14 van de 22
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »

Rekening rijden?
CXtroen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 12 januari 2010 04:02 AM
  [ # 196 ]

rekening rijden is veel te duur, vindt het helemaal niks.

Honda Shuttle (rood) 1.4i - verkocht
Renault 19 (wit) 1.9d - brandstoftank kwijt
Hyundai SCoupe (geel) 1.5i - gesloopt

Citroën BX Break - huidig

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8165

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 12 januari 2010 08:37 PM
  [ # 197 ]

autorijden is sowieso een prijzige bezigheid, maar wil je dat de lasten eerlijker verdeeld worden of niet?

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 12 januari 2010 08:39 PM
  [ # 198 ]

aan de andere kant is het inderdaad ideaal! 4 auto`s voor de deur maar je betaalt net zo veel belasting als dat je 1 auto zou hebben. Het nadeel is dan wel dat je tov nu net zoveel kwijt bent. (nouja lichtelijk overdreven dan)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 12 januari 2010 10:38 PM
  [ # 199 ]

Dat autorijden geld kost is inderdaad een feit. En ik vind het ook absoluut geen probleem om naar gebruik te gaan betalen. Waar ik wel problemen mee heb is dat iedereen straks bespioneerd wordt via GPS.
Dan liever gewoon tolwegen, dan heb je in ieder geval de keuze om óf via telepeage te betalen, of lekker anoniem contant af te rekenen.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami Super
Gepost: 12 januari 2010 11:30 PM
  [ # 200 ]

Waar heb je dat vandaan, dat bespioneren?

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Gepost: 12 januari 2010 11:37 PM
  [ # 201 ]

Ik heb gehoord dat straks van elk geregistreerd voertuig straks gevolgd wordt waar het zich bevindt, om op die manier exact te kunnen bepalen hoeveel kilometers zijn afgelegd.
Dat zou ik toch wel een onaanvaardbare inbreuk op de privacy vinden, hoe goed er ook beloofd wordt op dat soort gegevens te passen.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten

- Ami Super
Gepost: 12 januari 2010 11:41 PM
  [ # 202 ]

Wat dat betreft zullen we dus alle ontwikkelingen goed in de gaten moeten houden, alle belanghebbenden en belangenverenigingen (zoals ANWB) doen dit ook.

Iemand nog doneren?

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1691

Gepost: 13 januari 2010 07:46 AM
  [ # 203 ]

Over spioneren… De overheid weet ook al lang dat je hier op het Citroën-forum zit doordat alle surfgegevens worden bewaard. Dat geld ook voor al je (mobiele) telefoongesprekken.

Een stukje van de site Bits for Freedom: “Met wie hebt u eigenlijk allemaal gebeld vandaag? En in de afgelopen twaalf maanden? Welke medische informatie hebt u opgezocht op internet? Nog iets gelezen over extremisme? En nu we toch bezig zijn, geeft u mij ook een overzicht van de namen, adressen en telefoonnummers van al uw vrienden, uw familie, uw bekenden en zakenpartners, en alle journalisten die u wel eens belt, mailt of smst?

Voortaan kunnen politie en justitie deze vragen eenvoudig beantwoorden, omdat de aanbieder van uw (mobiele) telefonie- of internetabonnement volgens een nieuwe wet verplicht is om verkeers- en locatiegegevens te bewaren. Uit deze persoonsgegevens is tot op de seconde nauwkeurig te herleiden met wie u contact in het afgelopen jaar contact had, en waar u toen was. Terwijl de bevoegdheden dat politie en justitie steeds groter worden. Zo kunnen opsporingsdiensten uw dagelijks leven precies in kaart brengen. En dat van de collega’s, vrienden en familie waar u veel contact mee heeft.”

