Rollend chassis CX Break smalspoor
Nathan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55

Gepost: 27 januari 2008 05:15 AM

Na ampel overleg bleek het niet rendabel om onze ex-begrafenis Break weer te laten zweven op nederlands wegen Sad

We gaan nu o.a. het complete interieur, 3 deuren, motorkap, bumpers en wat kleine dingen overzetten naar onze andere 1979 Break.

Wat over zal blijven is een kerngezonde 2.0 motor (nog geen 49dkm) met dito aandrijflijn in een redelijk kaalgeplukte carrosserie en met dito interieur.

Is er hier iemand die nog interesse heeft in de overgebleven onderdelen of kunnen we beter de restanten aanbieden aan de sloop?

Foto’s: http://picasaweb.google.com/n.m.jongkamp/CXBreakBlauw?authkey=JjlNsFuLcQA

Foto’s van de Limo: http://picasaweb.google.com/n.m.jongkamp/CXLimousineTurbo2?authkey=JwczQZuyZA8

Citroen CX 25 Limousine Turbo2 te koop
Citroen ID 19B verkocht
Porsche 928 S4
Renault Safrane 2.5 20v
smart fortwo CDI

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 27 januari 2008 12:07 PM
  [ # 1 ]

Kan me haast niet voorstellen dat zo’n wagen zo slecht is: meestal worden ‘hurses’ bijzonder goed onderhouden en rijden (zoals je al aangaf) erg weinig kilometers.
Dit is nog het oude ‘DS’-blok niet?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

Gepost: 27 januari 2008 12:11 PM
  [ # 2 ]

Ja, inderdaad, wat is er dan mis met die CX.
Begrafenis CXen zijn nu ook niet zo dik gezaaid.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 27 januari 2008 12:26 PM
  [ # 3 ]

We hebben recent bij het CX club magazijn een ex-begrafenis-auto uit Duitsland gedemonteerd (deze had schade en was economische niet reparabel), maar als je zag wat deze aan roest had aan het chassis, dat was ook niet mis en deze auto had ook niet verschrikkelijk veel kms gemaakt/gereden, dus vergis je niet!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 735

Gepost: 27 januari 2008 06:50 PM
  [ # 4 ]

Hoi Nathan,

Staat de cx in warnsveld?.
Een kameraad van mij (uit zutphen) heeft nog een cx 2000 op gas waar de kleppen bijna van uitgesteld zijn door slijtage.
Zijn cx is een winterauto,die optisch in een slechte staat is.
Misschien heeft hij nog interesse in wat onderdelen,mits het voor een hele kleine prijs is.
Als het naar de sloop gaat krijg je er helemaal niets voor.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  

Nathan
< 100 berichten
Rank

Gepost: 29 januari 2008 03:12 AM
  [ # 5 ]

Heb (na controle essentiële vloeistoffen e.d.) de auto voorzien van een goede accu en gestart. Zonder al teveel omhaal sloeg de motor aan en liep eigenlijk meteen zeer netjes. Haar carrosserie kwam ook redelijk vlot omhoog.

Dus de proefrit gewaagd en verbaasd over hoe goed ze reed; ze leek wel net van de lopende band afgereden!

Nadere inspectie leerde dat de bodem wel behoorlijk laswerk nodig heeft (ben bang dat ze lang buiten heeft gestaan, blootgesteld aan de elementen) en ook de carrosserie is niet vrij van roest helaas…

Drie deuren en de achterklep zijn zeker nog te redden met beperkte middelen maar beide voor- en achterschermen zijn behoorlijk aangetast helaas.

Al met al naar mijn idee niet meer de moeite waard om weer geheel te herstellen in haar oude glorie helaas.

Voor een impressie zie http://picasaweb.google.com/n.m.jongkamp/CXBreakFamiliale5ExBegrafenis?authkey=hhd3oB7ENfE

Citroen ID 19B verkocht
Porsche 928 S4
Renault Safrane 2.5 20v
smart fortwo CDI

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 782

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 29 januari 2008 05:52 AM
  [ # 6 ]

mocht ze echt gedemonteerd gaan worden dan heb ik zeker interesse in een aantal interieur delen aangezien ik ook een blauw interieur in mijn CX heb… maar ik ben het met eerdere sprekers eens, ik kan me niet voorstellen dat een CX die er nog zo goed uitziet gedemonteerd gaat worden. Volgens mij is mijn CX er slechter aan toe Laughing

Maar goed, ik heb de CX nooit gezien en ik heb er erg weinig verstand van. Dus als jij zegt dat het niet te redden is geloof ik je direct… interieur zegt immers helemaal niks over de staat van de auto Wink

Groetjes, Rik.

Profiel  

Nathan
< 100 berichten
Rank

Gepost: 13 februari 2008 03:12 AM
  [ # 7 ]

Looks can be decieving en foto’s zeggen ook niet alles Surprisedops:

De carrosserie kent een behoorlijke “bonk” roest op zo’n beetje alle delen, het lakwerk is verre van fraai en ook de bodem is niet echt hard te noemen.

Om de auto in volle glorie te laten herstellen zou er behoorlijk wat werk in gaan zitten (bodem lassen, carrosserie aanpakken en spuiten, motorisch/technisch up to date brengen want staat al jaren stil etc.)

Dit zou al met al een investering van enkele duizenden euro’s vergen en dat is het mijns inziens niet waard.

En dus zijn we nu druk bezig om het complete interieur, bumpers, sierstrips, verlichting,  e.d. over te zetten naar onze Familiale/5 diesel. Tevens zullen we 3 van de 4 deuren en de achterklep overzetten aangezien deze beter zijn dan degene in de diesel. Daarna is het de bedoeling om de Fam over te laten spuiten.

Wat dan overblijft van de ex-begrafenis Break is in principe een rollend chassis met een mooi lopend 2.0 ltr motortje en een goed functionerend hydraulisch systeem dus als iemand nog belangstelling heeft?

Citroen ID 19B verkocht
Porsche 928 S4
Renault Safrane 2.5 20v
smart fortwo CDI

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 13 februari 2008 12:19 PM
  [ # 8 ]

Ik heb je 2 weken geleden een pb gestuurd. Vis die eens uit de brievenbus als je wilt.

Animal triste post coitum

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook