229 van de 277
« Eerste  < Vorige 227 228 229 230 231 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 11 april 2014 06:41 PM
  [ # 3421 ]
EW schreef:

Ik scoor op LPG beter dan menig C5-rijden op het C5-forum op benzine….

bartjes schreef:

Onder het motto ‘op gas kun je beter koken’ zijn er wat cijfers bekend over LPG uitbouw & herkeuren van oldtimers: klik


Ja allemaal leuk en aardig die G3, maar de discussie ging natuurlijk in eerste instantie over het artikel dat Bartjes postte.
Vreselijk jammer dat nog goede installaties waar mensen soms nog best kort gebruik van maakten alweer uit de oldtimers worden gesloopt enkel vanwege een merkwaardige dwaling in de nieuwe regelgeving. Gasrijders hadden natuurlijk gewoon van de overgangsregeling gebruik moeten kunnen maken.

JW

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 april 2014 06:42 PM
  [ # 3422 ]

En dieselrijders!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 11 april 2014 06:44 PM
  [ # 3423 ]

Inderdaad.

JW

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 11 april 2014 06:52 PM
  [ # 3424 ]

Nee. Juist niet.

Nu zijn de oude bakken geschikt voor kilometervreten tenminste betaalbaar.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 april 2014 07:00 PM
  [ # 3425 ]

In aanschaf ja, maar niet in exploitatie.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 11 april 2014 07:02 PM
  [ # 3426 ]

Maar als je een auto serieus gebruikt is de motorrijtuigenbelasting maar een fractie van de exploitatiekosten.

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 11 april 2014 07:11 PM
  [ # 3427 ]

Zucht

JW

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 11 april 2014 07:17 PM
  [ # 3428 ]

kiss

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 11 april 2014 07:51 PM
  [ # 3429 ]

Wat EW zegt idd. Kwestie van rekenen en voor jezelf bepalen of je het ervoor over hebt om LPG te blijven rijden. Destijds heeft men ook meteen geïnvesteerd in een LPG installatie van 1000-1500 euro om maar zoveel mogelijk gebruik te kunnen maken van goedkope LPG.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 april 2014 08:21 PM
  [ # 3430 ]
EW schreef:

Maar als je een auto serieus gebruikt is de motorrijtuigenbelasting maar een fractie van de exploitatiekosten.

Maar daar heb ik ‘m 2 jaar geleden niet voor gekocht, voor serieus gebruik.
Zou een auto zijn voor erbij, als hobby, voor vakanties, bezoek van evenementen, clubritten e.d.
Met een klassiekerverzekering met de beperking tot 7.500 km/jaar.

Nu ik er € 120,-/maand aan MRB voor moet betalen, wordt de auto dus wel gebruikt voor woon/werk e.d.
Anders zijn het wel heel dure km’s.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 13 april 2014 12:35 AM
  [ # 3431 ]

Belastingpapiertje is binnen..

Gelijk maar betaald het kwarttarief….

Profiel  
 
martijntje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 07-02-2007

Gepost: 13 april 2014 12:53 AM
  [ # 3432 ]
René Jongejan schreef:
EW schreef:

Maar als je een auto serieus gebruikt is de motorrijtuigenbelasting maar een fractie van de exploitatiekosten.

Maar daar heb ik ‘m 2 jaar geleden niet voor gekocht, voor serieus gebruik.
Zou een auto zijn voor erbij, als hobby, voor vakanties, bezoek van evenementen, clubritten e.d.
Met een klassiekerverzekering met de beperking tot 7.500 km/jaar.

Nu ik er € 120,-/maand aan MRB voor moet betalen, wordt de auto dus wel gebruikt voor woon/werk e.d.
Anders zijn het wel heel dure km’s.

tja en daar gaat het soms mis. Heb ook een dieseltje die ik voornamelijk voor plezierritjes naar Frankrijk gebruikte. 7500 km per jaar. Nu ook maar woon-werk en km’s voor de baas ermee. Ik heb daarnaast nog meerdere andere jaren 80 auto’s. Vandaag het kwarttarief betaald voor een bx waar ik sinds juni vorig jaar 735 km mee heb gereden.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 13 april 2014 11:26 AM
  [ # 3433 ]

Ook net betaald voor de mehari 4x4.
Niet vergeten dat ik december niet mag rijden.
Denk volgend jaar maar gewoon ga betalen. 3 maanden niet rijden vind ik niks.
Zeker met zon wintertje van dit jaar.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11629
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 april 2014 07:46 PM
  [ # 3434 ]

Zo, de Ford Capri zit nu ook in de overgangsregeling.

Het gekke is dat er voor de BMW van m’n vader uit maart ‘74 nog geen rekening is verschenen. Zouden er dan toch nog wat gevallen tussen wal en schip raken omdat ze zo laat zijn met doorvoeren?

Nou ja, en anders verschijnt de nota vanzelf.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 april 2014 07:54 PM
  [ # 3435 ]

Mijn SM is van februari 74. Ook geen rekening gekregen. Voor de Saab wel (overgangsregeling) en voor de Audi ook. (volle mep, dus de schorsing in en daarna naar de sloop)

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
229 van de 277
« Eerste  < Vorige 227 228 229 230 231 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook