1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Starten electra !
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 30 september 2007 04:50 PM

Vraag over het benzine relais,

Zoals eerder geschreven wil de dame alleen starten als ik een doorverbinding maak in het dubbele relais bij de accu. De benzinepomp krijgt dan stroom (continu) en dan start de dame dus.
Waar zit dan nu het probleem ?

Op de relais staat het volgende partnr : bosch 0 332 514 103 , op het internet kom ik het volgende tegen :


 

Blijkbaar is deze relais ter vervanging van de relais die er nu in zit gekomen, kent iemand een leverancier in NL waar je dit kunt bestellen ?

Heeft iemand deze relais wel eens vervangen ?

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 30 september 2007 10:00 PM
  [ # 1 ]

Voor onze 2.5 was dit relais gewoon bij de bosch dealer te krijgen. Als je toch bij de bosch man bent kun je hem ook gelijk vragen een lijstje uit te draaien van de delen die hij nog kan leveren.

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 01 oktober 2007 02:29 AM
  [ # 2 ]

Ik zal kijken of ik zo’n bosch dealer kan vinden, zit de hele avond mij een beetje in te lezen en ben nu zover dat ik weet dat ik met een dubbele relais van een L-Jetronic systeem te maken heb en dat dit relais bij het starten wordt geactiveerd om de benzine toevoer te regelen en dat doorverbinden niet wenselijk is, zal dus ook wel niet APK acceptabel zijn neem ik aan, de dame wordt a.s vrijdag gekeurd dus ben ik naarstig op zoek naar een oplossing, zou zo’n relais te repareren/testen te zijn ?

Op het forum is trouwens niet veel te vinden over L-Jetronic ? iemand hier kennis van ?

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 01 oktober 2007 02:49 AM
  [ # 3 ]

Piet ,

Onder CX zie je beschrijving 2400 Injectie , kun je zo downloaden .

http://www.citroends.org/downloads/downloads-nl.html

Mijn topic al gelezen over de DS , was wel de treiterslang die naar zijn grootje was . Best wel mazzel gehad met de terugreis uit Frankrijk dus . Vandaag vervangen .

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 01 oktober 2007 09:52 PM
  [ # 4 ]

Ik heb vandaag een relais bij Timmer vandaan gehaald met de stille maar luidruchtige hoop dat mijn probleempje nu voorbij zou zijn ! Sad  Maar nee ook met dit relais werkt het nog niet, zolangzamerhand begin ik te geloven dat het ergens anders in de electra zit, dus graag jullie hulp en suggesties.
Misschien kan er iemand even in zijn auto meten wanneer en waar stroom op staat zonder en met contact.


Ik denk zelf dat het volgende in iedergeval niet goed is:

Bij het aanzetten van het contact moet er stroom op de gele-draad komen en dit gebeurt niet, dus verdenk ik de switch van het contact, maar waar zit deze ?

 

Ik heb even een plaatje van het relais gemaakt en hierbij de volgende opmerkingen:

1:Als ik een verbinding maak tussen Groen en Blauw (rode lijn) dan draait de benzinepomp continu. (zonder contact aan te zetten)
2:Als ik een verbinding maak tussen geel en de plus van de accu draait de pomp ook continu. (zonder contact aan te zetten)
3:Op blauw staat continu stroom
Op zwart/groen en Groen( de groen lijn) staat stroom als ik het contact aanzet.

 


 
 

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 01 oktober 2007 10:06 PM
  [ # 5 ]

Ik heb weinig zin om zelf te zoeken, maar misschien heb je aan deze site wat:  

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 02 oktober 2007 01:24 PM
  [ # 6 ]

probleemje opgelost dame start en loopt weer prachtig ! Laughing

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 02 oktober 2007 02:38 PM
  [ # 7 ]

En wat was de truc?

Groeten,
Rogier (die hoopt dat zulke (h)electronica de Pallas nog ff bespaard mag blijven)

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Gepost: 02 oktober 2007 02:40 PM
  [ # 8 ]

Laat ons dan niet in spanning en vertel ook even wat het probleempje nu uiteindelijk was? (gokje, slecht contact in de aansturing (lijkt me logisch, aangezien bediening onder de motorkap wel tot starten leidde)

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 03 oktober 2007 12:34 AM
  [ # 9 ]

Surprised Te vroeg gejuigd Sad  op het linker scherm zitten een aantal bedradingen (geel en groen) die aarde maken. 1 van de groene draden was los gegaan, en dit zat zo verstopt dat ik er helemaal overheen keek. Maar goed de dame start ! loopt mooi! zonder doorverbingen in het dubbele relais ! prachtig dus ...maar
je gelooft t niet…als ik de dame uitzet ...denkt ze laat mij nog even lopen…zelfs als ik de sleutel uit het contact haal..haha

verder puzzelen dus ...iemand dit wel eens meegemaakt ?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 oktober 2007 12:35 AM
  [ # 10 ]

even lopen, of gaat ze gewoon helemaal niet uit?

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 03 oktober 2007 12:43 AM
  [ # 11 ]

nee helemaal niet uit, dus echt doorlopen, ben er maar niet mee gaan rijden, haha , krijg hem uit door 1 van de blokjes met draden van het dubbele relais eraf te halen.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 oktober 2007 12:46 AM
  [ # 12 ]

Waarschijnlijk zijn twee draadjes dan omgedraaid. Kijk eens of je twee draadjes om hebt kunnen draaien en draai ze dan terug en kijk eens wat er dan gebeurd. Tenzij iemand meteen zegt, dat je dat noooooooooooit mag doen.

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 03 oktober 2007 02:03 AM
  [ # 13 ]

Zou kunnen maar dat lijkt me sterk omdat ik geen draadjes heb verwisseld. Ik verdenk toch iets anders, niet het dubbele relais, heb er nu 3 verschillende bij gehad en bij allemaal hetzelfde.

Zit er tussen het contactslot en de dubbele relais nog ergens een switch ofzo ?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 oktober 2007 11:17 AM
  [ # 14 ]

een draad gaat naar het tijd thermocontact en de koudstartverstuiver,
eentje naar het weerstandhuis van de verstuivers
en twee gaan er naar luchtmeter.
dan nog een draad naar de accu en eentje naar de ventilator relais.

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 03 oktober 2007 01:12 PM
  [ # 15 ]

Piet, ik denk dat je ff een wphb moet aanschaffen waar de schema’s duidelijk in staan, want volgens mij wordt dit zo een zoektocht zonder einde. Voor hetzelfde geld loop je nog weken te zoeken naar de juiste verbindingen op het relais en blijkt uiteindelijk gewoon dat je contactslot z’n beste tijd gehad heeft.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook