12 van de 29
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Mighel’s Gti; wordt gesloopt
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 07 augustus 2008 07:46 PM
  [ # 166 ]

Mighel   Geplaatst: 07 Aug 2008 12:22   Onderwerp: 

————————————————————————————————————————

@stan;

dat is het niet, hij slaat ook af op de snelweg bij 140 km/u constant
Of midden op een kruispunt bij 20 km/u

Maar ik ga zo eens even de relais wisselen. En anders voorbumper er af, en kabels inspecteren.

een dergelijk probleem heb ik met een zx gehad bleek later de toerentalsensor te zijn.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 07 augustus 2008 07:53 PM
  [ # 167 ]

nou even het relais los gehad om te kijken of die van de deauville hetzelfde is. Niet dus.
Relais weer terug gezet, maar nu doet ie het echt niet meer. Startmotor draait nog wel, benzine pomp niet, en starten doet ie ook niet. Ook gaat het ecu/motorstoringslampje niet meer aan.  Crying or Very sad

Dus nu maar even een nieuw relais gaan zoeken. Weet iemand op welke poot van de ecu de voeding binnenkomt?? dan kan ik mocht een nieuw relais niet helpen even gaan meten.

Als optie houdt ik ook de Bdp-sensor open, weet iemand hoe je die ook alweer kunt doormeten?

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 07 augustus 2008 08:21 PM
  [ # 168 ]

net ipv nieuwe relais halen, maar even de relais doorgemeten.

Ze werken allemaal zoals het hoort.  ConfusedConfused:

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
FransTBX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 167
Geregistreerd: 30-12-2006

Gepost: 07 augustus 2008 11:29 PM
  [ # 169 ]

Tja dat is de wereld van de valse relais, als je kijkt doen ze het en als je dan op ze rekent stoppen ze er mee. Het is gewoon een slijtageonderdeel, dus niet te zuinig en gewoon twee (MM én benzinepomp) nieuwe standaard werkstroom relais er in van een gedegen Duits fabrikaat bij voorkeur.
Je indicatie dat ie ineens helemaal niet meer startte en het MM lampje ook niet brandde spreekt boekdelen: er wordt geen spanning geleverd.
Ik heb van Bosch het schema van de Motronic 1.3 in pdf. Als je me even je EMail adres PBeet, dan stuur ik die naar je toe.

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 08 augustus 2008 02:56 AM
  [ # 170 ]

@ frans:

alvast bedankt voor het schema.

@allemaal:

Net nog even met de multimeter rond gesnuffeld, en wat blijkt. De stuurstroom voor het relais van de ECU klopt niet. Als alles uit staat dan staat er op de stuurstroom + 3,5 volt ten opzichte van massa, en op de stuurstroom-, 0,5 volt.
Als de auto op contact staat staat er over de stuurcontacten 4 volt. Dat is dus veel te weinig, en het relais doet dan niets.
Dit alles is gemeten op de contacten, zonder het relais erin.

Dus even het relais overbrugd, en TADA hij doet het weer Laughing  Laughing


Dat betekent dus kabelbreuk of een slecht contact ergens (ik vermoed het laatste). Morgen dus eens stekkers en kabels meten.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 08 augustus 2008 03:53 AM
  [ # 171 ]

Kijk aan. Het antwoord op je poll geef je zelf al Very Happy

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 09 augustus 2008 02:49 AM
  [ # 172 ]

Vandaag even contactjes schoongemaakt, ze hadden hier en daar groene bloemkool. Dus contactreiniger gehaald, en op zoek naar een tandenborstel met staaldraad-haartjes. De eerste al snel gevonden, de laatste niet.
Na wat schoonmaken werkte alles weer naar behoren (ookal was het nog wat groen), voor 10 km. Dus op de A2 (geuselt maastricht) viel de motor weer uit, en de auto maar even geparkeerd op de rechterstrook (geen vluchtstrook daar Laughing ).
Even met een paperclip het relais overbrugd en de resterende 20 km gereden zonder protest.
Morgen toch maar eens zo’n staaldraad-tandenborstel zoeken, en contacten poetsen.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 09 augustus 2008 12:38 PM
  [ # 173 ]

Een nieuw relais wellicht?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 09 augustus 2008 08:32 PM
  [ # 174 ]

nope,

het relais krijgt nu helemaal geen stuurstroom meer (nog 0,7 V).
En het relais blijft goed schakelen bij testen(+/- 20 keer getest).
Maar nu met behulp van het schema van FransTBX eens gaan meten waarom er geen stuur/schakelstroom komt

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 09 augustus 2008 10:16 PM
  [ # 175 ]

rammelen aan het contacktslot helpt niet?

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 10 augustus 2008 01:27 AM
  [ # 176 ]

Thnx voor alle hulp, het probleem is opgelost.

Vandaag besloten om te gaan meten, want “meten is weten”. Met het schema van FransTBX, en de multimeter ben ik aan de slag gegaan.
Na het demonteren van de bumper, en het rechterspatbord (daar loopt de bekabeling) en bekleding aan passagierskant, kon ik gaan meten. Het draadje bleek wel stroom te krijgen, maar niet door te geven.
Het draadje voor de stuurstroom van het relais bleek doorgerot aan de binnenzijde waar hij door het spatbord gaat. De isolatie van het draadje leek niet beschadigd, maar toch was het koper aan de binnenkant helemaal weg. Dus een nieuw draadje getrokken, en hij doet het nu weer.
Nu nog even het interieur weer terug schroeven en dan is de Gti weer in orde Very Happy

Thnx voor het meedenken.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 16 augustus 2008 11:32 PM
  [ # 177 ]

Vandaag nog even creatief geweest. De versleten Gti velgjes even gespoten in Motip 04010. Is een iets donkerder metalic grijs. Ziet er netjes uit (behalve dan dat de ventielen nu ook zilver zijn Laughing ):

Oude kleur
 

 

Nieuwe kleur:
 

 

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 16 augustus 2008 11:50 PM
  [ # 178 ]

Welke kleur heeft jouw BX? Als ik het goed zie is dit ook Gris Dolmen. Ik denk dat ik mijn LM velgen ook in deze kleur ga spuiten. Heb je de velgen trouwens nog voorbewerkt voordat je ze ging spuiten en zoja wat heb je dan allemaal gedaan?

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 17 augustus 2008 12:15 AM
  [ # 179 ]

Nee, dit is geen Gris Dolmen. Ik gok dat deze GTi Gris Cristal is?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 17 augustus 2008 12:26 AM
  [ # 180 ]

Oja Surprisedops:  Nu zie ik het inderdaad ook. Zou niet weten hoe ik op Gris Dolmen ben gekomen dan, zal wel met de inkijkhoek te maken hebben gehad die ik had met mijn beeldscherm ja ik weet het, een goede smoes, maar ik denk dat deze velgkleur ook wel goed kleurt bij Gris Dolmen. Ik heb er nu namelijk gewoon dat velg zilver opzitten, maar dat lijkt me te licht en lijkt me niet echt mooi.

Profiel  
 
 
12 van de 29
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook