Hallo,
Ik ben begonnen met het strippen van mijn deuren, maar hoe verwijder ik de chrome strips die om de raamlijsten zitten?
Ik heb al enige tijd lopen pielen, maar echt lukken wilde het niet. Het enige resultaat is, dat het ietsjes losser zit, de lak beschadigd is en er kleine butsjes in de stips zitten.
Is hier een manier voor, of moet ik gewoon forceren? Of zijn deze strips nog makkelijk en goedkoop verkrijgbaar (ik denk het niet)?
Het is een CX 2000 uit ‘76. Ik hoor het graag.
Groeten Thijs

Totaal aantal Berichten: 139
- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Losmaken ging bij mij het beste met een plamuurmes. Eerst natuurlijk de hoekjes (waar aanwezig aan het einde van de strips) terugvouwen, en dan met een plamuurmes op de rand, vanuit de binnenzijde van het portier, met voorzichtige tikjes de chroomranden lostikken. Volgens mij ging dat het makkelijkst aan de raamkant (i.t.t. de buitenkant/bovenkant) van de raamstijlen, want daar zit de strip net iets minder ver over het deurframe gevouwen. Rustig aan en blijven opletten, want het deukt bij het minste of geringste. En of ze er nog nieuw zijn? Geen idee, ik denk heel erg van niet, eigenlijk. Maar probeer anders CX-basis eens of zo, die hebben de gekste onderdelen juist weer wel.
Succes!
‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.
Hallo, Bleudelta
Ik ga het voorzichtig aan maar proberen, ze moeten er toch vanaf…
Mooie kleur trouwens! De mijne heeft dezelfde kleur, alleen moet ie echt gespoten worden.
Afijn, aan de slag.
Bedankt,
Thijs