Straks krijg je een bodyscan zodra je een been buiten de landsgrenzen zet. Dat is voor veel mensen geen probleem, want ze hebben toch niets kwaads in de zin. Nou dan mag het ‘spionagekastje’ er ook wel bij… Wink

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 13 januari 2010 09:31 AM
  [ # 204 ]
Wouter-1 schreef:

Het draagvlak voor de kilometerheffing lijkt voor een groot deel af te hangen van het standpunt van de ANWB. De AMWB directie zegt namens de leden te spreken, maar heeft de leden niet geraadpleegd. Daarom heb ik als ANWB-lid op http://www.kilometerheffing-nee.nl een petitie ingevuld om aan de ANWB duidelijk te maken dat ik tegen de kilometerheffing ben. Als veel ANWB-leden dit doen, begrijpt Van Woerkom misschien dat hij beter naar zijn leden moet luisteren.
Naast deze speciale petitie voor ANWB-leden (die er pas sinds gisteren is) staat op http://www.kilometerheffing-nee.nl al een maand een petitie voor iedereen open. De teller staat inmiddels boven de 130.000. Er is dus nog hoop.

De ANWB gaat nu ook zelf de leden raadplegen.

zie: http://www.anwb.nl/auto/dossier-kilometerprijs,/actueel/ANWB-wil-ledenpeiling-over-de-kilometerprijs.html

Dus ANWB-leden, laat je stem horen binnenkort!!

Jeroen

Profiel  

Gepost: 13 januari 2010 10:27 AM
  [ # 205 ]

Heren, heren, heren, blijven we de paranoia nog een beetje de baas en focussen we ons nog een beetje op de feiten?

Profiel  

+platzak+
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34

Gepost: 13 januari 2010 11:06 AM
  [ # 206 ]

En houdt het rekening rijden bij de landsgrens op of gaan we ook betalen voor gereden kilometers in het buitenland? Dus péage op de Franse autoroutes, tolvignet voor Zwitserland en Oostenrijk. Wie garandeert mij dat ik niet dubbel of driedubbel ga betalen. Voor Nederland ben ik wel voorstander van rekening rijden mits de alleen in Nederland verreden kilometers belast worden.

+platzak+

(nog steeds)

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten

Gepost: 13 januari 2010 11:07 AM
  [ # 207 ]

Welke paranoia Smile? Ik hoop dat je ook ergens voor de km-heffing kunt stemmen!

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten

- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Gepost: 13 januari 2010 03:43 PM
  [ # 208 ]

Bij mobiele telefonie heb je ook de keuze om anoniem prepaid te bellen. Of je herleidbare gegevens op het internet achterlaat heb je ook zelf in de hand. Maar zo’n kastje in je auto, dat wordt je dan toch echt door de strot geduwd…

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen het idee van rekeningrijden, dus betalen naar gebruik, maar ik vind de manier waarop het uitgevoerd wordt uiterst discutabel.

Dat is voor veel mensen geen probleem, want ze hebben toch niets kwaads in de zin.

In de oorlog werd door de bezetter ook dankbaar gebruik gemaakt van de uitstekende Nederlandse administratie om bepaalde bevolkingsgroepen op te sporen, mensen die ook geen kwaad in de zin hadden, maar simpelweg een ‘verkeerd kleurtje’...
Hoe meer gegevens er verzameld worden, hoe groter de kans is dat er misbruik van gemaakt kan worden.

Heeft niks met paranoia te maken, noem het maar voorzichtigheid.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 13 januari 2010 04:31 PM
  [ # 209 ]

Nog even en we hebben het over de telefoon met draaischijf.

Het gaat over rekeningrijden.

Probeer een beetje ontopic te blijven.

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten

Gepost: 13 januari 2010 05:11 PM
  [ # 210 ]

Of over rooksignalen Smile Maar goed, ben benieuwd naar de uitkomst van de ANWB ledenraadpleging. Matthijs Bouman heeft op Z24 wel een aardige blog… ANWB en Eurlings spotten met democratie

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Profiel  

14 van de 22
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook