Ja ho even. Pas noemde je het nog je gare v6…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Hahaha ja helemaal waar
Als je nog een dynamo hebt liggen dan graag, want die hield er mee op onderweg naar Ree. Een half uur gewacht op de anwb die de accu even hulp gaf om te starten en de dynamo te controleren. Die was dus niet meer te redden met een stang oid, dus maar met de sleper naar huis gebracht.
Na een uur wachten komt de sleper, waarvan hier wat plaatjes;
thuis aangekomen in een krap plekje gemanouvreerd en al duwend de neus tegen een A4 geplant. Langzaam welliswaar en met 2 minime krasjes, maar toch..
Lekkere zondag dus ,terwijl ik alleen maar even lekker langs Ree wilde om de banden terug te brengen en daarna te cruisen in de V6…..
Enfin, de to-do lijst is gegroeid met een dynamo.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Fijn he een V6!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Als het maar bij een dynamo blijft.
Ik word banger als er water of olie mengings problemen optreden, dus koplekkages.
Trouwens,die van mij is ook binnen voor een technischekeurings nazicht + keuring(APK) en ook de uitlaat, de kachel radiator,ruitenwisserpompje,de bollen, een LHM lekkage, waterinsijpeling in de kofferbak en das het duurste,wwant er waren nogal wat insijpelingen!!
Via het linker achterlicht,via de plaat waar de achteruitrijlichten in zitten,via de linker gasveer,via de kofferklepscharnieren en nu moeten ook de 2 raampjes achter de achterruiten en de bovenliggende kunststof deeltjes er af,want daar komt ook water binnen.
Om maar te zeggen: ik deed de wagen binnen voor een gewoon nazicht en wat herstellingen en intussen is ze al een maand binnen en staat de kostenplaat teller op 2600 €. Uitlaat is verschrikkelijk duur,daar zit al de helft van de prijs inbergrepen.
Blooper1963 schreef:Als het maar bij een dynamo blijft.
![]()
Ik word banger als er water of olie mengings problemen optreden, dus koplekkages.
Trouwens,die van mij is ook binnen voor een technischekeurings nazicht + keuring(APK) en ook de uitlaat, de kachel radiator,ruitenwisserpompje,de bollen, een LHM lekkage, waterinsijpeling in de kofferbak en das het duurste,wwant er waren nogal wat insijpelingen!!
Via het linker achterlicht,via de plaat waar de achteruitrijlichten in zitten,via de linker gasveer,via de kofferklepscharnieren en nu moeten ook de 2 raampjes achter de achterruiten en de bovenliggende kunststof deeltjes er af,want daar komt ook water binnen.
Om maar te zeggen: ik deed de wagen binnen voor een gewoon nazicht en wat herstellingen en intussen is ze al een maand binnen en staat de kostenplaat teller op 2600 €. Uitlaat is verschrikkelijk duur,daar zit al de helft van de prijs inbergrepen.
pff, nou, dan valt een dynamootje meer of minder best mee…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ach een dynamo kan er ook nog wel bij…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!









Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Shit man, das mooi klote.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Nu toch even wat inhoudelijker, hoe kom ik bij de dynamo van de v6? Van bovenaf kan ik hier en daar een boutje losmaken, maar van onderaf zal ie eruit moeten.
De anwb vertelde me dat er vanalles aan de kant moet, iemand hier ervaring mee>?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
ik las laatst ergens dat iemand dat ding eruit had getrokken via het rechtervoorwiel.
dat klinkt inderdaad erg logisch. Misschien is dat wel de oplossing.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
doet mij een sde specs van die dynamo van je….
m’n adres heeft er een complete stapel nieuw liggen. wellicht dat de specs kloppen en je een mooie deal hebt.
Ik heb geen flauw idee, behalve dat het de v6 uit 91 betreft.
Doe neit teveel moeite want tenzij het een superdeal is met 2 flessen wijn extra, heb ik een complete bestellijst bij Arjan neergelegd…..
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Net gecontroleerd of de dynamo nog iets deed, met de diesel de v6 gestart en vervolgens de spanning gecontroleerd. Ik kreeg eerst 14,1V, daarna lange tijd 13,8, netjes dus. Totdat in een keer de spanning terugviel naar 12V, de dynamo deed het dus weer niet.
Toch maar mn besluit aan de kant gezet, vandaag niet te zullen klussen, en de dynamo eruit getrokken. Toch een vol uur bezig geweest, wat een gefreubel zeg!
De snaar mag ook wel vervangen worden dus die ga ik zo maar halen. De dynamo zelf heeft geen losse spanningsregelaar en is ook niet makkelijk open te halen om de koolborsteltjes te controleren, dus ik zal moeten wachten tot Arjan zn xm uit elkaar haalt…
Zal ook nog even op zoek moeten naar 2 nieuwe klemmen voor de stofhoezen die ik met de assen ga vervangen. De thermostaat heb ik liggen, evenals een nieuwe multiriem, koelvloeistof, 10 liter, de assen van Serge, nu nog een lijst met interieurdingen en een spuitbus met reiniger om het intrieur schoon te maken, want da’s best ranzig!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Als ik me niet vergis heb ik de dynamo van de V6 nog liggen. Die kun je wel voor een vriendelijk prijsje overnemen als dat idd het geval is.
Animal triste post coitum