Ben heel erg benieuwd naar de mate van exclusiviteit van de Limousine Turbo2 in Nederland. M.a.w. hoeveel zweven er nog rond in Nederland?
Heb zelf een lange zoektocht ervaren voor ik mijn Limo enkele maanden geleden in Belgie ontdekte en importeerde.
Wie kan mij vertellen hoeveel van deze verlengde turbodiesel dames van het laatste type er nog rondrijden in ons kikkerlandje?
Citroen CX 25 Limousine Turbo2 te koop
Citroen ID 19B verkocht
Porsche 928 S4
Renault Safrane 2.5 20v
smart fortwo CDI
nice! heb je ook foto’s van jouw limo?
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris
zijn er niet veel meer vanwege het feit dat ze niet veel verkocht zijn en vaak als auto voor veel reizen zijn gebruikt dus na 10 jaar op waren
fotos zijn welkom
In een andere topic zei iemand dat er nog 18 limousine’s op kenteken stonden in ned. serie 1 en 2.
Er zullen er vast nog wel een handvol op buitenlands kenteken opgelagen zijn.
Ik heb in ieder geval ook nog een limousine td2 in een goede staat,geschorst.
Gr Raymond
Het was een cx of niks




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Hm, dan heb ik wel erg geluk gehad dat ik die van mij een jaar geleden ‘gevonden’ heb…
Stond maar 3 km van mijn huis langs de straat te koop. Redelijk goed en niet duur; 290.000 km. Wel lekke koppakking overigens. Is gerepareerd en heeft sindsdien geschorst gestaan.
Komt binnenkort weer op de weg, om van de zomer in 1,5 dag mee naar ICCCR in Rome te snellen.
Ben benieuwd hoe’veel’ Limousines daar zullen zijn…
N.B. Kan iemand mij helpen aan de ‘chroom’ plaklijsten die boven de stootlijsten zitten? (Of goed gelijkende imitatie?)
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
docitro schreef:In tegenstelling tot de regengootlijsten zijn deze strips wel te verkrijgen bij CX Basis.
Dank!
Heb ze meteen besteld.
Had ik natuurlijk ook zelf kunnen bedenken ops: ... maar toch
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Hier had ik al ongeveer eenzelfde vraag gesteld…
Ik heb een serie 1 limousine met een turbodiesel motor van een serie 2.
Ik wens je veel plezier met je verlengde dame! Er zijn er zeker niet veel van, maar het valt me op dat ze in Belgie nog wel eens opduiken in hele verschillende staten van ontbinding, veel meer dan in NL…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Die van mij komt ook uit België.
Is in 2002 naar NL gekomen, met 187.000 km.
Nu 290.000. Kan nog lang mee dus.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
in Zuid duitsland staat een donkergroen te koop (autoscout) € 4900, 266Km, 1987.
Als het niet zo ver was reed ik er even heen.. MOOI!
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Plak-sierlijst is binnengekomen van CX-Basis. Ziet er goed uit. Geen delen van 1 meter, maar in één stuk, dus blijft er nog wat over. Handig voor het geval dat.
Meteen maar voldoende besteld voor 2 sets, want het plaatwerk van de Limo moet nog een keer opgeknapt worden. Stel dat het dan uitverkocht is…
Ook vers verzinkte wielbouten voor alu-velgen laten komen. Want mooie velgen vast gezet met roestige bouten is ook niets.
Al die glimmertjes telt weer aardig op…
Goede vlotte service trouwens.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
sweef schreef:in Zuid duitsland staat een donkergroen te koop (autoscout) € 4900, 266Km, 1987.
Als het niet zo ver was reed ik er even heen.. MOOI!
Ziet er redelijk goed uit.
Maar, donkergroen met (licht)blauwe bumpers? Lijkt erop alsof de auto in een foute kleur overgespoten is.
Interieur vind ik ook niet zo.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Hoe breed zijn die originele strips?
Ik vond ze vorige week bij een gewone automaterialenzaak in verschillende breedtes 6, 9, 12, 16 en 20 mm. 8 meter op een rol kost daar tussen de 18 en 25 euro.




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Croisette 25 RD schreef:Hoe breed zijn die originele strips?
Ik vond ze vorige week bij een gewone automaterialenzaak in verschillende breedtes 6, 9, 12, 16 en 20 mm. 8 meter op een rol kost daar tussen de 18 en 25 euro.
Ik heb het even nagemeten. Imitatiestrip van CX-Basis is 9 mm en rond.
Origineel heb ik niet hier, maar is mogelijk iets smaler en platter.
Desondanks; goed alternatief.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Ik heb mij Croisette net opgeleukt met een 12 mm chroomlijstje en daarbij de lijnvoering van een Prestige gevolgd. Ziet er wonderbaarlijk mooi uit.
Gelukkig ben ik geen purist
F




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Croisette 25 RD schreef:Ik heb mij Croisette net opgeleukt met een 12 mm chroomlijstje en daarbij de lijnvoering van een Prestige gevolgd. Ziet er wonderbaarlijk mooi uit.
Gelukkig ben ik geen purist
![]()
F
Off topic:
Ja, kan me voorstellen dat het heel aardig is, maar ik vind zelf de originele zwart/zilver/rood gekleurde bies mooier.
Die originele bies is overigens nog wel leverbaar. Citroville heeft de bies heel netjes laten namaken, toen mij Croisette jaren geleden gespoten is.
Grootste manco van de originele Croisette vind ik overigens de verschillend gekleurde (kunststof) delen. Plaatwerk, bumpers, stootlijsten, sideskirts en wieldoppen hebben allemaal een verschillende tint grijs. Dat maakt het model in mijn ogen uitwendig een ratjetoe en gedateerd.
Mijn Croisette is (al door een vorige eigenaar) helemaal in gris perlé gespoten, inclusief bumpers, stootlijsten en sideskirts. Daardoor ziet het er heel strak en modern uit. De genoemde bies maakt het dan echt af.
Je ziet, ik ben ook geen purist. Maar het moet wel mooi zijn.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.