1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
welke benzine voor visa 14trs 1985?
paul14trs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 11-12-2007

Gepost: 11 december 2007 09:59 PM

Ik heb gisteren een Visa 14 TRS uit 1985 gekocht. Ziet er nog prima uit, weinig of geen roest. Heb me gelijk maar geregistreerd bij dit forum.
Kan iemand me vertellen of mijn Visa gewoon op euro 95 rijdt of moet er 98 in?
bedankt!

xantia 1.8, 16V 2000 Millésime

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 11 december 2007 10:25 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd, lekker veel visa`s in Enschede!!!
Heb je die mooie uit het hoge noorden gekocht, of die in enschede (mijn ex-trs)??
Je autootje loopt het best op die vreselijk dure 98, met een scheutje loodvervanger of compleet voorgemengd bij de AVIA pomp tegenover de Vredestein…
Tank liever geen tango-troep in Enschede, mijn visa`s willen of wilden er stuk voor stuk niet fatsoenlijk op rijden… (pingelen stotteren en niet snel willen rijden, geldt ook voor shell)
Mocht je nog spulletjes kunnen gebruiken, stuur me een PB, misschien kan ik je helpen!!!
Veel succes!
Maurice uit Enschede.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
paul14trs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 11-12-2007

Gepost: 11 december 2007 10:41 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor de tip. Trouwens, weet je een goed adres voor onderhoud aan m’n Visa in Enschede of omgeving?

xantia 1.8, 16V 2000 Millésime

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 12 december 2007 06:18 PM
  [ # 3 ]

Gefeliciteerd met je aankoop Razz


Heb je die hier uit Groningen gekocht?

Ik zelf rijd op 95 met scheutje loodvervanger.

Maar ik wil 98 eens proberen op Maurice zijn advies Very Happy

Profiel  
 
paul14trs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 11-12-2007

Gepost: 12 december 2007 06:29 PM
  [ # 4 ]

Bedankt, ja hij komt uut Grun. Als ik een beetje ga poetsen gaat ie hopelijk net zo glimmen als die van jou Very Happy
Hij heeft trouwens de laatste 1,5 jaar op 95 gereden. Ik ga maar eens 98 proberen.
Achterin zitten trouwens geen gordels. Weet iemand of deze aan te brengen zijn? Ik moet namelijk m’n dochter kunnen vervoeren en die moet toch achterin? Of mogen kinderen in zo’n geval voorin in een stoeltje met gordel?
Zag trouwens vanmiddag nog een 14trs lichtblauw/grijs staan in Enschede (LN??LZ) Bekend?

xantia 1.8, 16V 2000 Millésime

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 12 december 2007 06:36 PM
  [ # 5 ]
paul14trs schreef:

Bedankt, ja hij komt uut Grun. Als ik een beetje ga poetsen gaat ie hopelijk net zo glimmen als die van jou Very Happy
Hij heeft trouwens de laatste 1,5 jaar op 95 gereden. Ik ga maar eens 98 proberen.
Achterin zitten trouwens geen gordels. Weet iemand of deze aan te brengen zijn? Ik moet namelijk m’n dochter kunnen vervoeren en die moet toch achterin? Of mogen kinderen in zo’n geval voorin in een stoeltje met gordel?
Zag trouwens vanmiddag nog een 14trs lichtblauw/grijs staan in Enschede (LN??LZ) Bekend?

Waarschijnlijk heb jij de oude auto van Maurice zien rijden, en 1.4 trs stilo(elec ramen enz.)

Gordels zitten er officieel niet in, maar durf niet te zeggen of deze aan te brengen zijn.

Profiel  
 
paul14trs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 11-12-2007

Gepost: 12 december 2007 06:43 PM
  [ # 6 ]

volgens mij heeft de stilo een later nummerbord (heb er laatst een proefrit in gemaakt).

xantia 1.8, 16V 2000 Millésime

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 12 december 2007 07:29 PM
  [ # 7 ]

sy-47-ft is mijn oude kenteken…

Die andere TRS zegt me niks, verder kom ik nog wel regelmatig andere visaatjes tegen in de buurt, en in Oldenzaal een LNA.

Die 98 benzine is trouwens ook voorgescheven door Citroën.

Gordeltjes achterin moet kunnen, en zelfs de verplichte 3-punts, mijn Dieseltje is er origineel mee uitgerust, maar hoe het zit, ik heb het nog niet bekeken, ik heb zelfs de achterbank nog niet eens omhooggehad.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 14 december 2007 12:29 AM
  [ # 8 ]

Volgens mij is Enschede toch wel de plek waar de meeste visa`s rond rijden als ik het zo hoor.. En ook de meeste 1.4 trs`en, want daar zijn er niet zoveel meer van.

Hier in de buurt kom ik enkel eens een visa tegen Razz

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 14 december 2007 01:21 PM
  [ # 9 ]

Er rijdt in Enschede zeker ook nog 1 LNA rond, op Mekkelholt.

advies voor onderhoud, aan de kanaalstraat zit alles op z’n frans, maar daar ben ik persoonlijk geen fan van.
Anders zou je eens bij Bert de Leeuw aan de Mekkelholtsweg kunnen kijken.
Hij is peugeotspecialist, maar houdt wel van dit soort spul ook.
Verder kom je dan al snel bij Duckservice uit in Gildehaus.

Ook Autobedrijf gebroerders sprakel aan de weerseloseweg kennen dit soort autotjes wel een beetje, omdat ik er vaak kom Smile

succes en gefeliciteerd met de aankoop, ik zal m’n ogen open houden in m’n volvo..

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
RH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 16-12-2005

Gepost: 14 december 2007 05:33 PM
  [ # 10 ]

Volgens mij is Euro 95 geen probleem.
Mijn eerste visa, een Leader (11E), is aangepast door de garage (ik weet niet wat, ze was toen nog van mijn moeder) om op loodvrije euro 95 te rijden. Dit was rond 1990 denk ik.
Waarschijnlijk is alleen de timing/onsteking aangepast en misschien andere bougies.
Sindsdien rijd ik met al mijn Visa’s op euro 95 zonder lood vervanger ofzo.

Gordels achterin (niet rol) zijn makkelijk aan te brengen. De bevestigingspunten zitten standaard in alle (?) Visa’s. Bij de achterbank boven de rugleuning in het plastic driehoekje zit een gat waar je zo een bout indraait en onder de bank zitten er ook 2.
Rolgordels zijn moeilijker denk ik, maar kinderstoeltjes kunnen ook met vaste 3-punts gordels (Ik heb al jaren 2 kinderstoeltjes achtering).
Omdat je geen airbags hebt mogen de kinderstoeltjes ook voorin volgens mij.

Veel plezier met je Visa.

Roger

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 14 december 2007 07:34 PM
  [ # 11 ]

Let wel, zeer waarschijnlijk heb je voor de bevestiging van de gordels bouten nodig met een afwijkende spoed. Draai er dus niet zondermeer een bout in die wel de zelfde dikte heeft, maar geen speciale bout is. Je zult de schroefdraad kapot draaien en het resultaat is een niet goed bevestigde gordel.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 14 december 2007 09:15 PM
  [ # 12 ]

Inderdaad,
Gordelschroeven hebben regelmatig dikkere bouten, en ook geen gewone bouten gebruiken, want de “triangels” waar de gordel doorheen loopt moeten vrij kunnen lopen , dus meestal hebben de bouten aan de kant van de kop geen schroefdraad.
Het zal wel moeilijk worden om gordeltjes te vinden zonder rolautomaat, de meeste kans heb je bij oude autootjes zoals daf en volvo 66 achtigen.
( jaren lang met een daf 46 gereden)

@ flyingduckman, ik ken toevallig die LNA uit Roombeek, soms knipperen we naar elkaar.

maar goed, Nolmans (alles op z`n frans) vraagt maar iets van 35 in het uur, das dan wel weer fijn als je hele motor er een keer uit moet, dan ben je voor een koppeling maar ongeveer 450 euro kwijt i.p.v. de
750 euro die ze je bij een merkdealer zullen rekenen, als ze er al aan willen beginnen….

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
paul14trs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 11-12-2007

Gepost: 14 december 2007 09:41 PM
  [ # 13 ]

heren, dank voor alle tips. Fijn zo’n forum.
Over Bert de Leeuw al meer goeds gehoord (niet in verband met Citroën, maar toch). Bovendien lekker bij mij in de buurt. Sprakel idem.
Leuk van die Volvo, wij rijden al jaren een 240 GLT (‘89).
Inmiddels m’n eerste tank leeggereden met de Visa. Ongeveer 1:13,5. Valt niet mee. Er zat euro 95 in, heb nu 98 getankt, misschien scheelt dat. Motor loopr mooi, maar ik heb het idee dat het stationaire toerental iets te hoog is. Verder ben ik er erg blij mee. Hij moet nodig gewassen (ben benieuwd wat er onderuit komt), maar dat is me nu te koud Wink
Enige “gebreken” tot nu toe: defecte toerenteller en benzinemeter. Bij het schakelen maakt ie wat geluid (“klonk”), dus dat moet met beleid. Verder rijdt ie heerlijk! Dochter zit voorin en is ook blij met de “nieuwe” auto!
Ik zal ook eens uitkijken naar de LNA.  Heb ik nog niet gespot (ik woon ook in Roombeek) Wel DS-en en CX-en.

groet Shocked

xantia 1.8, 16V 2000 Millésime

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 14 december 2007 09:49 PM
  [ # 14 ]

Misschien is de “klonk” wel op te lossen door de koppeling af te stellen en even een verse plas bakolie er in te doen. Dit laatste wordt vaak vergeten namelijk….

Profiel  
 
paul14trs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 11-12-2007

Gepost: 14 december 2007 09:54 PM
  [ # 15 ]

Dat is het proberen waard. Het lijkt me niet verkeerd om er, na een tijdje rijden, eens naar te laten kijken.

xantia 1.8, 16V 2000 Millésime

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook