Lekkage in bagageruimte
zeeuwsmeisje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 08-03-2007

Gepost: 30 januari 2008 12:11 AM

Heb de auto nu 11mnd in mijn bezit, en heb nu al lekkage!! Evil or Very Mad
Bij de wasbeurt (met het handje, geen hogedrukspuit Laughing ) ontdekte ik dat de bekleding die over het reservewiel ligt aan de zijkanten nat was. Nadat ik dit verwijderd had, zag ik tot mijn schrik een centimeter of 5/6 water staan Confused: . Na de rubberdopjes wegedrukt te hebben liep het water weg.

Iemand enig idee, waar dit vandaan kan komen?

Aanvullende info:
De zijbekleding van de bagageruimte was droog.
onder het achterraam is het ook droog

Zeeuwsmeisje doet het met een C1

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 04 februari 2008 11:22 AM
  [ # 1 ]

Het beste kun je even in de auto gaan zitten en iemand anders de auto nat laten spuiten, dan kun je wel zien waar het vandaan komt. Maar dit soort lekkages zijn inderdaad wel lastig en komt vaak onder rubbers door e.d.

wel jammer dat het zo snel is inderdaad, bij ons ook nog maar eens controleren, hoewel hij nooit echt vochtig is van binnen, daar hadden we met onze twingo wel last van, die had ook opeens wat lekkage, toen het opgelost was, was de vocht ook weg.

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 797
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 04 februari 2008 12:44 PM
  [ # 2 ]

11 maanden en nieuw gekocht ??
Naar de dealer gaan met dit probleem zou ik zeggen dan, is toch nog in garantie ?


Greetz

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
zeeuwsmeisje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 08-03-2007

Gepost: 05 februari 2008 03:41 PM
  [ # 3 ]

Even een update:
In eerste instantie zei de garage dat de wagen aan alle kanten lek was. Ze hadden ‘m in een soort douche gezet, en de wagen zou lekken bij het dak/achterportieren/zijachterramen en achterlichten.

Vandaag de auto weggebracht en net een telefoontje gehad, dat ze het euvel gevonden hadden. Het bleek GEEN van bovenstaande item’s te zijn, maar een kapotte pakking bij het derde remlicht.

Ik ga het de komende tijd nog wel in de gaten houden.

Greetz
Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje doet het met een C1

Profiel  
 
MartyMouse
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 21-08-2007

- C4 (2004-heden) coupe 1.6 vtr+
Gepost: 05 februari 2008 07:17 PM
  [ # 4 ]

Hopelijk is het nu opgelost met het vervangen van de pakking van je remlicht..

Maar als de auto verder zo lek is, wat gaan ze daar aan doen dan??
Of heeft die lekkage zich spontaan opgelost?? Wel een beetje vreemd..

Maarre, je woont in Duiven? Ik ook!! Heb jij toevallig die rode C1 bij mij in de straat? (v. Ruisdaelstraat)

Ik rijd met een zwarte C4 coupé, ik denk de enige in Duiven, sowieso de enige met xenonverlichting.. Dus wellicht zijn we elkaar al eens gepasseerd Wink

Succes i.i.g. met de lekkage.. Hopelijk houd je het droog!

Profiel  
 
zeeuwsmeisje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 08-03-2007

Gepost: 05 februari 2008 09:54 PM
  [ # 5 ]

De auto is verder niet lek meer Very Happy . Via het remlicht verplaatste het water zich naar de zijkant, vandaar dat men in eerste instantie dacht dat het via het dak/achterportiern naar binnen kwam. Het water is via de carroserie naar beneden gelopen. Dan komt het langs het achterlicht, dat is ook de reden dat de garage dacht dat de wagen ook daar lek was.

Geluk bij een ongeluk: het bleek een “lullige"pakking te zijn en geen groot mankement in de vorm van verkeerde rubbers/lekkende ramen etc. Very Happy

zoals gezegd: ik blijf het nog even in de gate houden. Shocked

Eh Rolling Eyes , Nee. Ik heb geen rode, maar een mooie 5drs zwarte. Woon ook niet in de van ruisdaelstr.

Greetz
Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje doet het met een C1

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook