even een, waarschijnlijke domme, vraag maar wil het gewoon in een keer goed doen…..hoe demonteer ik netjes de dorpellijssten van mijn CX TRE?
bvd, Rik
Citroën CX GTi turbo (hobbyauto)
Audi 100 (hobbyauto)
Lexus GS430 (gezinsauto)
Daihatsu Sirion 1.3 (stadsauto)

Totaal aantal Berichten: 139
- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Domme vragen bestaan toch helemaal niet? Ik vroeg me eigenlijk hetzelfde af, maar dan voor mijn Serie 1 Prestige. Er zit een plastic ophangstrip achter de dorpellijst, dat weet ik wel, en die breekt heel makkelijk af , heb ik gemerkt.
‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dat werkt bij jullie dus anders dan bij de dorpelstrips van bijvoorbeeld mijn CX? Die zitten gewoon op het plaatwerk van de dorpel geschroefd.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
weet ik niet, heb alleen twee plastic doppen gezien maar heb geen zin daar dom kracht op te gaan zetten zonder te weten of het uberhaupt zin heeft…..
PS.
Heb ik jouw auto recent zien staan bij Citroville…..?
Mulder schreef:Dat werkt bij jullie dus anders dan bij de dorpelstrips van bijvoorbeeld mijn CX? Die zitten gewoon op het plaatwerk van de dorpel geschroefd.
Audi 100 (hobbyauto)
Lexus GS430 (gezinsauto)
Je kunt die dopjes er gewoon van afschroeven. Met drie puntjes om ze vast te pakken. Vervolgens het rubber van de deuren even optillen en ze vallen er bijna van af..
Met een klemveerring-tang lukt het ook, die heeft elke klusser toch in zijn gereedschapkist?
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Rik1 schreef:weet ik niet, heb alleen twee plastic doppen gezien maar heb geen zin daar dom kracht op te gaan zetten zonder te weten of het uberhaupt zin heeft…..
PS.
Heb ik jouw auto recent zien staan bij Citroville…..?
Dat kan, vorige maand was ie daar voor de APK en een beurt en twee weken geleden op zaterdagochtend, toen we gingen proefrijden in een XM TCT die daar te koop stond. (stond, want we hebben em gekocht)
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
neem eerst even een paar biertjes voordat je die dorpellijsten erafgaat halen
gaat inderdaad met een brogveertang prima.
die doppen zijn waarschijnlijk de doppen die de openingen voor en achter afdichten, die kun je gewoon laten zitten.
veel sterkte met het verwerken van de aanblik van hetgeen je waarschijnlijk gaat zien.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
In dat geval even m’n complimenten….pracht auto, ik was helemaal onder de indruk van het spuitwerk…..zag hem op de brug staan vorige maand…...was er even voor nieuwe remslangen en rolgordels…....
Dat kan, vorige maand was ie daar voor de APK en een beurt en twee weken geleden op zaterdagochtend, toen we gingen proefrijden in een XM TCT die daar te koop stond. (stond, want we hebben em gekocht)
Audi 100 (hobbyauto)
Lexus GS430 (gezinsauto)
De dorpellijsten van zowel de serie I en - II zitten ook vast aan de portierrubbers. Instaplijsten losmaken, rubber deels lostrekken.
Bij de serie I zitten witte nylon ringen/dopjes op opstaande nagels onder de A en B stijl. Bij het achterscherm is een lipje omgebogen. Daarna de lijst uit het zwarte plastic profiel nemen.
Bij de serie II zitten de eerder genoemde zwarte dopjes op schroefdraad.
Gezien de leeftijd van de wagens zijn ook andere DHZ montage mogelijk.