Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Aiii das klote zeg!!
Mocht die bak er nou toch weer vanaf gaan, doe dan ff dat trucje met die 2 parkertje, das een stuk bedrijszekerder. De orginele oplossing met die stomme bus is wel zodanig slap. Ik heb nu 3x de schroefjes toegepast en geen problemen gehad met het terugplaatsen van de bak, zelfs met het aanraken van de hevel bij het terugplaatsen was geen probleem.
Nja, hopen dat het nu dadelijk in elkaar zit… en blijft!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Hij is nog bezig om alles in elkaar te zetten, tripoide huis en de rest van de as. Mighel is even niet aanspreekbaar over de auto haha, maar ging ging gewoon kijken of het werkte, en zoniet dan was er schijnbaar ook nog een manier om het van de buitenkant te odne.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ben ondertussen weer “ontchagerijnigd”. Ik was de drukverdeler op zn plek aan t duwen terwijl ik hem vastdraaide (ik lag onder de auto), met mijn pols duwde ik (onbewust) de koppelingshevel de verkeerde kant in; klak bus weer los. Ik heb even geg*dverd en de bumpers hebben een paar schoppen gehad
De bus heb ik via het inspectiegat nog opnieuw weten vast te smelten. Hij zit nu niet meer super, maar het houdt. Als de bak er weer af gaat, gaan er idd parkertjes in (ik had teveel vertrouwen in mijn smeltkunsten).
Ondertussen de tripoide in elkaar gekregen (ik wist niet dat die buitenste ring van de tripoide kon draaien ) en dat heeft wel ff tijd gekost.
Verder zit zoals gemeld de drukverdeler (niet de hoogteregelaar) vast.
De koppeling lijkt te werken. Morgen nog olie erin, kvs slangen aansluiten en vullen, en dan rijden.
mocht die nylon bus nog kapot gaan; het lijkt erop dat die bus ook vanaf de buitenkant te vervangen is (zonder de bak eraf te halen).
Je kunt de bus smelten via de inspectiegaten, en de bus erop duwen moet via het gat van de koppelingshevel kunnen.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Nou, hoe dan ook ben je goed opgeschoten!
Om je een hart onder de riem te steken…
Bij het wisselen van de koppeling van de TRi gebeurde mij hetzelfde!
Toen we de auto helemaal afgebouwd hadden kwamen we er pas achter dat die nylon bus weer stuk was (stom…. hadden we eerder kunnen checken) en vervolgens kreeg ik de tip van Jan (chinco) om de parkertruc toe te passen, voor mij betekende dat weer heel de zooi loshalen (dat het via het gat zou kunnen is niet in mij opgekomen trouwens!) en daarna heb ik dus de parkertruc toegepast. Ook bij de Chic waar ik 2 maandjes geleden een nieuwe koppeling ingezet heb heb ik hetzelfde toegepast. HEt kost niets en is wel een serieuse versteviging van het geheel. Het smelten lukte mij ook maar ik was er niet gerust op, de parkers voelen heel wat steviger aan. Leuk is het niet maar als het moet, moet het. Als je het nou weer goed hebt kunnen verbinden dmv smelten dan zou ik het gewoon laten zitten, de orginele constructie is ook zo, maar voor de volgende keer idd die parkers toch gebruiken.
Iig mooi dat je al zover bent, en als je dadelijk klaar bent kan het alleen nog maar genieten beteken.
Hoe dan ook…. geef nooit op!! (ook mijn keuze) je rijdt een BX omdat het van die eigenwijze bakkies zijn, dus mag je zelf ook een beetje eigenwijs zijn natuurlijk
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Eigenwijs idd, maar er moet natuurlijk wel genoeg plezier tegenover de “elende” staan.
Maareh vandaag alles in elkaar gekregen, alleen heb ik nog een losse stekker over. Het is een 3polige zwarte stekker die uit dezelfde bundel komt als die van de luchtmassameter. iemand een idee waar die op moet?
