2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Xm serie 2 raammechanisme repareren
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 28 februari 2008 10:57 PM
  [ # 16 ]

Ja, of je zet de stekker over, want de functie van 12v en aarde moet er hoe dan ook op.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 07 maart 2008 10:07 PM
  [ # 17 ]

Zo, is het nou a"l gelukt?

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 07 maart 2008 10:35 PM
  [ # 18 ]

Heb hetzelfde probleem: raam aan bestuurderskant is stuk. Ik rijd er al een tijdje mee rond omdat ik een beetje huiverig ben om ernaar te kijken. Bij de BX heb ik nogal wat plugjes stuk gemaakt. De motor geeft wel een ‘tik’ bij het indrukken maar respons is 0,0. Opmerkelijk is het feit dat de ‘tik’ hoorbaar is aan bestuurderskant, terwijl het toch echt de schakelaar is van de passagierszijde!

Heeft iemand een id?

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 07 maart 2008 10:49 PM
  [ # 19 ]

Ha Archi, tis me niet helemaal duidelijk welk raam en welk knopje het niet doen, maar dat kan aan mij liggen Surprisedops:
Maar met enig beleid kun je het deurpaneel heel goed loskrijgen zonder te slopen. En niet vergeten eerst alle boutjes los te maken. Maar of het motortje kapot is of dat er wat anders aan scheelt, geen id. Sorry.

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 08 maart 2008 09:10 AM
  [ # 20 ]

Als je achter het stuur zit heb je 2 knopjes, links in het deurpaneel. Het meest linkse knopje (met de 2 stippen) geeft wel geluid maar geen respons (dat is toch de schakelaar voor het andere raam?). Het andere knopje met 2 pijltjes reageert helemaal niet.

Zal er toch aan moeten geloven om het paneel los te maken, vrees ik.

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 08 maart 2008 11:19 AM
  [ # 21 ]

Het linkerknopje is voor het linker raam, het rechter knopje voor het rechter raam. De bolletjes zijn om met 1 keer drukken het raam in een keer naar boven of beneden te doen. De pijltjes zijn voor handmatige bediening.

En als beide ramen het niet doen vrees ik dat de beide motoren teveel weerstand hebben gehad en zinj doorgebrand. Geen rariteit, dus open maken die hap en de boel controleren.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 02 juli 2008 02:56 AM
  [ # 22 ]

Ik zal jullie even bijpraten over mijn vastgelopen raammechanisme in mijn XM.

Volgens autosloper ‘Franse Auto’s’ zijn er 3 varianten mechanismen.
Die van mij was een dure en was niet bij hem verkrijgbaar. Op naar de
dealer dus maar. Die ging even rekenen;
-mechanisme 510,-
-een-of ander modificatiesetje 20,-
-werkloon, schatting 140,-

met andere woorden ongeveer 670,- !!! Het goede nieuws was dat het op
voorraad was en dus evt. binnen een dag ter plaatse.

Ik besloot een poging te wagen het zelf te repareren zoals beschreven
in AE 31. Daarvoor heb ik bij Karwei handremkabels gekocht. Twee in
een doosje voor 2,35.

Ik zal jullie niet vervelen met alle handelingen. Die zijn zoals
beschreven in de AE of ook in de XMNL-files. Het grote verschil met de
beschrijving is dat ik geen dekseltje hoefde uit te boren. Gewoon de 3
torxjes losmaken en uit elkaar halen. De kabel was inderdaad doorgeroest.
De handremkabels passen goed, ff op lengte maken etc en het hele spul
terug in de portier. Dat was nog het lastigste want door de extra
SIPS-balk in de portier bij serie 2+ is het allemaal wat krap.

Ik hoef jullie niet uit te leggen dat ik nu met een hele vette grijs
achter een welverdiend biertje zit. Drie uurtjes werk en 2,35 aan
kosten Smile Zelden heb ik zo’n bevredigend klusje geklaard.

Groet Frank

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2433
Geregistreerd: 02-08-2007

Gepost: 02 juli 2008 03:08 AM
  [ # 23 ]

chapeau


ik heb toendertijd van ellende maar type 1 deuren in mijn type 2 gezet.


ik heb lang rondgereden met een stok onder mijn achterportier raam

Otten trekker ca 1960.

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 09 juli 2008 06:56 PM
  [ # 24 ]

Ik heb in mijn serie 2 nu ook een serie 1 mechanisme en werkt perfect.
Zoals al gezegd geen gezeik met ander type stekker .
Overigens probeerde ze mij bij Franse Auto te overtuigen het mechanisme in te leveren en deze te laten repareren voor Euro 150,- excl. btw .

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 09 juli 2008 11:50 PM
  [ # 25 ]
Croisette 25 RD schreef:

Ik zal jullie even bijpraten over mijn vastgelopen raammechanisme in mijn XM.

Volgens autosloper ‘Franse Auto’s’ zijn er 3 varianten mechanismen.
Die van mij was een dure en was niet bij hem verkrijgbaar. Op naar de
dealer dus maar. Die ging even rekenen;
-mechanisme 510,-
-een-of ander modificatiesetje 20,-
-werkloon, schatting 140,-

met andere woorden ongeveer 670,- !!! Het goede nieuws was dat het op
voorraad was en dus evt. binnen een dag ter plaatse.

Ik besloot een poging te wagen het zelf te repareren zoals beschreven
in AE 31. Daarvoor heb ik bij Karwei handremkabels gekocht. Twee in
een doosje voor 2,35.

Ik zal jullie niet vervelen met alle handelingen. Die zijn zoals
beschreven in de AE of ook in de XMNL-files. Het grote verschil met de
beschrijving is dat ik geen dekseltje hoefde uit te boren. Gewoon de 3
torxjes losmaken en uit elkaar halen. De kabel was inderdaad doorgeroest.
De handremkabels passen goed, ff op lengte maken etc en het hele spul
terug in de portier. Dat was nog het lastigste want door de extra
SIPS-balk in de portier bij serie 2+ is het allemaal wat krap.

Ik hoef jullie niet uit te leggen dat ik nu met een hele vette grijs
achter een welverdiend biertje zit. Drie uurtjes werk en 2,35 aan
kosten Smile Zelden heb ik zo’n bevredigend klusje geklaard.

Groet Frank

Wel RVS kabeltjes, hoop ik, want anders kun je er over een jaar weer nieuwe in proppen.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 15 augustus 2008 01:07 PM
  [ # 26 ]

Geldt die uitwisselbaarheid van type 1 en type 2 ook voor handbediende achterramen?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 15 augustus 2008 01:09 PM
  [ # 27 ]

Yes,  ik heb in mijn (inmiddels verkochte) xm type 2 met handbediende achterramen ook raammechanismen geplaatst van een type 1. Je zult uiteraard wel voeding moeten aanleggen.

Mocht je daar vragen over hebben, vraag maar raak, ik heb het destijds zelf aangelegd, leuke klus maar je moet wel goed blijven nadenken! Wink

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 15 augustus 2008 01:20 PM
  [ # 28 ]

Ik wil eigenlijk gewoon weer een zwengelmechanisme terugplaatsen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 15 augustus 2008 02:39 PM
  [ # 29 ]

Confused Ok, dat kan natuurlijk ook. Is nog simpeler! (maare, waarom zou je dat willen eigenlijk?)

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 15 augustus 2008 08:03 PM
  [ # 30 ]

Omdat ik dat nu ook heb, maar dan met een gebroken staalkabel.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook