




















Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Tikken? Sommige zaken toch gewoon heel praktisch? Brandstofverbruik bijhouden is nuttig omdat het je mede inzicht geeft in de conditie van je motor (en toekomstige conditie van je portemonnee ). Gordels goed oprollen is nuttig omdat een gordel tussen je portier schade kan aanrichten. En persoonlijk vind ik achteruit inparkeren handiger dan vooruit omdat je dan beter zicht houdt op het verkeer als je de weg op moet draaien. Dus eh… tic?
Ik ben niet gek hoor, ik ben een vliegtuig!!






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
winnetou schreef:Ik ben niet gek hoor, ik ben een vliegtuig!!
![]()
En als je het niet gelooft stap je maar uit!
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik parkeer ook altijd achteruit in. Bij bosjes zeg ik altijd als ze me vragen hoezo ik dat doe dat dat beter voor het milieu is, omdat ik de uitlaatgassen gelijk aanbied aan de bosjes om ze om te zetten in minder schadelijk stoffen
De roosters heb ik altijd open staan en naar boven gericht. De zijroosters naar de ramen en de middenroosters gewoon recht naar boven. Behalve als ik het koud heb richt ik die naar beneden, richting de versnellingspook.
Bij mij gaat mijn radio niet af als ik de motor uitleg (daardoor heb ik al met een lege batterij gestaan ja ) en dus zou ik dat klepje zeker NIET toe doen
Maar voor de rest volg ik je helemaal (alleen zet ik de transimissie in ‘P’ als ik de motor af zet )




























Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Doe jij het klepje dan dicht als je radio aanstaat? Dat is ook niet echt handig nee..
Ik zet de radio uit, en doe dan het klepje dicht. ALs ik het klepje dicht doe, en ik zie nog een heel fel groen lampje branden, weet ik genoeg. Staat die nog aan.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Heerlijk herkenbaar deze tics!
Ik mis er nog wel een; het volume van de autoradio moet altijd op een mooi rond getal staan, ik zou hm bv nooit op volume 51 zetten, dan atijd 50
mbt de luchtroosters, de middelste staan precies recht en altijd uit. de linker en rechter vol open en op de zijramen gemikt, draaiknoppen bij voorkeur precies verticaal en alleen als het raam beslagen is gaat ie vol open!
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Ik laat altijd de radio klep open, en het radiofrontje er af,
De inbreker wist dat daar een radio onder zou zitten.
Alleen zat er geen radio in mijn bx automaat
BunnY schreef:Bij mij gaat mijn radio niet af als ik de motor uitleg (daardoor heb ik al met een lege batterij gestaan ja
) en dus zou ik dat klepje zeker NIET toe doen
![]()
Maar voor de rest volg ik je helemaal (alleen zet ik de transimissie in ‘P’ als ik de motor af zet
)
Bij mij gaat de radio gewoon uit als ik het contact uitzet dus kan ik gewoon dat klepje dichtdoen.
Het is gewoon een kwestie van een constante+ naar het geheugen van de radio en de radio zelf +over contact. Dan gaat je radio ook uit als je contact afzet.
Gister kwam ik tot de ontdekking dat ik het ook wel prettig en lekker vond/vind om de 2 middelste meters allebei recht omhoog te laten staan. Dus dan geeft de snelheidsmeter 120km/h aan en de toerenteller ongeveer 4000tpm. Dat vind ik wel lekker rijden op de snelweg.






























Totaal aantal Berichten: 11867
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Autofan schreef:Gister kwam ik tot de ontdekking dat ik het ook wel prettig en lekker vond/vind om de 2 middelste meters allebei recht omhoog te laten staan. Dus dan geeft de snelheidsmeter 120km/h aan en de toerenteller ongeveer 4000tpm. Dat vind ik wel lekker rijden op de snelweg.
Als terzijde hierop: bijde Jaguar E-type hadden ze het zó ontworpen dat in de 4e (hoogste) versnelling toerenteller en snelheidsmeter synchroon liepen… Tic van de ontwerper, maar, how cool is that!!
Bij mij: kleppie steeds meer dicht (ik schrik me altijd lam alstie op een wasbordje weer dichtklettert) en sinds het woord ‘biggenruggetje’ hier is geintroduceerd houd ik haast obsessief de bumpers daar bij uit de buurt…
Knoppen kunnen me niet schelen hoe ze staan. Stuur moet op rechtuit idd recht (1e sleutelactie in de Breek) en dingen die erop zitten maar niet werken moeten altijd gefixt… zelfs als het nergens goed voor is
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Penny Lane schreef:en sinds het woord ‘biggenruggetje’ hier is geintroduceerd houd ik haast obsessief de bumpers daar bij uit de buurt…
ops:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”






























Totaal aantal Berichten: 11867
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
En! Ik zag vanmiddag dat in me Breek de opdruk op de aansteker niet in het midden erop gedrukt was!!! Ik wil een andere aansteker!!!!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Uit een ander topic, om niet teveel offtopic te gaan:
Poekoek schreef:Je gaat me toch niet vertellen dat je met dit weer de kachel nog op die stand hebt haha? Bij mij staat die eigenlijk al uit, heerlijk het dakraam open
Was eerder ook zo’n neuroot, maar die vervelende lucht was toch niet wat ik wilde.
Nee, nu draai ik de temperatuur helemaal naar koud, dan staan de knoppen eigenlijk nog steeds hetzelfde
Ik heb nu een armsteun waarvan het stofje niet correspondeert met de rest van het interieur. Als je bedenkt dat ik de knoppen van de kachel al hetzelfde zet, dan kan je je wel voorstellen hoe erg ik me hieraan stoor.
Eveneens ben ik tevens ook.






















Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Mijn armsteun klopt nog niet helemaal qua schuinte van het stof, dat moet ook nog even een keer bijgewerkt worden.
Maar zo neurotisch als sommige hier ben ik niet (meer). Luchtroostertjes staan allemaal van me af, in plaats van vooruit, kachelknoppen alle kanten op gericht. Praktisch nut mag niet ten koste gaan van de looks






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Maar dat is bij mij ook zo, ik zal niet met een klamme voorruit rondrijden omdat de knoppen anders niet goed staan. Dat zou wel heel erg zijn.
Eveneens ben ik tevens ook.