Even een bescheiden tweede entree op dit forum omdat we vrijdag onze ID 19B uit 1969 gaan ophalen.
Zijn er naar aanleiding van dit topic nog aanvullende tips voor wat betreft brandstof?
De ID heeft tot 1999 165000 km op de franse peut gelopen. De laatste 10 jaar zijn 20:000 km op super en loodvrij gemaakt. Motor loopt als een zonnetje. Mijn conclusie uit het topic is gewoon loodvrij rijden….
Klopt dit?
Groet,
Molenaar
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Totaal aantal Berichten: 93
- ID/DS ID 20 D super
- 2CV AZU B
Mijn Dsuper (id20) rijdt al enige jaren op EuroSuper 95 RON, zonder verdere toevoegingen. Ik heb daarbij geen last van pingelen. Ook niet op topsnelheid.
Mij is laatst door iemand van een benzinemaatschappij verteld, dat benzine met een octaangetal van 98 in Nederland bijna niet meer te verkrijgen is . V-power en andere dergelijke brandstoffen hebben in NL een octaan getal van rond de 97, in Duitsland ligt dit rond de 100
Voor een DS Techniek cursus ga je naar http://www.ds-tt.nl

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
id20driver schreef:Mij is laatst door iemand van een benzinemaatschappij verteld, dat benzine met een octaangetal van 98 in Nederland bijna niet meer te verkrijgen is . V-power en andere dergelijke brandstoffen hebben in NL een octaan getal van rond de 97, in Duitsland ligt dit rond de 100
Super Plus (98 loodvrij) is nog goed verkrijgbaar hoor. Over het algemeen niet bij de goedkope onbemande stations, vrijwel altijd wel langs de snelweg (behalve Shell, die hebben inderdaad RON97/V-Power), en de rest is even uitzoeken.
Volg je hart, gebruik je hoofd.