roest aan de AX .. hoe herstellen?
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 21 september 2004 03:17 PM

Moet binnenkort maar nodig bezig met mijn AX. Er zit namelijk roest en het wordt steeds erger. Er bevindt zich roest bij een rubber van het achterraam en rondom de benzinedop. Het plaatwerk rondom de benzinedop is heel slecht en al een keer vervangen. Nu is mijn vraag .. hoe kan ik deze roest het best behandelen?

Ik zal binnenkort wel foto’s plaatsen van de probleem zone’s.

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 21 september 2004 08:55 PM
  [ # 1 ]

Re: roest aan de AX .. hoe herstellen?

erwt schreef:

Moet binnenkort maar nodig bezig met mijn AX. Er zit namelijk roest en het wordt steeds erger. (...). Het plaatwerk rondom de benzinedop is heel slecht en al een keer vervangen. Nu is mijn vraag .. hoe kan ik deze roest het best behandelen?

Is het in dit geval niet eenvoudiger om naar een andere AX uit te gaan kijken? Het lijkt me dat je een structureel slecht exemplaar qua carrosserie hebt. Shocked
Of heb je soms een redelijk uniek exemplaar/type dat je hoe dan ook wilt koesteren? Dan ligt het mogelijk anders.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 22 september 2004 01:44 AM
  [ # 2 ]

heb niet een uniek exemplaar, en ook geen unieke bankrekening. heb dus niet echt veel geld om uit te geven en als ik een nieuwe auto wil, dan wil ik direct een niet al te oude.
Maar misschien wordt het wel een BX. Ben met de BX opgegroeid dus ik weet hoe die auto’s rijden ..

Voor de rest ziet alles er nog prima uit. Alleen die 2 punten.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook