DVD-speler in Picasso
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 23 september 2004 02:00 AM

Portable DVD-spelers schijnen steeds populairder te worden om kinderen achterin de auto te vermaken. Inbouw blijkt vaak een probleem. Er zijn wel draagtasjes om zo’n speler aan de hoofdsteun te hangen, maar echt fraai is het niet en samen kijken is wat lastig. Dan zijn er ook nog steunen voor bevestiging aan een hoofdsteun waarmee de speler ergens tussen de stoelen geplaatst kan worden. Duur en ook niet echt mooi. Voor de Picasso heb ik de volgende eenvoudige oplossing gevonden.

Nodig: 2 verbindingsstaaltjes van 30 x 3 cm (in iedere bouwmarkt), wat boutjes/moertjes en wat buigwerk.

Bevestiging door achter de houder van het tafeltje te klemmen. Hiervoor het tafelblad verwijderen door enigszins krom buigen en uit de geleidegleuven trekken (valt nog niet mee). Dan de houder van de stoeleuning losschroeven (Torx) en gaten in 1 van de verbindingsstaaltjes boren waar een schroef en een soort pin in het midden in gaan vallen. Staaltje beetje vormen zodat het netjes de vorm van de stoel volgt. Bevestigen en dat deel zit muurvast. Afhankelijk van de aanwezigheid van voorgeboorde gaatjes minder tot geen boorwerk.

Het 2e staaltje buigen in bankschroef en een sleufje voorzien om de speler met een statiefschroef (via fotozaak regelen) te bevestigen. Aan het 1e staaltje bevestigen en da’s alles.

Ik dacht eerst dat het constructietechnisch te zwak was, omdat de speler tijdens het rijden wat lijkt te trillen. Mijn kinderen hebben afgelopen vakantie echter uren DVD’s gekeken zonder klachten. En dat terwijl er 1 nog geen letter tijdens het rijden kan lezen zonder misselijk te worden.

Bij langer niet-gebruik gebogen staaltje verwijderen. Dan blijft er maar een klein deel in het zicht over.

Bovenstaande is bedoeld voor een Nextbase SDV17A speler (goed ding trouwens), maar het principe werkt natuurlijk ook voor andere spelers.

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 24 september 2004 12:44 AM
  [ # 1 ]

Trilluh

dank je,

idd, niet hinderlijk. Ook op allerlei minder goede binnenwegen van Frankrijk hebben mijn kinderen zonder opmerkingen hierover gekeken.

Wat ik nog niet vermeld had, is dat ik onder de bestuurdersstoel een extra 12 V aansluiting gemaakt heb. Chassisdeel van een sigarettenaansteker hiervoor in een autoshop gehaald. Voeding heb ik van achter de linkerachterstoel gepakt. Daar staat altijd spanning op. Snoertjes zijn makkelijk achter paneeltjes en onder vloerbedekking weg te werken. Had waarschijnlijk ook direct van de accu onder de bestuurdersstoel gehaald kunnen worden, maar dan moet er weer een zekering tussen en daar had ik geen zin in.

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 september 2004 01:29 AM
  [ # 2 ]

Is dat niet een beetje gevaarlijk in geval van van een ongeval ? Kindertjes die tegen het scherm + het frame aan beuken of een scherm dat als een ongeleid projectiel door de auti schiet.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 september 2004 01:49 AM
  [ # 3 ]

Als je oversteekt op straat kan je ook omver gereden worden Confused
Tsja, veilger wordt het er niet op maar goed, er zijn zoveel dingen die gevaarlijk zijn…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 24 september 2004 03:30 AM
  [ # 4 ]
Lelijke Eend schreef:

Is dat niet een beetje gevaarlijk?

De kinderen zitten op de buitenste stoelen, netjes in de gordels natuurlijk. ‘K heb in Frankrijk een noodstopje mogen maken en alles zit nog.

En wat is gevaarlijk? Ik las van de week een berichtje dat een aantal belangenverenigingen een actie willen starten voor het aanwezig hebben van een reservebril (op de juiste sterkte!) in de auto. Het moet toch qru@^j#k niet gekker worden in Nederland. Dadelijk mag ik niet meer met mijn lenzen rijden. Of je moet speciale anti-slip schoenen aan. Offffffffffff ......... het wordt verboden om in een eend te rijden. Veel te gevaarlijk!

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 september 2004 12:20 PM
  [ # 5 ]
ID66 schreef:
Lelijke Eend schreef:

Is dat niet een beetje gevaarlijk?

De kinderen zitten op de buitenste stoelen, netjes in de gordels natuurlijk. ‘K heb in Frankrijk een noodstopje mogen maken en alles zit nog.

En wat is gevaarlijk? Ik las van de week een berichtje dat een aantal belangenverenigingen een actie willen starten voor het aanwezig hebben van een reservebril (op de juiste sterkte!) in de auto. Het moet toch qru@^j#k niet gekker worden in Nederland. Dadelijk mag ik niet meer met mijn lenzen rijden. Of je moet speciale anti-slip schoenen aan. Offffffffffff ......... het wordt verboden om in een eend te rijden. Veel te gevaarlijk!

Je hebt ook wel een beetje gelijk. Maar het is in ieder geval iets om bij na te denken.

(en dat met die bril, daar ben ik het 100% met jou eens)

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
wissels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 01-08-2003

Gepost: 24 september 2004 09:40 PM
  [ # 6 ]

Hallo allen,

ik heb al 2 jaar een dvd speler achterin de auto hangen, aangezien ik maar 1 pagagier achterin heb zit het scherm aan een hoofdsteun. Zelf heb ik als bestuurder geen aandacht voor de dvd’s en zie ik nix van de films die achterin bekeken worden, en moet de dvd kijker een koptelefoon op.

Groeten, Walter

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook