233 van de 277
« Eerste  < Vorige 231 232 233 234 235 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 25 juni 2014 08:07 PM
  [ # 3481 ]

Ik heb vandaag ook een uitspraak op mijn bezwaarschrift ontvangen van de belastingdienst. Ik heb bezwaar gemaakt tegen de aanslag die ik heb gekregen voor mijn cx 2500 diesel. Nu staat er in deze uitspraak nota bene vermeld:
“Uw motorvoertuig voldoet niet aan de voorwaarden van de vrijstelling. Wel komt u in aanmerking voor de overgangsregeling.”  Ik begrijp er niets meer van. Een diesel van 33 jaar oud komt hier natuurlijk niet voor in aanmerking. Zou ik nu met deze uitspraak mijn voordeel kunnen doen door te bellen met de betaaladministratie van de Belastingdienst dat ik kennelijk een foutieve, dan wil zeggen voor het volle pond,een aanslag heb ontvangen en betaald. De nieuwe acceptgiro voor de volgende 3 maanden heb ik overigens vorige week al weer ontvangen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25387
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 juni 2014 09:19 PM
  [ # 3482 ]

Deze brief moet je even aan de oldtimer stichting doorfaxen!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 26 juni 2014 12:15 AM
  [ # 3483 ]

Doe ik.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 28 juni 2014 12:02 PM
  [ # 3484 ]

Vandaag een blauwe enveloppe.
Belasting voor de Ital.
271 euro, mer terugwerkende kracht voor het hele jaar.
Zijn ze even vergeten dat de Ital sinds 6 januari geschorst heeft gestaan en pas 2 weken uit de schorsing is?

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9867
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 juli 2014 01:14 PM
  [ # 3485 ]

Misschien een domme vraag. Zou al deze moeilijkdoenerij niet voorkomen kunnen zijn door de zaken wat meer met de omringende landen te laten sporen? Diesel en LPG meer accijns, maar geen extra MRB? Zo is het in de meeste landen geregeld.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 22 juli 2014 01:26 PM
  [ # 3486 ]

De prijzen voor diesel en LPG zijn in Duitsland al lager dan in Nederland…


(okee, met wat zoeken kan het nog wel goedkoper in NL dan in Dld, maar toch…)

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 22 juli 2014 02:43 PM
  [ # 3487 ]

Het eerste tankstation in België met LPG (Arendonk) vraagt 56 cent per liter LPG. In het dichtstbijzijnde dorp in Nederland (Hapert) kost hetzelfde 76 cent.
Ik vind het een goed initiatief en de regering kan zo aantonen dat het kwartje van Kok inderdaad een tijdelijke maatregel was.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9867
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 juli 2014 02:43 PM
  [ # 3488 ]

En in Duitsland geen extra MRB voor diesel. Kun je nagaan hoe je hier geplukt wordt….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9867
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 juli 2014 02:43 PM
  [ # 3489 ]

Weet iemand waarom mijn bijdragen altijd dubbel gepost worden? (sinds ik windows 8 heb)

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 31 juli 2014 10:29 AM
  [ # 3490 ]
jantje1948 schreef:

En in Duitsland geen extra MRB voor diesel. Kun je nagaan hoe je hier geplukt wordt….

en hoe goed onze infrastructuur geregeld is, na een vakantieperiode in het buitenland valt meteen al weer het verschil op in wegonderhoud.
we bateln dan wel meer voor het rijden, we krijgen er in dit land ook veel voor terug.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 31 juli 2014 10:32 AM
  [ # 3491 ]
jantje1948 schreef:

En in Duitsland geen extra MRB voor diesel. Kun je nagaan hoe je hier geplukt wordt….

In Duitsland worden de lokale wegen anders bekostigd. En dat is te zien ook.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 31 juli 2014 10:35 AM
  [ # 3492 ]
hogervp schreef:
jantje1948 schreef:

En in Duitsland geen extra MRB voor diesel. Kun je nagaan hoe je hier geplukt wordt….

en hoe goed onze infrastructuur geregeld is, na een vakantieperiode in het buitenland valt meteen al weer het verschil op in wegonderhoud.
we bateln dan wel meer voor het rijden, we krijgen er in dit land ook veel voor terug.

Dat is zeker waar al is het wel zo dat de opbrengsten van de bmp en mrb in het algemeen fonds gaan, net als de opbrengsten van de brandstofaccijns. Er worden met die opbrengsten dus veel meer zaken betaald dan alleen het onderhoud aan de wegen. Hoe dan ook, het onderhoud, de dekking en met name de uitbreiding van ons wegennet staan Europees gezien op zeer hoog niveau. En inderdaad, dat kost wat. Maar dan heb je wel wat!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 31 juli 2014 05:08 PM
  [ # 3493 ]

Ik kan dit beamen. Als ik België in rijd ben ik blij er weer vandaan te zijn, tenzij ik met de DS rij, dan is er niet zo’n verschil Wink
Ik heb er niet zo’n moeite mee om wat meer te betalen omdat we er kwalitatief goed asfalt voor krijgen, en meestal op de juiste plekken. Waar ik wel moeite mee heb is dat de automobilist een speelbal van de politiek is. Net als je een auto koopt die financieel goed past qua kosten per km, gaan de belastingen weer op de schop en heb je binnen een paar jaar dus een compleet onrendabele keus. Dit geldt ook voor eens ‘schoon’ bevonden auto’s.
Het systeem van België is zo gek nog niet, je betaalt wegenbelasting naar rato van motor-vermogen en in mindere mate de brandstofsoort.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 17 augustus 2014 09:16 PM
  [ # 3494 ]

Opiniestuk in het NRC van donderdag

JW

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 augustus 2014 09:50 PM
  [ # 3495 ]

Helder verhaal: doorpakken met de directeur van het Rijksmuseum. Fijn voor toeristen en vast ook anderen. Ik zou persoonlijk wel even moeten wennen aan een andere benadering van het persoonlijke autobezit. long face

Profiel  
 
 
233 van de 277
« Eerste  < Vorige 231 232 233 234 235 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook