264 van de 265
« Eerste  < Vorige 262 263 264 265 Volgende > 
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39892
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 04 mei 2019 04:18 PM
  [ # 3946 ]
jantje1948 schreef:

Bosch is al zwaar aan het inzetten op de ontwikkeling van een waterstofcel om de elektriciteit in auto’s op te wekken..

Mercedes, bmw en bosch werken samen aan een waterstofoplossing. Audi is gaan samenwerken met hyundai. Accurijden is kansloos en in één keer achterhaald als waterstofauto’s op de markt komen. En die komen er want oliemaatschappijen zijn niet gek: aan het laden van die accumeuk kunnen ze niet veel verdienen, aan het maken, verdelen en verpatsen van waterstof wel.

Ik snap die hele elektro-hype niet, en wat ik al helemaal niet snap is dat er bedrijven zijn die elektrooplossingen voor klassiekers verzinnen. Iedereen weet dat we in een tussenfase zitten en dat het rijden met accu’s een debiele oplossing is zonder toekomst.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7605
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 04 mei 2019 04:51 PM
  [ # 3947 ]

very good
En elektriciteit opwekken kan met kernenergie. Helaas is er 80 jaar lang ingezet op uranium/plutonium vanwege militaire voordelen. Thorium biedt veel betere mogelijkheden. Meer voorradig, een halfwaardetijd van zo’n 100 jaar in plaats van duizenden jaren en, niet onbelangrijk, de reactie kan niet op hol slaan. Tsjernobyl en Fukushima zijn dan dus onmogelijk. Frankrijk is al druk bezig met de ontwikkeling.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8616
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 05 mei 2019 10:19 PM
  [ # 3948 ]

20 procent van bv Australië vol leggen met zonne panelen is genoeg om genoeg waterstof te kunnen maken wereld wijd.
Het grootste probleem zit hem in distributie, maar op zich kan dat prima via de huidige gas en olie pijpleidingen en boorplatforms,

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 05 mei 2019 11:21 PM
  [ # 3949 ]
waterman schreef:

Accurijden is kansloos en in één keer achterhaald als waterstofauto’s op de markt komen.

Sterker: die is er al; de Toyota Mirai. Voor 80.000,- is ie van jou.
https://www.toyota.nl/modellen/mirai/index.json?gclid=CjwKCAjwk7rmBRAaEiwAhDGhxGITOKmWsckVjzmlcZSZvx1lUwtCJDucn9sKKeN8OJz9adxoC-vI0BoCHRMQAvD_BwE

Profiel  
 
wimb
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2547
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 06 mei 2019 07:07 AM
  [ # 3950 ]

Of de Hyundai Nexo:
https://www.hyundai.nl/hyundai-nexo

De Duitsers komen wat laat op gang.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
EW
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4731
Geregistreerd: 03-08-2004

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16V LPG-G3
Gepost: 06 mei 2019 08:16 AM
  [ # 3951 ]

Enige nadeel op het moment is het aantal tankstations.

Een kennis van mij rijdt al een paar jaar in een Hyundai met brandstofcel. Heeft er alleen een diesel naast voor als hij meer dan 170 km enkele reis weg moet

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23823
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 mei 2019 12:27 PM
  [ # 3952 ]
F.SvM schreef:

20 procent van bv Australië vol leggen met zonne panelen is genoeg om genoeg waterstof te kunnen maken wereld wijd.
Het grootste probleem zit hem in distributie, maar op zich kan dat prima via de huidige gas en olie pijpleidingen en boorplatforms,

Nee. Want het is pas vloeibaar onder druk en bij een temperatuur van 20 Kelvin…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
GS1970
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GSA Club
Gepost: 06 mei 2019 03:31 PM
  [ # 3953 ]

Waterstof is bij 1 bar vloeibaar bij 20Kelvin, of bij kamertemperatuur bij 70bar…

Bij elke variant van elektrisch rijden gaat het erom hoe je de elektriciteit opwekt, zonder oplossing daarvoor is elke vorm vrijwel zinloos. Veel beter dan batterijauto’s is een brandstof maken met elektriciteit, waterstof, of gewoon benzine uit water en CO2. Voordeel van brandstof maken is dat je daarmee de energieopslag hebt geregeld.

Ik volg dan ook met veel belangstelling het ITER-project in Frankrijk.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4013
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 06 mei 2019 04:41 PM
  [ # 3954 ]
wimb schreef:

Of de Hyundai Nexo:
https://www.hyundai.nl/hyundai-nexo

De Duitsers komen wat laat op gang.

Hij heeft nog wel een accupakket om de energie tijdens het remmen op te slaan. De vraag is hoe groot dat pakket is.
IMHO moeten we in zijn totaliteit van die accumeuk af. Een loodaccu voor de nodige stroom tijdens stilstand is mooi genoeg.

De winning van lithium en cobalt is een mileuramp en gebruikt ongeveer slavenarbeid. Enorme gebieden zijn dood, groeit niks meer.

Profiel  
 
MiGS
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 06 mei 2019 04:46 PM
  [ # 3955 ]
bogaard77 schreef:
F.SvM schreef:

... op zich kan dat prima via de huidige gas- ... pijpleidingen…

Nee. Want het is pas vloeibaar onder druk en bij een temperatuur van 20 Kelvin…

Ons aardgasnet is ook voor gasvormig brandstoftransport, dat zou wat dat aangaat moeten kunnen

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4013
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 06 mei 2019 04:50 PM
  [ # 3956 ]

Dat kan ook hoor met H2 en je kunt er ook mee koken en de CV mee stoken. En bij de pompstations kan het ter plaatse onder hoge druk worden gebracht.

Ik snap die hele hype niet over warmtepompen en andere overbodige meuk, het gebruikt allemaal elektriciteit en het net zit al bijna aan zijn max.

Het bestaande aardgasleidingnet kan gewoon worden gebruikt.

Profiel  
 
EW
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4731
Geregistreerd: 03-08-2004

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16V LPG-G3
Gepost: 06 mei 2019 07:27 PM
  [ # 3957 ]

Het aardgasnet is volgens de gasunie met uitzondering van de afsluiters (die zijn niet getest voor waterstof) geschikt.

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7605
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 06 mei 2019 07:54 PM
  [ # 3958 ]

Nou, waar wachten we op!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
wimb
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2547
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 06 mei 2019 09:35 PM
  [ # 3959 ]

Ehhh… De Duitsers.
Klinkt lullig sinds mijn vorige posting, maar in Duitsland zijn ze bezig met de omschakeling van aardgas naar waterstof. Ook in Albion doen ze er onderzoek naar.
Los van de vraag of waterstof een slim gekozen energiedrager is, zitten we ook met een bestaande infrastructuur die een enorm kapitaal vertegenwoordigt. En volgens zowel onze ooster- als westerburen is die structuur goed genoeg geschikt om van aardgas op waterstof over te stappen.

Dus ja Han, je hebt groot gelijk.

Maar goed, we dwalen af. Dit topic gaat over Milieuzones en dergelijke.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Wimlex
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 04-01-2016

- Ami 8 berline
- CX 20re
Gepost: 07 juli 2019 09:09 PM
  [ # 3960 ]

Ik ga ervanuit dat de milieuzones gaan vervallen nu schiphol mag uitbreiden.
Ja toch???

Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999


Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!

Profiel  
 
 
264 van de 265
« Eerste  < Vorige 262 263 264 265 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook