zx injectoren
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 23 september 2004 03:55 AM

kan iemand me misschien uitleggen hoe ik mijn injectoren kan reinigen, ofgezien dan van zo’n brandstoftoevoeging ?

Wat zijn de do’s en dont’s
Hoe haal je die dingen er in vredesnaam uit
Kan je ze er zo maar uithalen en hoe doe je dat dus, of dus NIET

please, tell me like I’m a 4 year old

oh ja, tis een 1.8i Multi Point. 8 klepper…

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 september 2004 06:22 AM
  [ # 1 ]

Op blz. 4C8, paragraaf 14 van de Haynes ZX-Bijbel staat hoe je de injectors bij de multipoint krachtbronnen eruit kan halen.

Ze adviseren voordat je een injector eruit haalt als je vermoed dat er iets mis mee is, eerst van dat injector-cleaner spul te gebruiken. Volgens mij kun je zo een losse injector niet echt reinigen, is allemaal klein spul. Ik heb pas de injector van de monopoint behuizing van de 1.4i in mijn handen gehad. Om de injector heen zit een soort zeefje/gaasje waardoor de benzine de injector ingaat, het type injector dat ik gedemonteerd had kon je dit niet verwijderen. Ik heb wel even wat stroom op de injector gezet en hoorde hem duidelijk klikken, op deze manier kun je uitsluiten of de injector niet defect is. Gebruik 12V, maar minder kan ook, ik had een adapter van 4,5V gebruikt. Door snel met het stroomdraadje contact te maken/verbreken met de injector kun je testen/horen of deze snel reageert en niet hapert, je moet de injector zuiver horen klikken.

Ik heb Injector cleaner en spul om de kleppen te reinigen bij de Makro gekocht en beide in de tank gegooid en volgetankt. Het haperen in de ochtend is nu voorbij, blijkbaar was de injector in de gasklep uit de sloop AX-GT vuil. De auto rijd nu als een zonnetje en nog zuiniger, heb net getankt, kwam uit op 1 op 15,6 Shocked , Zo een flesje kost iets van €6 Razz
Ik weet het merk niet meer van dat spul maar het is niet die nutteloze en dure troep van Wyns? ofzo.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 23 september 2004 07:58 AM
  [ # 2 ]

dus van dat spul in m’n tank mikken. Er staat m eiets bij dat er hier mensen waren die echt de injectoren hadden schoongemaakt.. maar dat kan dus niet ????

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 23 september 2004 01:00 PM
  [ # 3 ]

Je kan ze eruit halen en dan bij de garage ‘utrasoon’ laten reinigen. Dan trilt alle zooi eruit zeg maar..
Geen idee wat ze daar voor vragen overigens.

Eruit halen is gewoon een kwestie van hard trekken trouwens. Die dingen zitten geklemd door middel van een rubber ring. Als je thuis wel eens DHZ’t De knoppen van je kraan zitten op dezelfde manier vast.

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 23 september 2004 01:23 PM
  [ # 4 ]

zie mijn antwoord bij citrosport/forum

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 september 2004 02:20 PM
  [ # 5 ]
theiz schreef:

Je kan ze eruit halen en dan bij de garage ‘utrasoon’ laten reinigen. Dan trilt alle zooi eruit zeg maar..
Geen idee wat ze daar voor vragen overigens.

Eruit halen is gewoon een kwestie van hard trekken trouwens. Die dingen zitten geklemd door middel van een rubber ring. Als je thuis wel eens DHZ’t: De knoppen van je kraan zitten op dezelfde manier vast.

Ja inderdaad ultrsoon reinigen is ook een optie, probeer hiervoor iemand te pakken te krijgen die bij een chemische lab werkt, dan kost het je niets.
Maar kijk wel uit waar ze het in reinigen, dus niet in de Thinner of Aceton, anders zijn de injectoren opgelost. Helaas werk ik niet meer in een lab, anders had ik het graag voor je gedaan.

En die afdichtings ringen moet je vervangen volgens de Haynes bijbel.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25384
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 september 2004 02:41 PM
  [ # 6 ]

pas wel op met 12 volt. de meeste compu’s vuren met een volt of 5….
Surprisedops:

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 september 2004 01:35 AM
  [ # 7 ]
bogaard77 schreef:

pas wel op met 12 volt. de meeste compu’s vuren met een volt of 5….
Surprisedops:

Ja dat zou weleens heel goed kunnen, dus testen met 5 volt lijkt mij inderdaad veiliger.

Hoewel ik erbij moet zeggen dat de besturing van de computer 5V zal zijn en de sensoren, relais, injectoren, etc worden aangestuurd met 12V, zo schijnen de elektronica normen/regels vastgelegd te zijn heb ik mij ooit laten vertellen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook