Mijn cx Prestige aut. Update
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 735

Gepost: 12 januari 2008 09:09 PM

Gisteren op het werk,en vandaag stond ik met een lege accu ???

Ik had niet de indruk dat de accu slecht aan het worden was,dus vandaag in borculo even aan m,n eigen auto gesleuteld.

Nadat ik de cx op de brug geparkeerd had,en de motor uitgezet had,bleef de benzinepomp vrolijk doorlopen.

Op dat moment wist ik dus ook waarom de accu beide keren leeg was,de pomp bleef doorlopen.

Rottigheid in het stuurrelais dus,even de koplamp en de grill eruit,en de zaak eens bekeken.

De bedrading zag er nog goed uit,het relais bleek na inspectie een wankelcontact te hebben.

Relais vervangen,ondertussen begon het toch wel heel erg naar benzine te stinken.

Brug omhoog,ligt er een plasje benzine onder de tank.

Als de pomp loopt terwijl de motor uitstaat bouwd ie heel veel druk op,in mijn geval werd de benzine bij een aansluiting op de tank eruit geperst.

Ik heb de klem op de tank wat strakker vastgedraait,en de boel drooggeblazen,nu blijft het droog.

Aangezien ze toch al op de brug stond,heb ik gelijk maar even de motorolie ververst.

Dit is de eerste storing die ik met de Prestige gehad heb,voor de rest houd ze zich goed.

Gr, Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  

CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 665

Gepost: 15 januari 2008 11:01 AM
  [ # 1 ]

Naja, storing….
Eigenlijk best wel een goede aankoop geweest.

Heb zelf ook al het 1 en ander gehad met de CX. Dynamo, gloeibougies, carterpan. Maar het bokken doet ie nog steeds als ik start. Gloei altijd nog netjes twee keer voor. Binnenkort maar eens naar Zutphen karren.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  

ray
> 700 berichten

Gepost: 18 januari 2008 12:56 AM
  [ # 2 ]

T/m februari zitten ze daar nog in de verbouwing,dus je zult geduld moeten hebben.
Voor een cx uit een goedkope prijsklasse is het inderdaad een goede koop geweest.
In het voorjaar wil ik nog even een versterker inbouwen,en een set zware jbl’s in de hoedeplank monteren.
Een radiografische afstandsbediening staat ook nog op het lijstje.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  

CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 665

Gepost: 18 januari 2008 09:29 PM
  [ # 3 ]

Ja, radiografisch zou wel handig zijn, anders sta je nog tegen de ruit te klooien. Heb een infrarode afstandbediening, maar die kon ik zo van iemand overnemen, dus zit deze er eerst gewoon in.

Die speakers heb je al liggen? Frank kan eventueel ook wel helpen, maar je weet hoe hij is…. Rolling Eyes

Morgen zie ik ze toch weer. We gaan naar Evert om zijn 37 en een halve verjaardag te vieren. Maar van te voren eerst nog ff een cilinderkop van een GTiT halen.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  

ray
> 700 berichten

Gepost: 18 januari 2008 09:41 PM
  [ # 4 ]

Ik heb hier nog een mooie set liggen,de t 595 limited zijn uit een stuk alu. gegoten.
Zijn 150 watt rms,uit een duurdere jbl serie.
Veel plezier op de verjaardag.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook