(h)el(l)ectriciteit
Gagarinn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 28 september 2007 12:07 AM

Wet weten het allemaal, maar electriciteit en Franse (en Italiaanse) makelij zijn niet de beste combinatie.  In ieder geval heb ik nog niet zo lang geleden een CX bijna weggegeven omdat de achterlichten steeds uitvielen en de stoppen doorsloegen.

Bijna dacht ik hetzelfde met mijn ´91 break aan de hand te hebben en na wat technische ondersteuning van een onderhoudstechnieker op mijn bedrijf heb ik het achterlicht dat steeds stuk ging voorzien van een extra aarding…en ‘what do you know!’ na twee weken intensief gebruik, nog geen zekering stuk en twee fonkelende rode lantaarns in mijn achterste…

Dus, contacten proper houden en bij electriciteitsproblemen meestal de aarding nakijken en eventueel een extra aarding (tijdelijk) aanleggen tot je meer tijd hebt om de ‘echte’ aarding aan te pakken.  Ik weet het, voor velen is het misschien een open deur intrappen, maar ik ga er van uit dat er heel wat liefhebbers zijn met minder technische bagage…

Misschien nog mensen met ‘preventieve tips’ of veelvoorkomende euvels en hoe ze te ‘managen’?

Hobby kost geld en neen je verdient er niks aan…echt niet!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 28 september 2007 10:11 AM
  [ # 1 ]

Preventief is natuurlijk niet eenvoudig, omdat je niet precies weet waar je systeem het gaat begeven. Waar precies de extra aandacht nodig is. Maar het kan geen kwaad om zoveel mogelijk contacten te voorzien van een lik vaseline. Dat houdt het vocht weg en houdt corrosie tegen.

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 01 oktober 2007 07:21 PM
  [ # 2 ]

Of zoveel mogelijk connectoren door solderen.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 03 oktober 2007 12:39 AM
  [ # 3 ]

Isoleert dat niet Vaseline? Is op basis van parafine toch?

garagestmarien schreef:

Preventief is natuurlijk niet eenvoudig, omdat je niet precies weet waar je systeem het gaat begeven. Waar precies de extra aandacht nodig is. Maar het kan geen kwaad om zoveel mogelijk contacten te voorzien van een lik vaseline. Dat houdt het vocht weg en houdt corrosie tegen.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 oktober 2007 12:40 AM
  [ # 4 ]

Vaseline is op oliebasis.

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 03 oktober 2007 07:15 PM
  [ # 5 ]

Heb ook al mijn connectortjes ingespoten met Vaseline. Kan nooit kwaad.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
Gagarinn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 03 oktober 2007 11:39 PM
  [ # 6 ]

Er zijn volgens mij ondertussen wel wat meer recentere producten die niet alleen oxidatie vermijden, maar ook smeren, ontvochtigen, enz…In een spuitbus met fijne dop, zodat je overal tussenkan.  Heb een busje liggen…

Hobby kost geld en neen je verdient er niks aan…echt niet!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook