1 van de 11
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
bx 16 tzi 1991
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 10 januari 2008 01:08 PM

nu eerst eens voorstellen ik kijk al een tijdje rond op dit forum en heb mij nog steeds niet voorgesteld bij deze dus. mijn naam is ben rozema woon in garderen (veluwe) en ben bezig mijn bx 16 tzi te restaureren,ik ben automonteur bij het leger (burger)
ik ben vanmiddag van plan om de achterbrug weer te monteren, helaas heb ik geen foto,s want ik heb geen idee hoe ik ze op het forum moet zetten.ik ben niet zo handig wat computers betreft.mischien kan iemand dat mij uitleggen.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 10 januari 2008 01:10 PM
  [ # 1 ]

Wat leuk! Een bx in restauratie, wat versta je daar allemaal onder?

Voor wat betreft foto’s gebruik ik http://www.mijnalbum.nl , maar ook ik ben daar geen held in. Er zijn vast betere alternatieven.

Hoe dan ook: welkom en succes!!!!

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 10 januari 2008 08:51 PM
  [ # 2 ]

ik heb alles eerst aan de achterzijde gedemonteerd en alle plaatwerk waar nodig gelast, de rest onroest en behandeld met novorox en verder afgewerkt viel allemaal nog al mee met zo’n bx.
daarna 3 hydr leidingen vervangen die wel roestplekken hadden verder de 2 brandstof leidingen die ook doorgeroest bleken, vandaag heb ik de achterbrug weer teruggeplaatst na eerst geheel ontroest en opnieuw gespoten te hebben,nu zijnde draagarmen aan de beurt, lagers demonteren deze lijken me nog goed maar nu ze toch losliggen meteen maar controleren en nieuw vet erin, zo ook met de wiellagers. en zo ga ik steeds verder tot de achterkant klaar is. daarna is de voorkant aan de beurt maar dan is het intussen wel mooier weer en dan wil ik ook graag graag gaan toeren dus dat is mischien wat voor de volgende winter.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 10 januari 2008 09:26 PM
  [ # 3 ]

Welnee, mijnalbum.nl is helemaal niet zo moeilijk. Klik gewoon op inloggen en de rest gaat eigenlijk vanzelf. Je bent hier ook goed terecht gekomen Cool

Succes met je restauratie! Hoeveel km heeft jouw BX gelopen?

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 10 januari 2008 09:51 PM
  [ # 4 ]

Best wel veel eigenlijk 265000 km maar hij is in zo’n goede conditie dat dit wel loont.
de motor verbruikt wel iets olie maar dat val ook nog wel mee klepseals denk ik nog een keer compressie meten dan weet ik het wel maar dat is van later orde.
eerst maar eens achter afmaken.
ik zal wel eens proberen met die foto’s, morgen denk ik dan zie je ze wel.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 10 januari 2008 09:59 PM
  [ # 5 ]

Mocht het niet lukken, laat het even weten dan probeer ik je ‘schriftelijk’ er doorheen te loodsen.

mwa.. 265k dat valt eigenlijk nog mee. En als ik hoor dat je nu al de achterbrug onder handen hebt genomen, daar kan nog meer km’s bij.. zou ik zeggen!

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 10 januari 2008 11:20 PM
  [ # 6 ]
b.rozema schreef:

Best wel veel eigenlijk 265000 km maar hij is in zo’n goede conditie dat dit wel loont.
de motor verbruikt wel iets olie maar dat val ook nog wel mee klepseals denk ik nog een keer compressie meten dan weet ik het wel maar dat is van later orde.
eerst maar eens achter afmaken.
ik zal wel eens proberen met die foto’s, morgen denk ik dan zie je ze wel.

heb jij model 1991(met rookglazen in de c-stijl of model 1992(zonder rrokglazen in de cstijl icm een velours lichtgrijs gti interieur
model1991 had EW in het chassisno, model1992 de code HY
motorisch was model 1992 op het managment ook doorontwikkeld
de motor is waarschijnlijk de klepseals,was indertijd al een aandachtpunt
ben heel benieuwd

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 11 januari 2008 07:27 PM
  [ # 7 ]

de foto’s






Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 11 januari 2008 07:29 PM
  [ # 8 ]

zo, dat is beter zo de foto’s zijn nu direct zichtbaar.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 11 januari 2008 07:33 PM
  [ # 9 ]

o-o. Wat zie ik - heb je nou de achterbrug onder de voorkant vastgeschroefd? Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 11 januari 2008 08:50 PM
  [ # 10 ]

leuk project! Zier er goed uit, succes met rest van de klussen

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 11 januari 2008 08:52 PM
  [ # 11 ]

Mooi bezig! Lekker als je een garage tot je beschikking hebt.

Dat gat in die balk, dat heb ik ook. Op precies dezelfde plek, het ziet er wel minder erg uit, dat dan weer wel Smile  Moet ik ook nog eens wat aan doen…

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 11 januari 2008 09:17 PM
  [ # 12 ]

Ja da’s gek bij sommige bx en roesten die balken en andere weer niet ik heb er op de sloop op gelet en er zijn er maar weinig die daar roesten. heb ik natuurlijk weer, maar het is weer gefikst.
voor dat lassen moet wel de achterbrug eronderuit anders kom je er niet bij vooral die leidngen rechts zitten in de weg.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 13 januari 2008 08:23 PM
  [ # 13 ]

Ik ben even met die foto’s aan het klooien, even proberen of dit wil

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 13 januari 2008 08:28 PM
  [ # 14 ]

Zet is VOOR de link   Idea  Dan komt die direct op het forum.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 13 januari 2008 08:31 PM
  [ # 15 ]

even kijken of het werkt bedankt

img img

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
 
1 van de 11
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook