1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Ambulance & RDW
Gepost: 26 oktober 2007 01:26 AM

Bonsoir,

Volgende week ga ik een ambu uit Frankrijk halen. Weet iemand hoe het zit met de RDW wat betreft grijs/geel kenteken? Ik wil gewoon een geel kenteken, maar kan dat met die separatiewand? De CX heeft nu 3 zitplaatsen, later wil misschien ombouwen naar 5 persoons (normale achterbank).

Heeft iemand ervaring met de invoer van een ambulance? (vast wel! Smile)

Profiel  

ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 735

Gepost: 26 oktober 2007 03:05 AM
  [ # 1 ]

Ik denk dat je dan voor de keuring een achterbank in de auto moet zetten.
Anders krijg je haar als grijs op kenteken.
Een normale personenauto,geel kenteken heeft 5 zitplaatsen.
Als 5 persoons zetten ze haar echt niet op kenteken.
Dus goed voorbereiden,of later terugkeuren…..

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 26 oktober 2007 02:56 PM
  [ # 2 ]

Mijn ambu had al een familiale achterbank er in zitten en aangezien ze nooit fabrieksaf als ambu geleverd zijn, is de mijne op zowel F als NL papier een ‘break’. Ik weet echter wel bijna zeker dat je die wagen zonder moeite als normaal kenteken kunt invoeren. Bel anders ff voor de zekerheid met de RDW.

Animal triste post coitum

Profiel  

Gepost: 27 oktober 2007 09:07 PM
  [ # 3 ]

Thanks, eh merci! Even bellen met de RDW is natuurlijk de kortste klap.

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 27 oktober 2007 09:52 PM
  [ # 4 ]

Een menigéén zou juist grijs willen, maar ja. Die hokken zijn ook al belastingvrij natuurlijk.

Test

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1412

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 31 oktober 2007 11:54 AM
  [ # 5 ]

Als particulier heb je geen voordeel meer van grijs kenteken. Maar volgens mij kan een auto altijd op geel kenteken, zelfs al is het een Citroën Jumper in geslotenbesteluitvoering.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 31 oktober 2007 02:14 PM
  [ # 6 ]
cxfanatic schreef:

Als particulier heb je geen voordeel meer van grijs kenteken.

jawel, je betaalt geen ‘provinciale opcenten’ voor een voiture op grijs kenteken. Zie:

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

Gepost: 04 november 2007 12:43 AM
  [ # 7 ]

Zo, die is veilig ‘binnen’. Is een Baboulin uit ‘84 (nog geen belastingvrij hok dus) op basis van een 2.0 niks. Ben net thuis, heel erg goed heb ik ‘m nog niet bekeken (al wel geconstateerd dat ie van onder lekker hard is) maar wat een heerlijk schip! Klein rondje gereden, lijkt niet slecht!

Profiel  

Gepost: 18 november 2007 07:56 PM
  [ # 8 ]

Klopt wat cxfanatic schrijft. Op geel kenteken maakt de inrichting van de auto niets uit. De ambulance kan dus zonder problemen op geel gezet worden. Maar dan moet ik nog BPM gaan betalen… Als ik de ambu op grijs invoer niet. Tsja, het liefst hou ik ‘m zoals ie is maar kost weer een paar honderd euro.

Kan je op grijs kenteken volstaan met afgeplakte ramen of moet er ‘plaat’ in de sponningen zitten?

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 18 november 2007 08:07 PM
  [ # 9 ]

foto’s Exclamation  Wink

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 18 november 2007 08:48 PM
  [ # 10 ]
Prestige2400 schreef:

Klopt wat cxfanatic schrijft. Op geel kenteken maakt de inrichting van de auto niets uit. De ambulance kan dus zonder problemen op geel gezet worden. Maar dan moet ik nog BPM gaan betalen… Als ik de ambu op grijs invoer niet. Tsja, het liefst hou ik ‘m zoals ie is maar kost weer een paar honderd euro.

Kan je op grijs kenteken volstaan met afgeplakte ramen of moet er ‘plaat’ in de sponningen zitten?

Dat zou je eens moeten verifiëren bij een grijskenteken-ombouwer, maar ik weet wel dat de eisen voor grijs kenteken streng en op sommige punten vrij absurd is. De kans dat je de wagen bij het invoeren op grijs kenteken zo kunt laten zoals ze is, acht ik vrij klein.

Animal triste post coitum

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1412

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 18 november 2007 11:58 PM
  [ # 11 ]

Om voor grijs kenteken in aanmerking te komen, moet de ombouw onomkeerbaar zijn. Dus dan kom je uit op las en/of lijmwerk, geen ruiten dichtplakken. Anders zou je het hele jaar zonder aanpassingen kunnen rijden en alleen met de APK de boel ff snel verbouwen.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  

Gepost: 16 december 2007 09:01 PM
  [ # 12 ]

Ambu is ondertussen langs de RDW geweest. Het wachten is nu op het kenteken. Hoop voor de kerst nog een APK te kunnen regelen.

Prettige verrassing: ding blijkt uit ‘82 te zijn…... Confused Toen ik mijn gegevens aan de verzekering wilde doorgeven keek ik pas goed op de CG, datum eerste toelating was in ‘82…. Belastingvrij hok dus, geen BPM en de inrichting kan blijven zoals ie is.

Zal een ZB-..-.. worden, zie het laatst afgegeven kenteken even niet op de RDW site staan.

Foto’s… hoe moet dat?

Profiel  

Gepost: 01 februari 2008 01:04 AM
  [ # 13 ]

Eindelijk APK! Het kenteken is 96-ZB-VT. Voor de APK moesten de remslangen voor, de linker gordel en de achterste demper vervangen worden. Verder heb ik nog wat retourleidingen moeten vervangen. Voor de rest een prima wagen! En groooot, heerlijk.

Heeft iemand nog van die hoekjes voor in het achterspatbord liggen? Is voor een serie I break. Zonder is niet zo mooi….

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 01 februari 2008 01:06 AM
  [ # 14 ]

Hoekjes? Wat voor hoekjes? Die flappen voor over de wielen?

Profiel  

Gepost: 01 februari 2008 01:08 AM
  [ # 15 ]

Precies, die!

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook