als ik sóchtends of waneer dan ook met de prestige weg wil slaat ze met koude motor iedere keer af als ik moet stoppen bij bijv een stoplicht of bij het terugschakelen, en remmen met links is dikke shit
wie kan mij vertellen waar dit euvel evt aan kan liggen? heb het stationair iets omhoog geschroefd maar mocht niet baten en loopt nu zo,n 1100/1200 toeren.
het gaat om de 2400 motor..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
niemand?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Eenmaal op bedrijfstemperatuur is er niets meer aan de hand?
inderdaad op temperatuur heeft ze nergens last van.
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb totaal geen moer verstand van die blokken, maar toch even een wilde gok wegens weinig respons…
Is het toevallig de warmelucht-aanvoerslang?
mmm zou goed kunnen, maar zo te zien zitten alle slangen op hun plek..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Waarschijnlijk is je extra luchtklep aan vervanging toe.
Deze zit achter op het blok en is verbonden met 2 slangen en een Bosch stekker.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
scheelt, die extra luchtklep heb ik nog wel liggen ergens.. zou het niet de luchtmassmeter zijn? die buis die er boven op zit boven het luchtfilter is ook getaped..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
En hoe zit dat dan met die bedrijfstemperatuur? Dan is er niets meer aan de hand. Kan je dat dan verklaren, trxke?














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
De extra luchtklep geeft de motor extra lucht zolang de motor temperatuur onder de 60 graden zit.
Daarom is er dus geen enkel probleem bij warme motor, dan moet namelijk de klep volledig dicht zijn en komt er dus geen lucht meer door.
Extra lucht betekend bij een LE-jetronic ook extra brandstof (de benzine inspuiting word berekend op de aangezogen lucht)wat de koude motor dus nodig heeft om te blijven draaien bij stationair.
Een niet goed opengaande extra luchtklep is de meest voor de hand liggende oorzaak voor dit probleem bij de CX.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
hardstikke duidelijk ga het checke
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
trxke schreef:Waarschijnlijk is je extra luchtklep aan vervanging toe.
Deze zit achter op het blok en is verbonden met 2 slangen en een Bosch stekker.
neem aan dat je dat ding boven de benzinepomp bedoelde toch, met die twee stekkertjes erboven op? heb het vervangen en ze doet het weer
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
xm'metje schreef:trxke schreef:Waarschijnlijk is je extra luchtklep aan vervanging toe.
Deze zit achter op het blok en is verbonden met 2 slangen en een Bosch stekker.neem aan dat je dat ding boven de benzinepomp bedoelde toch, met die twee stekkertjes erboven op?
heb het vervangen en ze doet het weer
Als ik je goed begrijp heb je het over de klep voor verhoogd stationair toerental wanneer de airco aan gaat.
Deze zit boven/naast het benzinefilter (de benzine pomp zit onder de wagen naast de dwarsbuis van het achter subframe)
Dit zou normaal niet de oorzaak kunnen zijn maar als het hier mee opgelost is zat er waarschijnlijk een luchtslang niet goed op…
Is het stationair toerental niet verhoogd bij warme motor na het vervangen ?
De extraluchtklep zit achter op het blok boven de oliefilter en is verbonden met 2 luchtslangen en 1 Bosch stekker.
Te zien op deze foto:
En zo ziet ze er ongemonteerd uit:
http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=32&products_id=1425
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
dank je bedoelde ook benzine filter
ops:
idd is het stationair iets verhoogd alleen waneer warm, maar ze blijft koud wel aan, zal nog een keer opnieuw kieken bedankt !
ps heb je de condensator al?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Goed dat ze nu koud al blijft lopen , toch verdenk ik nog de extraluchtklep achter op het blok.
Stationair toerental zou warm maar rond de 850t/m mogen zitten als die klep werkt.
Condensator is nog niet aangekomen, de Belgische post werkt spijtig genoeg niet zo snel als in Nederland
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.