Ongelijk op en neer
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 22 september 2004 11:07 PM

Bij m’n XM gaat de achterkant eerst omhoog, dan pas de voorkant, wanneer ik ‘m in de verhoogde rijstand zet.
Ook vanuit de normale rijstand naar de allerhoogste stand, gaat eerst de achterkant (bijna) helemaal omhoog voordat de voorkant omhoog komt.

Ook bij het laten zakken, eerst achter dan voor.

Verder veert ie normaal.

Zou het kunnen komen omdat er nu 3000 km hydraurinçage in zit?

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 23 september 2004 03:09 AM
  [ # 1 ]

Volgens mij niet iets waar je je zorgenom moet maken. Bijna geen enkele hydraulische citroën gaat zowel voor als achter tegelijk omhoog danwel naar beneden.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25387
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 september 2004 11:45 AM
  [ # 2 ]

Leg maar eens 100 grinttegels in je achterbak. Dan gaat eerst de voorkant omhoog. Heeft met druk en gewicht te maken.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 september 2004 01:14 PM
  [ # 3 ]

Maar ehh… bij 3000km moet die Hydreaurincage er zo’n beetje uit niet? Bij mij zit het er nu ook in, maar mijn citroen boer zei dat ie eigenlijk het liefst had dat ik maximaal 2000-2200km ermee reed,  en vanaf 1500km was goed om weer terug te wissellen. Zijn er nog andere meningen hierover?

Nu moet ik deze week even enorm veel km maken, want ik ga begin oktober op vakantie met dat ding, dan wil ik het er weer uit hebben want dan g aik vast minimaal iets van 4000km rijden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25387
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 september 2004 02:20 PM
  [ # 4 ]

Ik heb het er plus minus 3000 km in gehad.
Prima.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 23 september 2004 02:59 PM
  [ # 5 ]

Chyparse had het over 3 tot 4000 km dacht ik.

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 23 september 2004 03:47 PM
  [ # 6 ]

Spoelvloeistof mag max. 5000 km in het hydraulisch systeem blijven zitten.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 29 september 2004 02:26 PM
  [ # 7 ]

Eeehm… ik heb het er destijds ook wel zo’n 5000 km in gehad..  Surprisedops:  Maar ik heb er eigenlijk geen negatieve effecten van gemerkt. Alleen was het oorspronkelijke probleem (zwaar sturen) daar ook niet mee opgelost. Een verse hydr. pomp heeft dat probleem later wel opgelost.

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 29 september 2004 02:37 PM
  [ # 8 ]

Mijn BX heeft trouwens ook problemen met omhoog komen af en toe, gister reed ik weg en merkte dat de voorkant niet omhoog kwam, later ffe stilgestaan en hem een standje hoger gezet, toen ging ie ineens wel….  Confused is dat ook met een keer spoelvloeistof gebruiken op te lossen ? Of zijn me veerbollen gewoon brak aan het worden ?

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 29 september 2004 03:27 PM
  [ # 9 ]
gti_styling84 schreef:

Mijn BX heeft trouwens ook problemen met omhoog komen af en toe, gister reed ik weg en merkte dat de voorkant niet omhoog kwam, later ffe stilgestaan en hem een standje hoger gezet, toen ging ie ineens wel….  Confused is dat ook met een keer spoelvloeistof gebruiken op te lossen ? Of zijn me veerbollen gewoon brak aan het worden ?

Veerbollen hebben niets met de wagenhoogte te maken, maar, zoals de naam al doet vermoeden, het veren van de auto.
De hoogteregelaars voor en achter zijn verantwoordelijk voor de wagenhoogte. Deze zitten op het laagste punt van het hydraulisch systeem en, zoals de wet van de zwaartekracht wil, verzamelt zich hier graag vuil, zeker als de LHM te oud is (0m de 60.000 km of 2 jaar vervangen).
Je kunt proberen een aantal malen (een tiental keren) te gymnastieken met je BX, dus van de lage naar de hoge stand en omgekeerd met stationair draaiende motor. Laat de BX niet in één keer van de hoogste naar de laagste stand stuiteren, maar doe dit met een tussenstap. Dit om te voorkomen dat de een deel van de octopus sneuvelt.
Mocht dit niet werken, dan rest alleen nog maar het demonteren en schoonmaken van de hoogteregelaars, in dit geval de voorste.
Spoelvloeistof is geen wondermiddel. Vervang de LHM op tijd want hiermee voorkom je veel ellende.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25387
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 september 2004 03:28 PM
  [ # 10 ]

Nee je hoogte regelaar blijft hangen…Auto is gezakt maar dat weet de regelaar niet. Kan ook in de stangetjes zitten die hem aandrijven. Alles goed schoonmaken en invetten.  Als dat niet helpt kan spoelvloeistof helpen. Als nix helpt de regelaar vervangen.

Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 september 2004 03:52 PM
  [ # 11 ]

Ik heb op m’n xantia meegemaakt dat de arm van de regelaar achter zo vast was gaan zitten dat ie het verbindingsstangetje naar de regelaar zelf had afgebroken. Eers even alle armen enzo goed invetten dus (en zorgen dat het allemaal los is).

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 30 september 2004 02:20 AM
  [ # 12 ]
sans-pareil schreef:

Ik heb op m’n xantia meegemaakt dat de arm van de regelaar achter zo vast was gaan zitten dat ie het verbindingsstangetje naar de regelaar zelf had afgebroken. Eers even alle armen enzo goed invetten dus (en zorgen dat het allemaal los is).

Dat hebben ze gelukkig bij een BX beter gemaakt, want dat plastic stangetje van de Xantia is echt slecht Sad
Als een hoogteregelaar vast zit, hoef je hem overigens niet te vervangen. Een goede inwendige schoonmaakbeurt is voldoende om hem weer gangbaar te krijgen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook