Beste mensen,
Mijn huidige CX is een 2200 Pallas van 76 met 95.000 km. Helemaal geen roest en behandeld met Dinitrol door Gosliga in Leeuwarden.
Probleem; Tijdens een natte periode wordt de bodem van m’n kofferbak zeiknat en dan alleen aan de rechterkant tot ongeveer het midden. Achter het rechterzijschotje (bij het rechterachterlicht) bevindt zich dan een soort binnenmeertje bovenop de vette Dinitrol. De hele kofferbak en klep wordt dan hlemaal vochtig van de condens. Tot op heden nog geen roest te bekennen.
Ik heb (bijna) alles gedaan om te ontdekken waar het water vandaan komt. Ik kan echter niets vinden.
Klinkt dit als een bekend probleem / wie heeft een tip in de goede richting?
groet
Rinus

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mijn eerste gedachte is roest onder de achterruit. Of roest boven de achterruit. Het is een behoorlijk zwakke plek, die rand rondom de achterruit. Schroef die RVS strip boven eens eraf en kijk er eens onder.

Totaal aantal Berichten: 782
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Bij mij kwam er ook water in de achterbak. Dit kwam via de achterruit naar binnen, die zat bij mij niet goed vast meer. Ik denk inderdaad dat je daar het probleem in de buurt moet zoeken.

Totaal aantal Berichten: 755
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Wat heb je allemaal gedaan? Wat mij al enige malen geholpen heeft is het gewoon naspelen. Dus waterspuit er op en dan maar kijken waar het water naar binnen komt. Maar misschien heb je dat al geprobeerd?
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )

Totaal aantal Berichten: 782
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Ik heb er een emmer water overheen gegooid (met kofferbak open en dicht) en ff gekeken, maar de watergootjes enzo werkten prima en ik zag verder nergens water uit komen.
Maar toen ik later de achterruit van binnen droog aan het maken was en het bleek dat daar beweging in zat begon ik te vermoeden dat het via de randen naar binnen lekte, en sinds de ramen weer goed vast gekit zitten heb ik idd nog geen last gehad van vocht… zowel in de cabine als in de kofferbak. Maar goed… daar lag het bij mij dus aan, maar bij mij was het ook verschrikkelijk vochtig in de cabine.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Verder kunnen de wielbakken (binnenzijde) natuurlijk ook ver weg zijn. Dat kan je niet zien door de bekleding heen. Ook vlak achter het achterlicht is een rotplek, want daar blijft in de wielbakken veel vuil hangen. Het kan in dit geval vanalles zijn. Moeilijk te beoordelen per comprutser.