




















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
En die kan ook alleen maar op Super….da’s dubbel auw! aan de pomp…
Doe mij maar gewoon een RE-tje dan…
‘Spirit of avant-garde’




Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Pascal schreef:En die kan ook alleen maar op Super….da’s dubbel auw! aan de pomp…
Doe mij maar gewoon een RE-tje dan…
De fantastische rijkwaliteiten compenseren het brandstofverbruik. Een turbo is zo verslavend!
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Dan hoop ik voor je dat je verslaving het zal (blijven) winnen van de realiteit als je je zakken weer eens hebt geleegd/ je bankrekening geplunderd aan de pomp..
‘Spirit of avant-garde’




Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Uiteraard wel met mate…
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Doc schreef:Ga maar eens met mijn CX GTi Turbo rijden… 1: 7,5 bij gecombineerd (normaal) gebruik.
la mienne: gti turbo 2
1 op 8 bij wisselend/kort/stevig gebruik
maar recent wat vaker stukjes onderweg, klein stukje snelweg 120 km/u, maar dan langer stuk van 80 k/m provinciale route alles constante snelheid:
1 op 10 - niet slecht toch ?! en ook dat is heerlijk cruisen !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dagelijks gebruik van de Gti T2 komt bij mij uit op 1 op 9.4 gecombineerd. Als ik alleen het dagelijkse woon werkverkeer kijk, wat of filerijden of binnendoor is, dan kom ik op 1 op 8.5. Vind ik allemaal zeer goed te doen. Snelweg buiten Nederlan gebruik haal ik 1 op 9.9, maar dan rijd ik bijna altijd 140+. Als je echt alleen maar honderd rijdt dan is 1 op 10.8 mijn record geloof ik.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!




Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
cx25gtit2 schreef:Doc schreef:Ga maar eens met mijn CX GTi Turbo rijden… 1: 7,5 bij gecombineerd (normaal) gebruik.
la mienne: gti turbo 2
1 op 8 bij wisselend/kort/stevig gebruik
maar recent wat vaker stukjes onderweg, klein stukje snelweg 120 km/u, maar dan langer stuk van 80 k/m provinciale route alles constante snelheid:
1 op 10 - niet slecht toch ?! en ook dat is heerlijk cruisen !!
Heel netjes! Ik had destijds met mijn GTi Turbo 2 ongeveer hetzelfde brandstofverbruik.
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
@Pascal:
Een tijdje terug had je het over een elektro-magnetische stationairsproeier, wat bedoel je daar juist mee? Op mijn carb zijn maar 3 elektrische aansluitingen: carb-verwarming, thermisch contact voor verwarming en afsluiter van benzinetoevoer bij uitschakelen van het contact.





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Die laatste:
deze schakelt bij afgezet contact de toevoer naar de stationairsproeier af zodat de motor niet blijft ‘doorhobbellen’, zoals je dat altijd in films ziet bij oudere amerikanen…
Als die kapot is loopt de auto niet stationair en moet je hem/ haar met kunst-en-vliegwerk aan de praat houden.
Vele Cit’s hadden zo’n electro-magnetische afsluiter, en vroeg of laat gaan die kapot.
Mocht dat gebeuren dan kun je er dus een puntje vanaf knippen, alleen sluit hij daarna niet meer af…
Mocht je auto dan last krijgen van ‘doorhobbel’-gedrag, dan valt hij altijd nog te wurgen (in de versnelling de koppeling laten opkomen met ingetrapte rem).
‘Spirit of avant-garde’
nadieselen is het mooie woord daarvoor





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Dank je, dat was ik efkes kwijt..
‘Spirit of avant-garde’
steeds zuiniger
Het lijkt wel of mijn 88-er GTI steeds zuiniger wordt. Vorige week op vakantie ca 770 km gereden wet een verbruik van 1 op 12.95. Daarbij zitten natuurlijk veel snelweg kilometers, maar ook korte ritjes ter plekke. Ik vraag me af of moderne vergelijkbare auto’s zoveel zuiniger zijn.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Juist met die lange stukken maakt het niet uit. Je motor is op temperatuur en je rijdt een constante snelheid wat gunstig is. Het blok op een goede werktemperatuur is de basis van een hoog gemiddeld verbruik.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Laag, neem ik aan?





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
ops: Ja… bedoelde ik ook
Hoog gemiddelde ltr:km = dus lager verbruik.