3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Nieuwe APK regeling erdoor!
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 11 oktober 2007 11:30 AM
  [ # 31 ]

Ik vond een jaarlijkse keuring in NL nooit een probleem. Zoals eerder gezegd, je kijkt je auto toch weer eens na.

Nu, hier in Frankrijk, zitten we met een keuring om het andere jaar. Voor de meesten hier vind ik dat net te lang. Die tuffen maar door terwijl in twee jaar steeds meer dingen kapot gaan en de auto onveiliger maken.

Een ander punt: hier in Frankrijk heb je keurings stations die niets anders doen dan keuren. Repareren gebeurt er niet. Ik weet niet of dit overheidsbedrijfjes zijn.
Mocht dat zo zijn, dan nog kan een keurings station een auto ‘er doorheen slepen’, ‘vriendjes politiek’ hanteren. Keurders zijn mensen.

Heel kort: ik zou gewoon een jaarlijkse keuring willen, voor elk voertuig. En in dat geval ook fietsen en brommers. Met mijn fiets zou je eigenlijk niet veilig over straat kunnen, omdat de remmen het niet fatsoenlijk doen.

(En een APK voor mensen, ook elk jaar.)

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2273
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 11 oktober 2007 12:14 PM
  [ # 32 ]
garagestmarien schreef:

(En een APK voor mensen, ook elk jaar.)

en als je je buurman niet mag, laat je m gewoon afkeuren omdat je de APK-arts goed kent Wink

maar ik ben het wel met je eens de APK is een makkelijk tijdstip om je auto weer eens na te lopen. En dan zijn er vast wel veel mensen die hun klassiekers goed nakijken. Er zijn er ook die het niet doen. Mijn auto’s waar ik momenteel in rijd zijn ook ouder dan 30 jaar, hetgeen betekent dat ik als ik lui ben nu maar 1 keer in de 2 jaar de wagens hoef na te lopen…....
in praktijk gebeurt het vaker maar dat is omdat er regelmatig toch wel wat te sleutelen valt en dan kijk je globaal toch even meteen alles na.

Laat niets van waarde achter

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 11 oktober 2007 01:14 PM
  [ # 33 ]

Re: ....

Jf schreef:

Je hebt er niets tegen in te brengen, je kunt bv zelf geen herkeuring aanvragen dor een onafhankelijk persoon om zo je gelijk aan te tonen..

Dat is niet helemaal waar. Voor zover ik weet kan je een herkeuring bij de RDW aanvragen als je auto is afgekeurd. Wanneer de auto terecht is afgekeurd moet jij de kosten betalen, was het ten onrechte dan is de keurmeester die hem heeft afgekeurd de sjaak.

Over de kwikfit… Het is dat er een mede-forummer bij de kwikfit keurmeester is geworden en daarmee het niveau van alle kwikfit-APK-keuringen omhoog gaat halen, maar ik was ook niet zo te spreken over APK-keuringen van de kwikfit. Ik heb mijn auto daar ooit laten keuren, en na een snelle blik werd mij verteld dat het tijd was voor de sloop. Er waren zo al 8 dingen opgevallen, en dan was nog lang niet alles bekeken. Echter, na montage van 2 nieuwe remblokken en een nieuwe voorpijp werd de auto bij een andere gerenommeerde garage gewoon netjes goedgekeurd.

Het probleem van de kwikfit is dat ze zó onder vuur van de RDW liggen dat ze bang zijn om op hun bek te gaan en daarom bij het minste beetje twijfel al tot afkeur overgaan.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23823
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 oktober 2007 01:27 PM
  [ # 34 ]

Na lang onderzoek is bekend geworden dat het oldtimer park ( 25jaar enouder ) GEMIDDELD 1900km per jaar rijdt.

Alleen de dagelijkse rijders zoals ik moeten nu zelf nadenken wanneer ze een beurt doen en de boel nakijken. De echte oldtimers, waar deze regel voor bedoeld is rijden zo weinig dat die auto’s niet slijten. Ongeveer 0,1 % van alle oldtimers rijdt dagelijks….

De oldtimers groep is 4% van het totaal aantal auto’s.
ongeveer de helft legt minder dna 500km per jaar af. In totaal leggen de oldtimers 240 miljoen km af. het totaal aantal personen auto’s legt daar en tegen 122 miljard km af…(per jaar)

Mijn DS rijdt 20.000 per jaar. Dat zijn drie doorsmeer beurten….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39893
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 11 oktober 2007 01:29 PM
  [ # 35 ]
garagestmarien schreef:

Ik vond een jaarlijkse keuring in NL nooit een probleem. Zoals eerder gezegd, je kijkt je auto toch weer eens na.

Nu, hier in Frankrijk, zitten we met een keuring om het andere jaar. Voor de meesten hier vind ik dat net te lang. Die tuffen maar door terwijl in twee jaar steeds meer dingen kapot gaan en de auto onveiliger maken.

Een ander punt: hier in Frankrijk heb je keurings stations die niets anders doen dan keuren. Repareren gebeurt er niet. Ik weet niet of dit overheidsbedrijfjes zijn.
Mocht dat zo zijn, dan nog kan een keurings station een auto ‘er doorheen slepen’, ‘vriendjes politiek’ hanteren. Keurders zijn mensen.

Heel kort: ik zou gewoon een jaarlijkse keuring willen, voor elk voertuig. En in dat geval ook fietsen en brommers. Met mijn fiets zou je eigenlijk niet veilig over straat kunnen, omdat de remmen het niet fatsoenlijk doen.

(En een APK voor mensen, ook elk jaar.)

In Frankrijk is de CT niet door de overheid geregeld, wel door de overheid gecontroleerd. Een CT station mag NIET door een garagehouder worden gerunt. Dus wat doen ze??

Ze zetten hun zwager, broer of zoon in een hokkie, 300 meter van hun garage bedrijf en hup, ze beginnen een CT station. vervolgens keuren ze die auto’s lekker af en zeggen ze: ga maar effe naar de buurman, die heeft een goede garage en fikst het wel even…. dus… gewoon het zelfde trucje als SOMS bij ons KAN worden uitgehaald door een garagehouder.

In België is de keuring door de overheid uitbesteed aan 1 firma. Die vullenm dus lekker hun zakken. En als ik de verhalen van de belgische citroen rijders hoor, kan ik je zeggen: je wil GEEN overheids APK…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 11 oktober 2007 02:35 PM
  [ # 36 ]

Hoe zit het nou met de apk voor brommers. Die zou er toch ook komen of is dat van de baan ?

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 11 oktober 2007 03:11 PM
  [ # 37 ]

Dát zou pas een goed idee zijn! Ik heb 7,5 jaar in een brommer-/scooterwerkplaats gewerkt en ik kan je vertellen dat het in veel gevallen bedroevend is gesteld met de technische staat van bromfietsen. Wél een snelle uitlaat en een 70cc cilinder kopen, maar niet de remblokken vervangen, waar de remzuiger al letterlijk doorheen geesleten is.

Ik heb één keer gezien dat zelfs de remzuigers al zover opgeremd waren, dat ze uit de remklauw waren gedrukt Shocked

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 11 oktober 2007 03:58 PM
  [ # 38 ]

In feite is er gewoon helemaal niks mis met de APK in hudige vorm. Vorig jaar zijn er enkele eisen geschrapt, dat zouden ze dit jaar weer moeten doen. Maar voor de rest hoor je mij niet.
De kosten vind ik wel meevallen. Ik heb dan een regeling met een garage hier in het dorp, maar de meeste APK’s kosten zo ronde de 40/50 euro. Dat is toch te betalen jaarlijks?

Wat ze van mij mogen afschaffen is de houderschapsbelasting.
In Frankrijk en Duitsland betalen ze die via de brandstof, maar in NL betaal je evenveel voor de brandstof. Dus eigenlijk betalen wij dubbel.

Test

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 11 oktober 2007 05:16 PM
  [ # 39 ]

@Oldenhage

Bedankt voor je antwoorden. Ik heb nu geen bezwaren meer tegen de APK zoals die nu bij ons georganiseerd is.
En gezien de cijfers die Bogaard ons gaf, is het verdedigbaar om oldtimers te vrijwaren van een jaarlijkse APK vind ik.

Jeroen

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 11 oktober 2007 07:31 PM
  [ # 40 ]

Kwik-fit wordt niet extra in de gaten gehouden door de RDW, dit in grote onzin, ik denk dat degene die dat beweerd dat op een feestje heeft gehoord.
Het RDW controleerd per keurings-station en aan de hand van de stand van het cusumsysteem wordt het percentage steekproeven toegekend.

@Rene van Maren; zou je de naam van mij werkgever op een normale manier kunnen schrijven, het siert je niet als moderator om zo te reageren en daar hebben we het “garage-klaagtopic” voor.

Nogmaals; mensen die twijfelen aan de eerlijkheid van APK en speciaal bij Kwik-fit nodig uit om eens langs te komen in Sneek.

Emiel

Profiel  
 
René
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26971
Geregistreerd: 27-04-2004

- C1 5 deurs
- C5 Break 1.8 16 V Ligne Prestige
Gepost: 11 oktober 2007 08:09 PM
  [ # 41 ]

Oké


kwikshit Laughing

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Elektrisch rijden doe ik op de kermis!

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23823
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 oktober 2007 08:22 PM
  [ # 42 ]

ok emiel , jij werkt bij die kwikfit die de uitzondering op de regel bevestigd. De kwikfit in delft daarentegen wordt/werd bemand door studenten die met een redbull in de hand je banden staan te balanceren, om hun kater van gisteren te verbloemen…

Rene,

Dit kan echt niet.  Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
René
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26971
Geregistreerd: 27-04-2004

- C1 5 deurs
- C5 Break 1.8 16 V Ligne Prestige
Gepost: 11 oktober 2007 08:24 PM
  [ # 43 ]

Ik zal het draadje niet verder vervuilen Surprisedops:

Maar ik heb drie ervaringen met de fikflip…

Allen negatief. Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Elektrisch rijden doe ik op de kermis!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 11 oktober 2007 08:33 PM
  [ # 44 ]
knäckor schreef:

Ik heb één keer gezien dat zelfs de remzuigers al zover opgeremd waren, dat ze uit de remklauw waren gedrukt Shocked

Zo’n Nissan Terrano hadden wij hier een keer. De eigenaar vond dat de remmen zo’n raar lawaai maakten. Een Engelse auto in Frankrijk, die daardoor de hele MOT over kon slaan. En dat gebeurt er dan (in sommige gevallen). Levens! gevaarlijk!

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 11 oktober 2007 08:58 PM
  [ # 45 ]

Degene die zegt dat de kwikfit goed in de gaten wordt gehouden heeft zelf bij de kwikfit gewerkt en heeft het van een keurmeester die ook bij de kwikfit werkt. Ze worden niet vaker op een steekproef getrakteerd, maar wel extra goed gecontroleerd als ze er een krijgen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook