2 van de 39
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Doe het zelf; uitlezen en resetten ECU, vering, ABS etc
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 31 januari 2008 02:59 PM
  [ # 16 ]

Duitse PDF Diagnosegerät

Hier staat ook nog wel het een en ander in:  

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 31 januari 2008 03:12 PM
  [ # 17 ]

Re: Duitse PDF Diagnosegerät

sweef schreef:

Hier staat ook nnog wel het een en ander in: http://www.citdoks.de/Bilder/367/diagnosegeraet.pdf

He Sweef, das een mooi document, en doet vermoeden dat meerdere (zx, xantia, ax) ook op dezelfde schakeling uit te lezen zijn!

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 31 januari 2008 03:55 PM
  [ # 18 ]

Ben zooooo benieuwd!
moet ook nog even goed nalezen hoe je de codes kunt lezen qua hoeveel knippers is wat Confused

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 31 januari 2008 03:58 PM
  [ # 19 ]

Pretty easy, pinnetje erop, plug in het stopcontact, contact aan, 4 seconden knop indrukken en er gaat iets knipperen. Dan nog eens 4 sec drukken, code uitlezen en dircet opschrijven, en zo verder. Achteraf op je gemakje kijken wat wat is.

Eitje!  Wink

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 31 januari 2008 04:03 PM
  [ # 20 ]

ja maar hoe lees je die code? is dat knippers tellen ofzo?
Deze vraag met het risico om erg dom voor de dag te komen..

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 31 januari 2008 04:08 PM
  [ # 21 ]
eXaMple schreef:

ja maar hoe lees je die code? is dat knippers tellen ofzo?
Deze vraag met het risico om erg dom voor de dag te komen..

ja en nee

ja, , knipperen tellen

nee, niet dom

Wink

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 31 januari 2008 04:12 PM
  [ # 22 ]

Precies, dat ledje knippert, het aantal keren geeft de code. Dus knipper, pauze knipper knipper is 1-2, code 12, en da’s de startcode.

Knipper knipper, pauze, knipperdeknipperdeknipper is 2-3, code 23, is…...

Enfin, dat wijst zichzelf met de handleiding. Zondag ga ik weer solderen.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 31 januari 2008 04:13 PM
  [ # 23 ]

dank!
Very Happy

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 31 januari 2008 06:21 PM
  [ # 24 ]

Het uitlezen van die knippercodes is essentieel… zelfs als je er verder niets mee gaat doen.
Ook in de Lexia3-diagnosecomputer (het officiële dealer-ding) is het namelijk zo dat je eerst codes MOET uitlezen voor je ze MAG wissen van de computer.
Daarom is dit ook zo’n handig kastje, veel van de storingen (met name in het veersysteem) zijn TIJDELIJKE STORINGEN die regelmatig terugkeren maar verder weinig waarde hebben en dus gewoon gewist kunnen worden.
Een permanente storing komt gewoon altijd terug (hopen we) zodat het voor een dealer/specialist niet uit zou moeten maken dat de eigenaar van een auto af en toe zelf storingen wist.

Het vreemde fenomeen doet zich, in ieder geval bij de XM, voor dat hoewel de storingen als “tijdelijk” zijn opgeslagen ze WEL een constant effect op de vering hebben….
Let wel, er bestaat niet zoiets als “electronische monteur”...

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 31 januari 2008 06:27 PM
  [ # 25 ]

Dat de zogenaamde “tijdelijke” storingen wel degelijk het veersysteem plat kunnen gooien bevestig ik bij deze ff Confused

Het mooie idd van dit kastje is dat je zelf al een heel end kunt komen voordat je bij een garage bedrijf aan klopt om eventueel wat dieper op de zaak in te gana mbv de Lexia.

Ik denk ook dat je het moet zien als een soort eerste hulp ipv de chirug.

Helemaal top zou het worden als je een wizzard kunt vinden die het voor elkaar krijgt om de pulsen, knipperende led, om te zetten naar een lcd display die niet alleen de nummers toont maar ook direct ff erbij vermeld wat die code inhoud…

Of zit je dan dus met een lexia in je hand ?

@2black,
Kan je met een Lexia aangesloten tijdens het rijden ook de codes zien verschijnen ? Wat namelijk wel kan met de Lex is het monitoren van je E-kleppen tijdens rijden (open/dicht). Dit kan weer niet zover ik begrijp met het doosje van frank.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 31 januari 2008 07:09 PM
  [ # 26 ]

Het mooie is inderdaad dat je zelf kunt uitlezen om zo regelmatig terugkerende storingen te vinden, en kunt resetten om zo toch fatsoenlijk te kunnen rijden. Het duurt toch maar 2 minuten om te doen.

Gompy, ik heb wel nog geinventariseerd wat ik nodig zou hebben om digitaal de pulsjes te tellen en een secondenwijzer te integreren zodat je precies langgenoeg zou drukken, maar daarvan werd het kastje meer dan 80 euro aan materiaal, en een eeuwigheid sodleren.

Ik heb bovendien ook nog voor de type 1 geprobeerd direct op de accu knijpklemmetjes te maken zodat je geen ellelange snoeren krijgt, maar ok dat werd direct onbetaalbaar. Dus nu blijft de type 2 zoals ie was, de type 1 krijgt een wat langer snoer om van binnenuit bij de diagnose stekker onder de kap te komen, en een andere pin voor het contact met de stekker.

Zelf in ieder geval behoorlijk blij met het geräd, ze veert nog steeds fantastisch, omdat de computer iedere dag (het is nog nieuw voor me he) wordt uitgelezen en gereset.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 31 januari 2008 07:19 PM
  [ # 27 ]
gompy58 schreef:

Of zit je dan dus met een lexia in je hand ?

@2black,
Kan je met een Lexia aangesloten tijdens het rijden ook de codes zien verschijnen ? Wat namelijk wel kan met de Lex is het monitoren van je E-kleppen tijdens rijden (open/dicht). Dit kan weer niet zover ik begrijp met het doosje van frank.

Dan zit je dus met een Lexia3 in de hand lijkt me ja…

De Lexia geeft niet altijd zomaar het codenummer van de storing nee… althans is mij nooit opgevallen… Lexia zegt gewoon “tijdelijke storing: stuurhoeksensor” o.i.d.
Bij motorstoringen komen die codes vaak wel mee, maar dat is omdat die codes volgens een internationale standaard zijn opgesteld.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 31 januari 2008 11:14 PM
  [ # 28 ]

Zo, twee type 1’s klaar, ik zal de gelukkige bestellers een mailtje sturen!

Mn eigen v6 had de volgende meldingen;
21 rempedaalsensor
24 snelheidssensor
25 hoogtesensor

Ik heb m maar gereset, lampje gaat direct weer branden (heerlijk dat het werkt! ) en binnenkort eens kijken wat er gebeurt.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 31 januari 2008 11:57 PM
  [ # 29 ]

Nu vraag ik me wel 1 ding af.

Als het lampje niet brand… dan betekend dat dat er storingen zijn.

Als je de boel reset, zijn de storingen weg en brand het lampje.

Kun je nu de conclussie trekken dat er geen storingen zijn als het lampje brand…

Dan ben ik heeeeeeel benieuwd of er morgen een storing uitkomt als ik de boel uitlees.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 01 februari 2008 12:04 AM
  [ # 30 ]

Die conclusie kan je trekken ja Wink  Brandend lampje betekent geen meldingen in je systeem…
Daar is dat lampje voor…

Ik heb trouwens vandaag mn uitleesdinges in ontvangst genomen Cool  Morgen is kijken of het wil lukken…

Xsara Coupe

Profiel  
 
 
2 van de 39
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook