MichielC5 schreef:Ik hoorde maandag van mijn dealer dat er in een week tijd 4 GC4P’s zijn open gebroken bij het ziekenhuis in Hoofddorp.
Is er ook geweten hoe de wagens werden opgengebroken ? Gewoon ruit uitgeslagen, of krijgt men de portieren gemakkelijk open ? En wat was de buit ?
Ik zou willen weten of de reden voor inbraak het feit was dat deze auto’s makkelijk open te krijgen zijn, dan wel of er een aanleiding tot inbraak was (bvb. laptop, GPS of GSM in auto) en dat de keuze voor de GC4P dan louter toevallig was.
Gewoon een ruit ingeslagen. Wat ik begreep de linker zijruit. En blijkbaar weet men dat er in veel Ligne Business uitvoeringen van de GC4P een TT ligt, want daar bleek het uiteindelijk om te gaan.
C4 Picasso Intensive / Seat Mii
C5 2.0HPi Berline 1 / C4 GP 2.0 L. Business LPG / C4 Berline VTI 120 Tendance / C5 1.6HDI Break 2 / C5 1.6THP Sedan Lim. Business 3 / C5 1.6HDI Sedan L. Business 3 / C4 Berline VTI 120 L. Business / C5 2.0HDI Tourer L. Business 3 / C1 Collection / C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 / C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 / C5 2.0HDi Tourer “Allemange” 3 / C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
MichielC5 schreef:Gewoon een ruit ingeslagen. Wat ik begreep de linker zijruit. En blijkbaar weet men dat er in veel Ligne Business uitvoeringen van de GC4P een TT ligt, want daar bleek het uiteindelijk om te gaan.
Bij mij hebben ze verleden keer (sept. 2007) de rechter zijruit ingeslagen. Het gaat zich er om welke kant het gunstigste gericht staat voor hun…











Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Beno schreef:Een collega van m’n vader zag eens een paar benen uit de open deur van z’n auto steken: was er eentje bezig de radio aan het lospeuteren. In een vlaag van woede schopt hij de deur keihard dicht zodat het boefje is geïmmobiliseerd (moeilijk woord voor zere poten en niet meer kunnen lopen) en belt vervolgens op z’n gemak de politie. Mag je raden wie er mee ging naar het bureau en een poosje later voor de rechter stond.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: weet je hoe het afgelopen is?
Ik weet zeker dat ik inzo’n situatie hetzelfde zou hebben gedaan…











Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
MichielC5 schreef:Het zet je toch aan het denken. Mijn vrouw kreeg zondagavond een bon bij het Bijlmerstation in A’dam. Ze stond (met mijn GC4P…) op een plek waar dat niet mocht: 75 euro boete.
Ze stond daar omdat ze een vriendin moest ophalen. En ‘s avonds laat wil je als vrouw niet in het donker rond het Bijlmerstation lopen. Veel te link. Dus mijn vrouw ging dichtbij de uitgang staan. Logisch toch?
Ik ken deze omgeving niet (behalve de naam dan ) en zal mijn vraag wellicht stom klinken… maar toch:
Wordt daar werkelijk 24uur/dag gecontroleerd??? Of was het gewoon een overijverige agent op weg naar huis?







Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Was gewoon een diender die zijn boekje vol moest krijgen. Een mooie nieuwe C4, da’s makkelijk. Laat ze de NATOG’s daar maar eens aanpakken!




Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
ice96 schreef:Beno schreef:Een collega van m’n vader zag eens een paar benen uit de open deur van z’n auto steken: was er eentje bezig de radio aan het lospeuteren. In een vlaag van woede schopt hij de deur keihard dicht zodat het boefje is geïmmobiliseerd (moeilijk woord voor zere poten en niet meer kunnen lopen) en belt vervolgens op z’n gemak de politie. Mag je raden wie er mee ging naar het bureau en een poosje later voor de rechter stond.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: weet je hoe het afgelopen is?
Ik weet zeker dat ik inzo’n situatie hetzelfde zou hebben gedaan…
Was nog in het tijdperk van de eerlijke harde guldens. Het kostte hem er een paar honderd. Weet niet meer hoeveel precies. Zou het er zelf wel voor over hebben denk ik…
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Op het moment dat het gilde dit soort kluisjes meer gaat tegenkomen, gaan ze gewoon met betonijzerscharen op stap. Nemen ze dan je hele zaakie in ene mee…
Het beste blijft gewoon om er niks in te hebben en dat heb ik ook nooit. Alleen dat ik m’n steuntje van de TT heb laten zitten was reeds voldoende voor weer een weekje ellende en twee keer op en neer rijden naar de glasboer….
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Helaas kan ik dit alleen maar bevestigen….. (tot tweemaal toe..)
Ik weet nog wel een goeie bewaker voor je auto,
je moet alleen van tijd tot tijd naar de stoffeerder.
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

















Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik heb nu de ideale plaats en manier gevonden om men TT te bevestigen.
Alles kan makkelijk op en afgebroken worden.
Geen afdruk op de ruit, en niets zichtbaar dat achterblijft. De TT blijft ook perfect bereikbaar en staat op een plek die makkelijk in het oog valt.
Wat zal het zijn??
Kzal morgen eens een foto maken.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km






Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Sudwind schreef:Jolly Sailor schreef:Kom net bij de dealer vandaan, heb met hem inbouw TT besproken. Hij adviseert om dit niet te doen. Alle wagens, tot nu toe, waar hij TT heeft ingebouwd zijn al terug geweest met inbraakschade. Alleen het steuntje in de auto is al reden voor deze “zielepoten” om in te breken.
Maar wat is dan het beste alternatief? De dure NaviDrive? Leuk voor Citroen, maar is veel te duur! Een houder met zuignap kan ook niet, want dan zien ze de afdruk op de ruit.
Je moet tocht ergens je PDA of TT plaatsen, maar waar dan? Met een flexibele arm met steun, die je onder het dashboard kan plaatsen?
Of in een (afsluitbaar) middenconsole zoals “RYMT” heeft gebouwd.Over een paar weken krijg ik mijn C4GP en ik wil graag mijn PDA weer gebruiken met navigatie van Navigon. Ik heb dan wel gelaagde ruiten, je hebt dan toch inbraakschade.
Waar en hoe kan ik hem dan het beste inbouwen, zonder dat het steuntje of houder zichtbaar is?
Mijn dealer heeft mij aangeboden de TT in te bouwen in het middelste dashboard-kastje, het koelkastje dus, hij had dat al vaker gedaan. Tijdens gebruik staat de klep dan open. Ik heb er geen gebruik van gemaakt omdat ik het zonde vindt van de koelkast, maar wellicht denk jij daar anders over.
Een andere mogelijkheid is een speciale verzwaarde mat die op je dashboard ligt en waar je de TT met de zuignap op plaatst. De mat kun je heel simpel weghalen en in je dashboardkastje opbergen. Geen kringen op de ramen en hij schijnt muurvast te blijven liggen, ook bij een noodstop e.d. Verkrijgbaar bij Halfords enz.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)










Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
of je legt hem schuin onder de overkapping van het dashbord, mis je wel je benzinemeter maar de rest blijft redelijk goed zichtbaar
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

















Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Hier staat hij nu bij mij.
En hij blijft mooi staan, ook in snelle scherpe bochten, je over erg oneffen wegdek rijd, snel remt,...
En de kabel kan mooi tussen de spleten van het dashboard kastje.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Op zich geen verkeerde oplossing, ware het niet dat je nu dus altijd die losse kabel naar je 12V-aansluiting hebt lopen. Als je nu een vaste voeding laat leggen naar je dashboardkastje, dan heb je een verdraaid handig systeem. (kost een paar tientjes…of zelf doen)