7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7
   
Zelfbouw middenconsole C4P, 02-11-2008 klaar
HARRY01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 26-01-2009

Gepost: 17 april 2009 01:39 PM
  [ # 91 ]

Hallo Rymt,

Prachtig werk, zowel qua ontwerp als uitvoering. Ik zou je het niet nadoen. Je hebt zoveel geknutseld, dat het volgende voor jou geen probleem zal zijn.

Ik ‘worstel’ met het volgende. Ik moet een kabeltje (3 mm) leggen vanaf de achterkant van de radio naar onder de (standaard) console, ergens bij de asbakhouder ofwel ter hoogte van de aansteker.

Daar komt een pre-amplifier te liggen om een MP3 speler aan te sluiten op de AUX ingang van de radio. Voeding haal ik van de 12 V plug.

Mijn vraag is nu hoe ik zonder beschadigingen de console en het schot onder de koelkast kan losmaken.  Ik zie alleen twee schroeven links en rechts van het koelvak en een onder het rubbertje dat in de houder van de asbak ligt.

Kun jij in het kort beschrijven hoe een en ander moet worden los gemaakt?

Bij voorbaat dank,

Harry

Profiel  
 
HARRY01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 26-01-2009

Gepost: 17 april 2009 08:35 PM
  [ # 92 ]

Rymt,

Nog een paar vragen:

Wat voor soort LEDS heb je gebruikt? Voltage en Watt

Ik neem aan dat je ze in serie hebt geplaatst. Hoeveel in serie om de 12- 15 rechtstreeks te kunnen gebruiken?

Heb je de LED’s in fittingen gemonteerd of simpeler?

Je spreekt ook over een verlichtingsstrip. Heb je die zelf gemaakt met LED’s of zijn dat complete bouwstenen?

Harry

Profiel  
 
rymt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 203
Geregistreerd: 29-01-2007

Gepost: 18 april 2009 12:46 AM
  [ # 93 ]
HARRY01 schreef:

Mijn vraag is nu hoe ik zonder beschadigingen de console en het schot onder de koelkast kan losmaken.  Ik zie alleen twee schroeven links en rechts van het koelvak en een onder het rubbertje dat in de houder van de asbak ligt.

Kun jij in het kort beschrijven hoe een en ander moet worden los gemaakt?

Bij voorbaat dank,

Harry

Ik zal een poging doen.
De schroeven links en rechts van het koelvak moet je eerst losdraaien. Deze paneeltjes zitten met 2 “klemmetjes” vast aan het schot onder het koelvak. Met “gecontroleerd geweld” moet je deze lostrekken. Als je de zijkanten verwijderd hebt zie je aan elke kant 2 schroeven waarmee het schotje vastzit. Deze losdraaien en het schot naar achteren trekken—> aan de onderkant zit dit schotje in de console geschoven. Misschien heb je nu al voldoende ruimte om het kabeltje te trekken. Zo niet dan moet je wellicht de bouten, de schroef onder de asbak en de 2 schroeven onder het achterste rubber nog lodraaien zodat je de hele console kunt verwijderen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes Exclamation
Nog een laatste tip: pas op dat je geen schroefjes tussen console en stoelen laat vallen. Je hebt kans dat je ze niet weer te pakken krijgt. Ze kunnen ver in de holle ruimtes onder de rails vallen Wink

Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.

Profiel  
 
rymt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 203
Geregistreerd: 29-01-2007

Gepost: 18 april 2009 01:35 AM
  [ # 94 ]
HARRY01 schreef:

Rymt,

Nog een paar vragen:

Wat voor soort LEDS heb je gebruikt? Voltage en Watt

Ik neem aan dat je ze in serie hebt geplaatst. Hoeveel in serie om de 12- 15 rechtstreeks te kunnen gebruiken?

Heb je de LED’s in fittingen gemonteerd of simpeler?

Je spreekt ook over een verlichtingsstrip. Heb je die zelf gemaakt met LED’s of zijn dat complete bouwstenen?

Harry

Ik gebruik standaard 3V LED’s. Deze heb ik inderdaad in serie geschakeld met een weerstandje ertussen. De verkoper berekende voor mij welk weerstandje ertussen moest afhankelijk van het aantal LED’s. Ik monteer ze in een rij door ze tussen karton vast te lijmen:

Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.

Profiel  
 
HARRY01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 26-01-2009

Gepost: 19 april 2009 01:45 PM
  [ # 95 ]

Hallo Rymt,

Hartelijk dank voor je hulp. Ik heb zelf serieus gezocht naar de bevestigingspunten achter in de console en toen kennelijk over het hoofd gezien dat daar een grotere rubberen flap ligt. Dom, dom, dom. Jouw tekst gaf me een zetje in de goede richting.

Harry

Profiel  
 
HARRY01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 26-01-2009

Gepost: 21 april 2009 04:05 PM
  [ # 96 ]

Hallo Rymt,

Nog even als je zin en tijd hebt. ‘Met gecontroleerd geweld moet je deze lostrekken’. In welke richting: naar beneden, naar voren in de richting van de motor, opzij of nog anders?

Harry

Profiel  
 
rymt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 203
Geregistreerd: 29-01-2007

Gepost: 21 april 2009 09:49 PM
  [ # 97 ]
Stok schreef:
rymt schreef:

Voor mijn vorige auto (Xsara Picasso) had ik ook een middenconsole gemaakt. Ik heb deze nog…......
Wellicht een idee….... Wink

Echt helemaal geweldig. Heb je hiervan ook ‘n Tekening. Zou het zo ook gaan maken, maar mijn maten kloppen nou nooit!!
Dus dan zou ik misschien wel een console maken, maar dan past ‘t weer niet. Zou fijn zijn wanneer deze beschikbaar zijn!
Thanks

Stok

De quote die je gebruikt gaat over de console van mijn vorige auto: de Xsara Picasso. Bedoel je de Xsara Picasso of de C4P? Van beiden heb ik overigens geen tekeningen met maten, maar als het je om de Xsara Picasso te doen is: deze console heb ik nog en zou je eventueel over kunnen nemen. Zie: console Xsara Picasso

Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.

Profiel  
 
rymt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 203
Geregistreerd: 29-01-2007

Gepost: 21 april 2009 09:58 PM
  [ # 98 ]
HARRY01 schreef:

Hallo Rymt,

Nog even als je zin en tijd hebt. ‘Met gecontroleerd geweld moet je deze lostrekken’. In welke richting: naar beneden, naar voren in de richting van de motor, opzij of nog anders?

Harry

Recht naar je toe, dus in de richting van de zijkant/deuren van de auto. Je moet de paneeltjes dus als het ware recht naar “buiten” trekken.

Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.

Profiel  
 
 
7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook