heeft iemand dat ooit gezien of ingebouwd?
maw kun je de mechanismen van een berline achterportier in een break achterportier inbouwen. (of desnoods van een voorportier?)
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Lijkt me wel, want de portieren zijn gewoon hetzelfde en er zijn natuurlijk CX-en met elektrische ramen in de achterportieren.
break portier is toch langer? ik weet niet of het ruitenmechanisme gelijk is van een achterportier break of berline?

Totaal aantal Berichten: 755
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Zoals bij mijn TRi, standaard electrische achterramen. Portieren zijn volgens mij trouwens niet hetzelfde bij een break i.v.t. een normale sedan. Maar het mechanisme misschien wel…..
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )

- BX 1.9 TURD, de Euro
Het lijkt me stug, dat ze voor die iets langere deur een ander mechanisme hebben gebruikt.
Moet ik het morgen nou echt gaan opmeten????
het moet niet, als je echt niks anders te doen hebt zou ik het leuk vinden.
Maar als niemand het antwoord zeker weet ga ik het wel uitzoeken….

- BX 1.9 TURD, de Euro
Vind je het erg als ik het nog een dag uitstel? Het is nu donker op het terrein….
of een week, zo’n haast heeft t niet.
moet toch eerst een blok en subframe omhangen, achterscherm uitdeuken, portier overhangen, en achterklep ophanging repareren voordat ik hier aan toe kom

- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik neem aan, dat Evan een mechanisme voor een berline heeft liggen en niet opzoek wil gaan naar een passend mechanisme. Vandaar zijn vraag. Ik zal straks even gaan kijken en meten.

- BX 1.9 TURD, de Euro
De montagepunten heb ik opgemeten en de waarden erbij gezet in centimeters, gemeten vanuit het middelpunt van de boutjes. Ik durf te denken, dat je niet meer informatie nodig hebt, maar voor het gemak heb ik het paneel nog maar niet terug gemonteerd.
kijk! mooie foto.
dit is een break of berline portier?
je hebt idd gelijk, ik heb hier een 2e GTiT staan die als donor voor alle luxe attributen moet dienen die in de te bouwen RD turbo komen.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Dit is de achterdeur van een break. Die break van mijn avatar om precies te zijn. Rechtsachter, om nog preciezer te zijn.
heel goed, ga ik morgenavond eens meten!
resultaat zal ik hier posten, mochten meer mensen interesse hebben om elektrische ramen in hun break te bouwen
Ik moet bij m,n lijkenwagen de achterramen nog van 12v voorzien.
De achterportieren komen uit een tri serie 2.
Het is een serie 1 break,maar ik zet er de deurpanelen op van een serie 2.
Waarschijnlijk pak ik de deurbekleding uit een prestige,waar de ruitbediening o.a bij de deurbekleding zit.
Dat heeft alleen geen haast,er moet ook nog een ander interieur in.
Ik heb keus uit vip,gti turbo serie 1,of grijs prestige serie 2.
Kan ik m,n gedachten nog even over laten gaan.
Gr Raymond
Het was een cx of niks

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ja, ik! Ik heb wel het plan, al is het nu niet het belangrijkste bij de familiale.
Ik heb het nog niet uitgezocht of het past, dus ik ben wel geïnteresseerd in de info.
Wat ik ook nog wil en dat vind ik eigenlijk belangrijker voor de familiale is de CV. Maar ik heb al gezien dat je voor de elra en de CV beide de komplete bekabeling mag trekken, want in de familiale ligt niks voorbereid .
Evan schreef:heel goed, ga ik morgenavond eens meten!
resultaat zal ik hier posten, mochten meer mensen interesse hebben om elektrische ramen in hun break te bouwen
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
ernst23 schreef:Wat ik ook nog wil en dat vind ik eigenlijk belangrijker voor de familiale is de CV. Maar ik heb al gezien dat je voor de elra en de CV beide de komplete bekabeling mag trekken, want in de familiale ligt niks voorbereid
is het niet zo dat je alleen het deel van de draadboom vanaf het interieur naar het portier moet trekken? ik dacht (hang me er niet aan op) dat de verdere bedrading wel was voorbereid?