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Misschien van je BDP sensor?
of je achteruitrijschakelaar?
dit zitten beide op de bak.
alleen heb ik nog een losse stekker over. Het is een 3polige zwarte stekker die uit dezelfde bundel komt als die van de luchtmassameter. iemand een idee waar die op moet?
Gevonden.
De auto staat weer op z’n eigen pootjes, en heeft de eerste meters gereden.
Zodadelijk even de auto schoonmaken, en dan een echte testrit
Woehooooo, hij koppelt lekker licht.
Het enige “urgente” aan deze auto blijft nu nog het veersysteem. Ik voel tijdens het sturen de pomp werken, dus de voorraadbol doet maar weinig. Deze binnenkort eens vervangen, en hopen dat het daarmee opgelost is.
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
Mechuccio schreef:Misschien van je BDP sensor?
dit zitten beide op de bak.
Of de diagnose stekker. Bij mijn GTI zwerft er bij de bak ook een stekker los.
mpostma schreef:Mechuccio schreef:Misschien van je BDP sensor?
dit zitten beide op de bak.Of de diagnose stekker. Bij mijn GTI zwerft er bij de bak ook een stekker los.
De stekker moest aan een andere stekker, waar om de draad alufolie zit gedraaid (lekker duidelijk he). Die draad loopt naar het blok, waar ie voor dient weet ik niet. Maar dat boeit ook even niet; HIJ DOET HET
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gefeliciteerd!!!
en nu genieten!
Net even de testrit gedaan:
Nu weet ik weer waarom ik een Gti wilde
Hij rijdt lekker, trekt als een gek (had net een audi S(3?)nogwat station voor me, en die kon ik redelijk bijhouden), en de koppeling kun je bedienen met je kleine teen.
2DO:
(in volgorde van prioriteit)
- Over 100 km alles nog eens nadraaien en controleren op lekkage
- Carkit inbouwen vanuit de duiville
- LHM verversen en voorraadbol
- Nieuwe koplamp (steenslag gat)
- De auto polijsten
- Raamstijlen spuiten
- Banden+ evt velgen (als we iets leuks zien)
- Grote beurt (remblokken, olie, kvs, enz)
- Dashboard lampjes
- Goede speakers inbouwen, en radiobedrading fatsoeneren
- Plip zoeken (ik heb nu een halve plip, geen onderkant)
- Slotenset vervangen (nu 2 verschillende sleutels en een rot contactslot)
- Alle roest wegwerken
Kortom nog genoeg te doen, tijd zat, nu nog een deal sluiten met de staatsloterij
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Mooi hoor!
Ik moet zeggen dat ik hem ook erg lekker vond rijden toen ik hem had, hij gaat er goed vantussen!
Weet je trouwens zeker dat je die carkit 2x moet overbouwen?
Maar veel plezier ermee hoor! nu heb je voor schijntje een lekker wagentje te pakken waar al meteen een mooie band mee is ontstaan door de ontberingen van de afgelopen 2 weken!
Binnenkort maar eens een keertje meeten! lijkt me erg leuk om de XB weer eens te zien!
Mechuccio schreef:Mooi hoor!
Ik moet zeggen dat ik hem ook erg lekker vond rijden toen ik hem had, hij gaat er goed vantussen!
Weet je trouwens zeker dat je die carkit 2x moet overbouwen?
uuuuuuuuuh…....
een voor de pasagier, een voor mij?
uhm, nee. Idd stond die verkeerd in de lijst (nu ge-edit).
Net even de bestuurdersstoel gedemonteerd, en de bekleding in de wasmachine gekieperd, even kijken of dat werkt.
En nu gaan we even aan de slag met een potje wax, eens kijken of we de doffe plekken uit de lak krijgen. Als t lukt krijgen jullie foto’s!
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
Ik wil em lenen volgend weekend, ff vlammen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:vlammen.
Haha, met een 8 klepper?