1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Rubberen "doppen" + APK
kolleke1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20

- CX 2500 Diesel
- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 15 februari 2008 01:38 AM

Aloha,

Ik heb (nog) niets over deze vraag gevonden in het forum, dus stel ik hem maar. Heeft iemand enige ervaring met het plaatsen van de rubberen bevestigingssets tussen chassis en carosserie, en zijn deze noodzakelijk voor de APK? 
Voor de duidelijkheid een http://cx-basis.de/eshop/popup_image.php?pID=1367 plaatje, dit is een set van 4, en er is ook nog een set van 6, en ik heb ze allebei nodig volgens de keurmeester, maar hij is al 3 jaar door de keuring (waaronder één van de RDW) gekomen zonder opmerkingen daarover Confused Ik begrijp het dus niet helemaal meer….

Nicole.

I don’t want to belong to any club that will accept me as a member - Groucho

If the world didn’t suck, we would all fall off

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 15 februari 2008 11:26 AM
  [ # 1 ]

Hoeveel zitten er wel op?

Citroen heeft na de eerste (het eerste?) bouwjaren een hele zooi van de rubbers, vooral bij de skis/longeurons laten vervallen, die horen er dus van fabriekswege niet onder te zitten.

Wellicht is het trouwens handig om naar een garage te gaan waar ze enige ervaring hebben met de APK van CX’en, dan heb je dit soort discussies niet.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2427

Gepost: 15 februari 2008 02:50 PM
  [ # 2 ]

mag ik een aansluitende vraag stellen:

merk je verschil met wegligging als je die ontbrekende “silentblocks"dan toch toevoegt? of als de gene die er zouden moeten zitten ontbreken of versleten zijn?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 15 februari 2008 02:59 PM
  [ # 3 ]

Zoals ik heb begrepen, is het verwijderen van een aantal van die rubbers gedaan omdat het er teveel waren, ze gaven alsnog teveel trillingen e.d. door aan de carrosserie, daarom is het aantal bevestigingspunten verminderd, maar ik heb nooit met en zonder zelf uitgeprobeerd…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 februari 2008 03:18 PM
  [ # 4 ]

Ik heb nog geen één CX gezien die ze allemaal heeft.

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 15 februari 2008 03:20 PM
  [ # 5 ]

Ik vraag me af op welke regels die keurmeester de auto afkeurt…

Emiel

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 februari 2008 03:25 PM
  [ # 6 ]

Nicole,

Die rubbers van CXbasis zouden niet eens voldoende zijn, want er missen nog wat onderdeeltjes in de vorm van een buis (afstandsbuisje) waar de bout doorheen gaat en een soort plaatwerkringen. Kom anders even langs, ik het er hier nog wel liggen, mocht je echt geld uit willen geven. Laat je garage anders even met een dealer bellen of iemand die er wel verstand van heeft. Of breng haar ergens anders. Het heeft allemaal al lang genoeg geduurd.

Wat je ook nog zou kunnen doen is je garage laten zien, dat ze van fabriekswegen niet zijn geplaatst. Binnen in de auto zijn de plaatsen waar ze niet aanwezig zijn in de fabriek afgekit. Ze hebben er dus nooit gezeten. Je moet voor de lol maar eens kijken.

Profiel  

kolleke1
< 100 berichten
Rank

- CX 2500 Diesel
- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 15 februari 2008 03:26 PM
  [ # 7 ]

@ Evan,

Ik zou het verschil niet weten, en ik kan me niet voorstellen dat ik 9 van die dingen in één jaar onderweg verloren ben (ja, er zit er nog maar één onder). Verder heb ik idd besloten om mijn wagen eens naar een ander te brengen die meer kijk heeft op deze zwevende dames.

Zoals ik heb begrepen, is het verwijderen van een aantal van die rubbers gedaan omdat het er teveel waren, ze gaven alsnog teveel trillingen e.d. door aan de carrosserie, daarom is het aantal bevestigingspunten verminderd

Zou dus prettig zijn als ze er niet weer onder zouden moeten, want het is een Evil or Very Mad karwei.
Dit ga ik dan ook eens verder bekijken.

Dank voor de tips,
Nicole.

Profiel  

kolleke1
< 100 berichten
Rank

- CX 2500 Diesel
- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 15 februari 2008 03:32 PM
  [ # 8 ]

Wendela,

Je hebt dat ooit eens tegen ons gezegd, dat ze er vanzelf onderuit donderden, dus ik vond het idd niet zo’n probleem toen ik het hoorde dat ze er niet tussen zaten, het verontrustte mij een beetje omdat ik niet weet of de APK regels aangepast zijn in de tussentijd.

Profiel  

ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 735

Gepost: 15 februari 2008 04:10 PM
  [ # 9 ]

Laat je auto gewoon ergens anders keuren,het is onzin dat ie daarop word afgekeurd.
Heb het nog nooit meegemaakt.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  

kolleke1
< 100 berichten
Rank

- CX 2500 Diesel
- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 15 februari 2008 05:27 PM
  [ # 10 ]

Wat ik dan ook ga doen!

Nicole.

Profiel  

kolleke1
< 100 berichten
Rank

- CX 2500 Diesel
- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 15 februari 2008 09:48 PM
  [ # 11 ]

Even een update: Dinsdag wordt ze opnieuw gekeurd bij een Citroen-garage (zal je zien dat er wat anders mee mis is…)

Nicole.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 februari 2008 11:34 PM
  [ # 12 ]

We gaan gewoon duimen. Houd ons op de hoogte!

Bij wie laat je nu keuren dan?

Profiel  

kolleke1
< 100 berichten
Rank

- CX 2500 Diesel
- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 28 februari 2008 10:47 AM
  [ # 13 ]

En het resultaat is: goedgekeurd! Door Jansen in Breda. Uiteraard waren er wel wat andere dingen die gerepareerd moesten worden, maar geen woord over de “doppen” .

Voortaan dus geen garage meer waar we onze bedrijfswagens laten doen…

Dank voor alle tips: we zweven weer!  Very Happy

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 28 februari 2008 10:54 AM
  [ # 14 ]

Gefeliciteerd. Ga je de ambulance nu ook inzetten als bedrijfswagen? Zo af en toe voor de lol, omdat het zoveel beter rijdt. Lijkt me ook best een goede reclame. Het zien van zo’n auto blijft mensen, klanten bij.

Profiel  

kolleke1
< 100 berichten
Rank

- CX 2500 Diesel
- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 28 februari 2008 07:54 PM
  [ # 15 ]

Nou, dat zal sporadisch voorkomen, meestal hebben we onze bussen goed vol. Maar we hebben wel een paar adresjes waarbij we dat zouden kunnen doen Grin

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook