17 van de 31
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »

Robinrossie’s bx progress
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 851

Gepost: 06 juni 2009 11:41 PM
  [ # 241 ]
Hilko16TZI schreef:
robinrossie schreef:

Ik heb ook nog even naar de remblokjes achter gekeken die die lijken ook aan vervanging toe, nou heb ik de blokjes voor al eens vervangen maar dat is een heel anders systeem als achter zo te zien, kan iemand misschien vertellen hoe ik ze achter moet vervangen?

En hoe kan ik zien of de schijven nog goed zijn?

Achter is niet zo heel anders als voor hoor.
Als je het voor al eens gedaan hebt is het niet moeilijk. Goed kijken Wink

De stappenmotor: óf je hebt het type met een zwart stukje plastic tegen je monopointhuis, daar valt niet veel aan schoon te maken maar die kun je wel “ompolen”, dwz plus en min omdraaien. Het andere is een zwart kokervormig plastiekje schuin rechts (als je voor de auto staat) boven je monopointhuis. Maar eerst kun je beter even de ECU resetten…
Overigens kan het “pendelen” van het stationair toerental door nog veel meer veroorzaakt worden; bijvoorbeeld valse lucht door, ik noem maar wat, een haarscheurtje in het monopointhuis. Maar goed, begin eens met resetten.
Succes Cool

Ik ben eens bij de sloop geweest, maar daar hadden ze geen goed monopointhuis.
Nou wees de man van de sloop een cilindrisch zwart ‘‘ding’’ rechts achter op het monopointhuis aan als stappenmotor.
Is hier ook nog iets aan te doen door om te polen of moet ik nu echt aan een heel nieuw huis?
Hij is pas geleden ook al een keer afgeslagen stationair het wordt er dus niet beter op.

Profiel  

robinrossie
> 800 berichten

Gepost: 14 juni 2009 11:49 PM
  [ # 242 ]

Zow de velgen zij weer klaar en kunne er hopleijk een tijdje tegen aan.

Ik vindt het er meteen een stuk frisser uit zien.

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9071

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 15 juni 2009 03:30 AM
  [ # 243 ]

Erg mooi hoor!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

robinrossie
> 800 berichten

Gepost: 24 juni 2009 06:04 PM
  [ # 244 ]

Vandaag nog eens naar de stappenmotor gekeken ik heb hem er even uit gehad maar daar is niet veel aan te zien.
Dus heb ik hem maar weer terug gezet, daarna heb ik even het stekkertje losgegooit en een rondje gereden en zonder stappenmotor draait die 1000 tot 1100 toeren, als ik de stappenmotor dan weer aansluit gaat die weer naar de 1500 toeren hij lijkt dus beter te lopen zonder als met stappenmotor dus ik denk dat het nu wel zeker is dat de stappenmotor overleden is.

Heeft iemand er misschien nog een liggen voor mij? want bij de sloop verkopen ze alleen complete monopointhuizen en ze hebben de goede ook niet.

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 26 juni 2009 09:07 PM
  [ # 245 ]

Ben je lid van de BX club? Ik heb een tweetal volledige monopointhuizen gedoneerd aan het magazijn. Ik weet niet hoe onze magazijnmeester denkt over losse componenten maar je kan het altijd proberen.

Ik hoop dat het idd de stappenmotor is.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 26 juni 2009 09:19 PM
  [ # 246 ]

Ik had laatst ook (weer) gezeik met mijn stappenmotor.
Ik heb hem een paar keer eerder schoongemaakt met wat remmenreiniger dat iets hielp, maar een paar dagen geleden begon hij steds uit te vallen of veel te hoog stationair te draaien. Zelfde trucje weer met remmenreiniger maar meteen erna een lading WD40 erdoorheen geblaft. In de afelopen 3 jaar heeft ie nog niet zo mooi stationair gedraaid. Het is iig een goedkope manier om even te proberen!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 26 juni 2009 09:23 PM
  [ # 247 ]
Mechuccio schreef:

Ik had laatst ook (weer) gezeik met mijn stappenmotor.
Ik heb hem een paar keer eerder schoongemaakt met wat remmenreiniger dat iets hielp, maar een paar dagen geleden begon hij steds uit te vallen of veel te hoog stationair te draaien. Zelfde trucje weer met remmenreiniger maar meteen erna een lading WD40 erdoorheen geblaft. In de afelopen 3 jaar heeft ie nog niet zo mooi stationair gedraaid. Het is iig een goedkope manier om even te proberen!

Wie weet is het een idee om nog iets anders te gebruiken dan WD40 voor nabewerking, want het klote spul doet alles maar zeer tijdelijk en niks echt goed Smile

Wel heel mooi dat jouw manier effect heeft!

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

robinrossie
> 800 berichten

Gepost: 26 juni 2009 10:47 PM
  [ # 248 ]

Ik ben lid van de bx club daar had ik nog niet eens aan gedacht om het daar eens te vragen.

Maar wat heb je dan uit elkaar gehaalt aan de stappenmotor? Ik heb hem eruit gehad maar ik dacht dat het een geheel was.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 26 juni 2009 11:59 PM
  [ # 249 ]

@ Alcyone,  is ook maar het is tot nog toe de eerste keer dat ik meteen merkbaar een goed resultaat haalde uit het reinigen van de stappenmotor. Maar als het geweldige resultaat nu na een paar dagen weg is ga ik eens met wat anders aan de gang. Teflonspray ofzo. Wie weet, ik flats gewoon alles wat ik kan vinden doro dat ding Very Happy

@Robinrossie, ik heb hem niet uit elkaar gehaald, gewoon alle gaten volgespoten, eerst met remmenreiniger (kwam nog wat zwarte shit uitlopen) en toen WD40.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413

Gepost: 03 juli 2009 01:56 AM
  [ # 250 ]

ben je ook bij van zutven in veghel geweest er liggen vaak wel 1600 mono van 1992.1993
suc6

de citroen-liefhebber

Profiel  

robinrossie
> 800 berichten

Gepost: 03 juli 2009 12:14 PM
  [ # 251 ]

Daar ben ik geweest dat is de sloop waar ik altijd heen ga, maar die hadden alleen het type met een andere stappenmotor.

Nou lijkt die er overigens geen last meer van te hebben, ik heb er nu al een week niks meer van gemerkt Confused

Profiel  

robinrossie
> 800 berichten

Gepost: 31 juli 2009 08:16 PM
  [ # 252 ]

Ik heb vandaag me stappenmotor eens schoongemaakt en ingesmeerd met wd 40.

Gelijk maar even het hele injectiehuis eraf gahaald en toen kwam ik dit tegen.

Ik vroeg mij af of hier geen pakking hoorde te zitten, en volgens de garage moest die daar wel zitten ik denk dat deze er al ooit meer is afgehaalt en dat ze er vloeibare pakking tussen hebben gesmeerd omdat er nog wel wat restanten waren te zien maar het grootste gedeelte was weg geblazen.

Bij de garage hadden ze er ook geen meer dus heb ik er zelf eentje gesneden, ging nog best aardig.

Maar nou heb ik eens naar de stappenmotor gekeken maar wat doet zo’n ding nou eigelijk hoe werkt het want ik zie alleen die pin erin steken en daar gebeurt niks mee.

Ook wou die nou helemnaal niet meer stationair lopen na een tyde wel weer maar nog steeds niet naar mij zin Crying or Very sad

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 31 juli 2009 09:03 PM
  [ # 253 ]

Ik heb nog zo’n motor liggen. Gedemonteerd weliswaar, maar volgens mij heb ik nagenoeg alle onderdelen nog. Dus als je wat moet hebben (voor weinâg) dan kom je maar langs rijden Smile. Die stappenmotor zal ik ook nog wel hebben.

Profiel  

robinrossie
> 800 berichten

Gepost: 31 juli 2009 09:23 PM
  [ # 254 ]

dat kan ik wel eens doen ja, maar er zijn 2 verschillende soorten stappenmotors, heb je er eentje die rechtsachter op het injectiehuis zit geschroeft, gezien als je voor de auto staat?

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 31 juli 2009 10:20 PM
  [ # 255 ]

Deze heb ik:

Profiel  

17 van de 31
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren