Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Hallo XM-ers,
Zoals de titel het al vraagt, is het mogelijk deze uiterlijk en kwa dashbord om te bouwen, of zitten er verschillen in dat het niet zou passen??
En als 2de vraag, past een berline interieur in een break?
Maandag naar een XM gaan zien, ik laat het hier wel weten hoe het afloopt!
mvg
Ruben
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Het exterieur is allemaal plug en play, dat kun je zonder moeite omzetten. Het dashboard ed zal in de basis ook 1 op 1 om te zetten zijn, maar daar voorzie ik een hoop gekloot met bekabeling. De achterbank van een break en berline hebben een andere bevestiging, maar ik heb hier al van meerdere mensen gehoort dat ze dit met een beetje knutselwerk zonder veel moeite hebben omgezet.
Als je een serie 2 nu werkelijk zoveel mooier vindt, dan zou ik enkel de buitenkant transformeren, van het dashboard zou ik persoonlijk afblijven, dat lijkt me een ontzettend zeikerige klus.
Animal triste post coitum
van het dashboard zou ik persoonlijk afblijven, dat lijkt me een ontzettend zeikerige klus.
Maar juist dat lelijke type 1-dash gaat ontzettend irriteren denk ik, daar kijk je tenslotte constant tegenaan… maar ik geloof wel dat alle stekkers op de knoppen in het dash anders zijn. Bij een type 2 zijn dat van die vierkante stekkers, bij een type 1 zijn ‘t allemaal stekkers zoals die op de achterraamschakelaars zitten
Koop dan gewoon een goede XM van het type 2 dan hoef je niets om te bouwen.

- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Dankje voor het antwoord Serge, daar ben ik iets mee.
@ Hans, ik kan een goede serie 1 kopen voor heel weinig, daar vind ik me nooit een goede serie2 voor…
Als ik de auto koop zal ik gewoon wel effe zien hoe het is, als ik het mooi(genoeg) vind blijft het zitten, anders word het serie2
Het is uiteraard een kwestie van smaak, maar ik heb begrepen dat de meeste XM fans het interieur van het type 1 mooier vinden.

Totaal aantal Berichten: 591
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Het is een objectieve waarheid dat het typeI interieur mooier is dan TypeII.
TypeII is toch veel meer 13 in een dozijn?
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):

Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Ik vind de buitenkant van een serie 2 mooier (muv de achterspoiler) maar het dashboard van de serie 1 past veel beter bij de auto. Een collega beschreef het als de cockpit van een ruimteschip.
Het mooiere zit vooral in de grille, de mistlampunits, de spiegels en de meegespoten stukken plastic. Dit is natuurlijk ook op een serie 1 exclusive te krijgen…
Domme vragen bestaan niet.

Totaal aantal Berichten: 2155
- C3 1.4 VTi Exclusive
...is hier al niet eens een draadje over geweest?
ik vind de grille van type 1 mooier, chevron uit het midden geplaatst heeft wel wat
dit draadje is iid al redelijk uitgekouwd maar het blijft leuk
TYPE 1 DUS
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Maar dit draadje gaat niet over of het mooi is of niet, dit draadje gaat of het mogelijk is of niet

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Niet aan beginnen zou ik zeggen, maarrr oké, simpelste oplossing in mijn ogen zou zijn. Koop een type 2 SX 16v en zet daar dan de spiegels + paravan, gril en achterklepspoiler op en klaar is kees!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
mij lijkt het technisch gewoon geen probleem. Je zult alleen denk ik een berg doorzettingsvermogen moeten hebben en goede electra kennis.
De bedrading is natuurlijk allemaal pas op het ene dashboard, ga daar dan een ander op zetten zijn draden te lang of in het vervelendste geval, te kort.
Wat smaak betreft… type 1 van de buitenkant en T2 van de binnenkant. Zodra ik een nette neus in de juiste kleur tegenkom van een T1 dan gaat die er bij mij iig op.
Mocht het je helpen, ik heb nu al 1 extra type2 dash, wat binnenkort 2 dashboards worden. 2e moet nog gesloopt, dus kan je van gebruiken wat je wil… Mag weg voor een leuk prijsje… Zelf ben ik het helemaal met je eens dat het type2 dash er leuker uit ziet dan een type1…
Xsara Coupe
Maar dit draadje gaat niet over of het mooi is of niet, dit draadje gaat of het mogelijk is of niet
ja iid sorry daarvoor, maar ik denk dat het onbegonnen werk is
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Alles kan, maar ik zou het ook niet doen..
Domme vragen bestaan niet.