Wat is dat nou voor onzin… er rijden genoeg motoren rond in slechte staat.
lezen rene
de staat in het algemeen dus als er 1000 motroen staan zouden er best wel een paar slechte tussen zitten
maar het overgrote deel zet zijn leven niet op het spel met een motor omdat je totaal geen veiligheid heb zoals met een auto
en jou oordeel slaat ook nergens op want dan is deze maatregel al om zeeg want van de autos ouder dan 30 jaar zouden best ook wel slechte tussen zitten
Aan mijn lezen mankeert niets!
Ik ben zelf ook jaren motormuis geweest, en ik kan je echt met zekerheid zeggen dat er barrels genoeg op de weg zijn.
Ik neem aan dat je “om zeep"bedoeld, maar ik denk dat de gemiddelde oldtimer in betere staat is dan een hele horde motoren!






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
citroenc2 schreef:lezen rene
![]()
de staat in het algemeen dus als er 1000 motroen staan zouden er best wel een paar slechte tussen zitten
maar het overgrote deel zet zijn leven niet op het spel met een motor omdat je totaal geen veiligheid heb zoals met een auto
en jou oordeel slaat ook nergens op want dan is deze maatregel al om zeeg want van de autos ouder dan 30 jaar zouden best ook wel slechte tussen zitten
Er zijn net zoveel rotte auto´s als motoren. Ik weet niet hoe je erbij komt dat dat niet zo is? Je ziet alleen meer rotte auto´s dan motoren, maarjah je ziet sowieso meer auto´s dan motoren das dat heft elkaar ook weer op.
Dat je op een motor zelf de kreukelzône bent klopt wel, maar helaas zijn er nog genoeg motorrijders die zich daar niet naar gedragen en hun motor niet als zodanig behandelen.
Eveneens ben ik tevens ook.
maar laten we ons tot de discussie houden anders wordt het tot een welles nietes verhaal
zoals ik al aangaf ik vindt het een slecht plan en men had beter de apk anders kunnen maken (eerlijker)
idd bedoel ik om zeep






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Wat is de discussie dan wel? Omdat we het hier niet over moeten hebben.
Wat bedoel je eigenlijk met onafhankelijk keuren?
Eveneens ben ik tevens ook.
Re: Nieuwe APK regeling erdoor!!!
Kees-Jan Smit schreef:
GEEN APK VOOR MOTORFIETSEN
De discussie gaat toch ook over motoren? of ben ik nou gek
de discussie is de apk niet of er wel of niet slechte motoren zijn lijkt me
onafhakkelijk noem ik dus een overheidsinstantie die de keuring doet zoals bijv in belgie of duitsland
ten eerst heeft de klant er voordeel bij want die wordt niet meer afgezet
ten 2e is het veel duidelijker voor de klant
het is veel veileiger want hoe vaak gebeurd het niet dat een auto van 250 euro nog even snel voor verkoop door de apk wordt geduwd
ow jee weer een wellus niettus discussie..
tja,, geheel onverstandig is het niet, anderzijds het hangt nu wel van de oldtimers af om goed voor hun koetsen te zorgen, anders gaat de hele regel in 2011 weer op de schop.
daarnaast ben ik het in zoverre met Rene eens, dat die motoren regel, een vaag ding is.
maar goed, ze zullen hun redenen wel hebben schat ik zo..
mvgr wupke






