de liefhebbers; de auto is nog te koop:
 

De verkoper is een bijzonder vriendelijke man die (uiteraard) alleen Frans spreekt ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- C3 1.2 Shine smile
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 19 juni 2008 04:12 PM
  [ # 117 ]
Tinfoil schreef:

Daarnaast las ik op het forum dat iemand (excuses dat ik even niet weet wie) in het eerste jaar al zo’n 8,000 euri kwijt was aan “normaal” onderhoud van de auto, terwijl dat een goede was ...


Dat is een hoop geld.. klopt dat??

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43051
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 juni 2008 05:55 PM
  [ # 118 ]

Ja, bij een sm of DS kan dat zomaar eens voorkomen. Vooral in het eerste jaar na de aanschaf komen er nog wel eens verborgen gebreken naar voren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 29 oktober 2014 11:56 AM
  [ # 119 ]

effe afstoffen….

Terwijl ik gisteren bezig was de losse plaatdelen van mijn SM te ontdoen van lak, werd de brug ernaast een zojuist uit Frankrijk geïmporteerde SM ontleed, met naar verluid enkel een lekke koppakking.  Wink





Nette auto overigens en ook voor een nette prijs, zelfs met deze schade. De eigenaar ging toch al voor een gehele revisie. Maar toch jammer. Dit is motorschade die had kunnen worden voorkomen. Er zijn nu ook kwalitatief goede Maserati-onderdelen verloren gegaan. En dan hebben we het nog niet over de extra kosten….

Ik kom nog mensen tegen die denken dat het allemaal niet zo’n vaart loopt en dat garagisten een doemscenario voorschotelen om werk te genereren. Maar het gebeurt dus echt, zelfs met auto’s die nog hebben gereden. Want dat was hier het geval. De auto had nog gereden….  Sad

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 29 oktober 2014 12:18 PM
  [ # 120 ]

Ik had begrepen dat de holle kleppen natrium gevuld zijn. Ik had het beeld dat het natrium, als het vrij zo komen, ook het nodige vernietigende werk zou verrichten, maar dat zie ik niet echt. Had ik een verkeerd beeld?

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
 
8 van de 12
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook