M’n raam zit los
J-Roen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85

Gepost: 26 januari 2008 08:29 PM

Beste mensen,

Vorige week werd ik op de snelweg onaangenaam verrast door een straal water en een hoop windgeruis die vanaf de passagierszijde me tegemoet kwamen waaien. Raam waarschijnlijk niet goed dicht denk ik, dus stukkie open en weer dicht…

Leuk geprobeerd, maar nee. Tijdens het sluiten knikkerd mn raam naar voren en dit laat aan de achterzijde een kier. Ik kan het raam van de passagiersportier aan de voorzijde als ik hem een stukkie open heb ook vrolijk van voor naar achteren bewegen.

Nu zag ik in de haynes al dat er een soort schaarmechaniek in het portier zit die het raam naar boven duwt, maar hoe krijg ik dit het makkelijkst weer goed???

Karakter herken je aan de auto…

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 januari 2008 09:27 PM
  [ # 1 ]

Haal het paneel er maar weer af en begin eens met alles goed schoon te maken van het mechaniek. Ook de motor van je raam. Daarna vers vet om de boel lekker soepel te laten lopen. Meestal zou dit toch mogen helpen.

Profiel  

citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 317

Gepost: 27 januari 2008 12:39 AM
  [ # 2 ]

Denk dat het toch meer met slijtage te maken heeft en dat schoonmaken wenig zin heeft alhoewel dit bij een traag sluitend raam wel helpt. Denk dat je nylon raamgeleiders versleten zijn wat wel vaker voorkomt bij een Cx Wink

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 januari 2008 12:51 AM
  [ # 3 ]

In ieder geval zal de boel open moeten om te kunnen zien of het vuil is of slijtage. Zo in het wilde weg gissen heeft weinig zin. Zelfs bij ramen kan het meer dan één ding zijn.

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 27 januari 2008 12:16 PM
  [ # 4 ]

Mijn passagiersraam heeft hetzelfde euvel: eenmaal open geweest sluit ze niet meer af (kier aan achterzijde ruit), en moet ik handmatig de ruit iets naar achteren trekken.
Zal het spul eens loshalen.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook