Ruim 1 jaar geleden gekocht bij de Citroën garage waar mijn auto in onderhoud is. (wegens luiheid niet de moeite genomen om verder te zoeken)
Op de rekening stond 10 Euro per liter vermeld ( inc. BTW).
Ik denk wel dat dit iets goedkoper moet kunnen bij een goede automaterialen zaak.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
dank u,
heb nu toch al een idee over de kosten.
mvg
cis
Bij de automaterialenhandel hebben ze ‘t juist niet, het is best wel specifiek. Volgens mij zijn er zelfs dealers die ‘t niet hebben, en je dan wijs proberen te maken dat het nergens voor nodig is.
Het heet hydraurincage, en is inderdaad niet goedkoop.
@ Harm
dit goedje is inderdaad niet gemakkelijk te vinden.
heel de namiddag rondgebeld en nog steeds niets.
Maandag eens een grote daeler in de streek proberen.
hoeveel liter heb je zo nodig
mvg
Cis

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Je zou ook een bezoekje aan “Chyparse” kunnen brengen, wordt het allemaal voor je geregeld en je mag er nog naar kijken ook!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
zou ik wel willen ùmaar denk dat het wat ver is vanuit den belgique
ops:
ops:
ops:
grtz
Cis

- Xsara Scootertje.
cissen schreef:zou ik wel willen ùmaar denk dat het wat ver is vanuit den belgique
ops:
ops:
ops:
grtz
Cis
Je kan ze ook bellen, sturen ze het naar je op!!
cissen schreef:zou ik wel willen ùmaar denk dat het wat ver is vanuit den belgique
ops:
ops:
ops:
grtz
Cis
hydrinkrommel is onzin.
gewoon versel LHM erin, en spoelen, daarna 10,000 kms of max 6 maanden weer verversen en spoelen.
mvgr wupk:zelvde effect, en geen geneuzel met dure rommel

Totaal aantal Berichten: 230
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
idd goed doorspelen met gewone lhm voldoet ook! mij hebben meerdere personen zelfs sterk afgeraden om met een spoelmiddel te werken .Daar dat inwendige lekkages aan het licht brengt die tot dan toe verborgen bleven door de rommel in de lhm. lhm heeft niet zo’n sterk reinigend effect , maar zal een wereld van verschil zijn na het verversen.En de asjes van de hoogteregelaren kan je ook beetje smeren met remcylindervet . Maar of dat op lange termijn zal helpen weet ik niet.
is er iemand die dit wel al gedaan heeft, spoelolie in xm gedaan?
en was er een verbeterd weggedrag nadien?
@wuppo :
als ik nu de gewone lhm er in doe, hoe doe je dat dan, dat spoelen?
een leiding leggen van de ontluchtings nippel naar het vat. dan de nippel open zetten en moet de motor draaien om de lhm te doen vloeien of mag de motor net niet draaien?
en zoniet hoe krijg je dan de olie naar het vat?
mvg
Cis

- Xsara Scootertje.
cissen schreef:is er iemand die dit wel al gedaan heeft, spoelolie in xm gedaan?
en was er een verbeterd weggedrag nadien?@wuppo :
als ik nu de gewone lhm er in doe, hoe doe je dat dan, dat spoelen?
een leiding leggen van de ontluchtings nippel naar het vat. dan de nippel open zetten en moet de motor draaien om de lhm te doen vloeien of mag de motor net niet draaien?
en zoniet hoe krijg je dan de olie naar het vat?mvg
Cis
Ja, ik heb tot op heden geen problemen ondervonden van het spoelen/rijden met spoelvloeistof, na dat er weer LHM in het vat zat ook geen problemen meer gehad, ze veert prima, maar het door spoelen via de remleideingen kan idd geen kwaat.
Bjorn Kusters schreef:idd goed doorspelen met gewone lhm voldoet ook! mij hebben meerdere personen zelfs sterk afgeraden om met een spoelmiddel te werken .Daar dat inwendige lekkages aan het licht brengt die tot dan toe verborgen bleven door de rommel in de lhm. lhm heeft niet zo’n sterk reinigend effect , maar zal een wereld van verschil zijn na het verversen.En de asjes van de hoogteregelaren kan je ook beetje smeren met remcylindervet . Maar of dat op lange termijn zal helpen weet ik niet.
Hier krab ik even achter de oren. Je wilt niet met spoelolie spoelen omdat zo goed reinigt dat alle troep uit je systeem verdwijnt en dan lekkages aan het licht komen? Daarom neem je gewone LHM dat niet zo goed schoonmaakt, de troep blijft zitten en je dus niet die lekkages opmerkt die er wel zijn…
@eXpelliarMus,
merkte jij echt verschil na de spoelactie?
ik moest daar ook even de wenkbrauwen van fronsen
als er een lek is => direct herstellen , enfin zou ik doen hé
mvg

- Xsara Scootertje.
gompy58 schreef:@eXpelliarMus,
merkte jij echt verschil na de spoelactie?
Ja ik vind van wel, het was bij mijn dame ook echt wel nodig, het veersysteem in goede conditie brengen/houden is een must voor iedere HP geveerde Citroën. Je komt het maar al te vaak tegen dat als je een andere dame aankoopt je er nog eens 500€ extra aan een niet goed onderhouden veersysteem kan gaan uitgeven, das niet prettig!! Het kan altijd beter, er zal aan mijn dame echt nog wel het een en ander aan veer karakter gedaan worden. Maar elke twee jaar LHM verversen en elke 4 jaar je bollen op druk brengen/vervangen, dat is wat ik zelf aan houd.
is er iemand die dit wel al gedaan heeft, spoelolie in xm gedaan?
en was er een verbeterd weggedrag nadien?
Yep, en in meerdere BXen… eigenljik is ‘t zo’n actie waar ik nooit wat van merk, maar wat wel een keer moet gebeuren.