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
citroenc2 schreef:de discussie is de apk niet of er wel of niet slechte motoren zijn lijkt me
onafhakkelijk noem ik dus een overheidsinstantie die de keuring doet zoals bijv in belgie of duitsland
ten eerst heeft de klant er voordeel bij want die wordt niet meer afgezet
ten 2e is het veel duidelijker voor de klant
het is veel veileiger want hoe vaak gebeurd het niet dat een auto van 250 euro nog even snel voor verkoop door de apk wordt geduwd
De discussie gaat over het wel of niet verplicht zijn van APK voor motorfietsen; hoe het gesteld is met het Nederlandse motorpark is dan zeker wel relevant.
Een nadeel van een overheidsinstantie die keurt is de prijs, die zal er zeker op omhoog gaan aangezien de overheid niet met zichzelf hoeft te concurreren. En wat is er mis met een auto van 250 euro met APK? Zolang de auto maar APK-waardig is lijkt het mij geen probleem. Daarbij, keuren is mensenwerk, dus de foutmarge bij de overheid zal niet veel lager liggen dan bij een garagebedrijf wat keuringen uitvoert.
Nog een ander nadeel als er door de overheid gekeurd zal worden zijn de tijden die je er terecht kan. Dat zullen dan postkantoortijden worden, wat mij persoonlijk erg onhandig lijkt.
Eveneens ben ik tevens ook.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dus straks rijdt heel Nederland op motorfietsen rond en in auto’s ouder dan dertig jaar. Geloof maar, dat de staat van dergelijke voertuigen dan snel achteruit gaat.
Welnee hoor… je ziet ook niet iedereen rijden in wagens van 25 jaar en ouder (wegenbelastingvrij)
Wat een gedoe weer over die APK, het kost geld dus is het niet goed, elk keurings-station is anders en doet het verkeerd.
Kortom de hele APK regeling is een wassen neus, ik stel voor dat als mensen echt zo hun twijfels hebben bij de APK dat die eens een dag met me meelopen als APK keurmeester en vervolgens auto’s moet keuren van alle verschillende merken en types.
Als je ziet en merkt wat wij als keurmeester allemaal moeten weten en moeten kennen en kunnen dan ben je nog wel even bezig, zoals ik.
Ik leer elke dag nieuwe dingen en snuffel regelmatig op internet en in de APK regels om alles maar zo eerlijk en goed mogelijk te keuren..
@citroenc2, met alle respect maar je teksten worden bijna onleesbaar…
Emiel














Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
BX19trs schreef:Wat een gedoe weer over die APK, het kost geld dus is het niet goed, elk keurings-station is anders en doet het verkeerd.
Kortom de hele APK regeling is een wassen neus, ik stel voor dat als mensen echt zo hun twijfels hebben bij de APK dat die eens een dag met me meelopen als APK keurmeester en vervolgens auto’s moet keuren van alle verschillende merken en types.
Als je ziet en merkt wat wij als keurmeester allemaal moeten weten en moeten kennen en kunnen dan ben je nog wel even bezig, zoals ik.
Ik leer elke dag nieuwe dingen en snuffel regelmatig op internet en in de APK regels om alles maar zo eerlijk en goed mogelijk te keuren..@citroenc2, met alle respect maar je teksten worden bijna onleesbaar…
Emiel
Precies, een keurmeester heeft een heleboel te weten uit het hoofd, er zijn veel punten die bij een apk worden gecontroleerd.
Word de auto afgekeurd op een paar punten, dan is de keurmeester een zeikerd. Gaat de auto na goedkeuring een week of 2 later kapot dan is het ook een heibel (hij is toch goedgekeurd hoor je dan). Ik maak dit regelmatig mee. Maar een goed onderhouden auto rolt makkelijk door de apk is mijn ervaring
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
tuurlijk is het mensenwerk en moet een keurmeester een hoop weten
wie niet voor zijn beroep
maar om bijv een voorbeeld te noemen hier op het forum komen wel eens apk dingen langs en dan is er vaak toch discussie of het wel of niet mag
dus in feite is het niet precies duidelijk wat er precies omschreven staat
verder is een keuring geen goedteken dat je er een jaar probleemloos kan rijden maar een moment opname
maar wat ik vaak mee maak is dat de garage meer dingen opschrijft dan nodig is
zo hebben wij een xm gehad die bij citroen dealer a voor ruim 1300 euro aan kosten had
en bij citroen dealer b 2 dagen later vlekkeloos werd goedgekeurd
tuurlijk zijn dit incidenten maar het geef toch aan dat het niet waterdicht is